Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

napinacz paska - wymiana

2012-05-07, 13:02

Witam kolegów,
Zabieram się za wymianę paska wielorowkowego i napinacza.. i chcę się upewnić odnośnie sposobu roboty..
Z tego co widzę u siebie, napinacz jest przykręcany jedną śrubą jak w Explo II; rozumiem że po odkręceniu tej śruby, napinacz wyjmuje się lekko i zakręcam nowy;
Czy po założeniu nowego napinacza, i po lekkim dokręceniu będzie można swobodnie założyc tez nowy pasek wielorowkowy?? Jak to z tym jest, żeby wymienić tez pasek i napinacz łatwo.. bez jakichś naprężeń.. ??
Czy nie ma jakichś ukrytych "niespodzianek" z odkręceniem i zakręceniem napinacza?? :roll:
dzięki z góry za wszelkie podpowiedzi..
Ostatnio zmieniony 2012-05-07, 13:38 przez geos1, łącznie zmieniany 1 raz.
geos1
A.P.

Awatar użytkownika
dyfrend
Posty: 700
Rejestracja: 2011-02-14, 23:38
Lokalizacja: polska
Model Explorera: II EB V6 po SWAPe V8, convert BW4406

Re: napinacz paska - wymiana

2012-05-07, 14:10

raczej nie w dwujce, trzeba zluzować napinacz kluczem kwadratowym jak do nasadek rozmiaru nie znam. W tedy zdejmujesz pasek i odpuszczasz napinacz. I teraz możesz odkręcać napinacz. (kwadrat zaznaczony na rysunku) Zpowrotem wkręcasz napinacz, układasz pasek, naciągasz kluczem wsuwasz pasek i odpuszczasz. po temacie :-) U ciebie jest ta samam zasada poszukaj tego kwdratu.
Załączniki
napinacz-paska-wielorowkowego-.jpg
fotka to jedynie przykład
napinacz-paska-wielorowkowego-.jpg (25.93 KiB) Przejrzano 6550 razy
Ostatnio zmieniony 2012-05-07, 14:14 przez dyfrend, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

Re: napinacz paska - wymiana

2012-05-07, 14:36

raczej nie w dwujce, trzeba zluzować napinacz kluczem kwadratowym jak do nasadek rozmiaru nie znam. W tedy zdejmujesz pasek i odpuszczasz napinacz. I teraz możesz odkręcać napinacz. (kwadrat zaznaczony na rysunku) Zpowrotem wkręcasz napinacz, układasz pasek, naciągasz kluczem wsuwasz pasek i odpuszczasz. po temacie :-) U ciebie jest ta samam zasada poszukaj tego kwdratu.
:eek: kwardat??? pierwsze słyszę o kwadracie jakimś.. muszę zerknąć na napinacz jak tylko dotrę do domu.. :o
geos1
A.P.

frankotech
Posty: 306
Rejestracja: 2010-06-20, 21:10
Lokalizacja: zach-pom

Re: napinacz paska - wymiana

2012-05-07, 14:39

U siebie w SOHC odkręciłem śrubę od napinacza, zdemontowałem napinacz, zdemontowałem pasek, wymieniłem rolkę prowadzącą a następnie rolkę i napinacz zamontowałem.
Pasek został założony bez większego problemu a napinacz odchylony ręcznie bo ten w SOHC posiada naciąg sprężynowy.
Nie mam pojęcia jaki jest napinacz w Twoim aucie - stały czy z naciągiem sprężynowym.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: napinacz paska - wymiana

2012-05-07, 14:44

frankotech, to nie zluzowałeś wcześniej napinacza żeby zdjąć pasek ? :) w SOHC jest jak dyfrend pisze - zluzowujesz kluczem napinacz, ściągasz pasek, wtedy sobie napinacz odkręcasz bez żadnych naprężeń, etc, no a potem w drugą stronę - a prawidłowo działający napinacz ciężko nawet kluczem z dużą dźwignią odchylić, a co dopiero ręką :roll:
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

Re: napinacz paska - wymiana

2012-05-07, 14:49

u mnie jest taki napinacz jak na rysunku poniżej: no to widac ze jest jednak jakis kwadrat..
Załączniki
belt_tensioner_2.jpg
belt_tensioner_2.jpg (13.31 KiB) Przejrzano 6526 razy
belt_tensioner_1.jpg
belt_tensioner_1.jpg (11.49 KiB) Przejrzano 6526 razy
Ostatnio zmieniony 2012-05-07, 14:51 przez geos1, łącznie zmieniany 1 raz.
geos1
A.P.

Awatar użytkownika
dyfrend
Posty: 700
Rejestracja: 2011-02-14, 23:38
Lokalizacja: polska
Model Explorera: II EB V6 po SWAPe V8, convert BW4406

Re: napinacz paska - wymiana

2012-05-07, 14:56

tu masz swój kwadrat :mrgreen:
Załączniki
napinacz1.jpg
napinacz1.jpg (12.87 KiB) Przejrzano 6515 razy

Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

Re: napinacz paska - wymiana

2012-05-07, 14:58

:-) to dzieki dyfrend.... to juz wiem o co chodzi.. Teraz z napinaczem musze leciec po klucz kwardatowy... :?
geos1
A.P.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: napinacz paska - wymiana

2012-05-07, 15:02

jeśli masz klucze 1/2 to wystarczy przelotka na 3/8 bodajże.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

Re: napinacz paska - wymiana

2012-05-07, 15:07

jeśli masz klucze 1/2 to wystarczy przelotka na 3/8 bodajże.
mam 1/2 grzechotke.. ale przelotki na 3/8 nei mam.. Zawsze k**** czegos brakuje.. :evil: :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2012-05-07, 15:07 przez geos1, łącznie zmieniany 1 raz.
geos1
A.P.

frankotech
Posty: 306
Rejestracja: 2010-06-20, 21:10
Lokalizacja: zach-pom

Re: napinacz paska - wymiana

2012-05-07, 15:19

U mnie napinacz był zrypany i zablokował się w jednym miejscu, pasek został ucięty :-) przy demontażu.
Nowy (kupiony u Forda) napinacz naciągałem łapkami bez klucza a pasek również nowiutki założony.

Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

Re: napinacz paska - wymiana

2012-05-07, 15:23

a jeszcze pytanie: zluzowanie napinacza tym kluczem kwadratowym to następuje do jakiegoś kliknięcia?? a potem żeby znowu go naciągnąć to tez do kliknięcia?? czy tylko na siłę.. do odchylenia.. a po puszczeniu sam wraca do napięcia???? :?:
geos1
A.P.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: napinacz paska - wymiana

2012-05-07, 15:29

ano wraca sam, musisz naprężyć się i napinacz :) na tyle żeby dało się pasek zdjąć, a potem dokładnie tak samo naprężyć go, żeby dało się pasek założyć. Za każdym razem napinacz będzie Ci się mocno przeciwstawiał :D
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz slisman
Klubowicz
Posty: 388
Rejestracja: 2016-04-27, 09:28
Lokalizacja: Trójmiasto
Model Explorera: MKII 4.0 SOHC

Re: napinacz paska - wymiana

2016-10-13, 23:01

Odkopię trochę, bo jutro planuję zmienić pasek + napinacz (w końcu przyszedł do mnie ten właściwy, bo zamówiłem nie ten co trzeba :P).

Czy napinacz trzeba dokręcić jakimś konkretnym momentem czy na pałę wystarczy? :D
Na ile robota myślicie?

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: napinacz paska - wymiana

2016-10-13, 23:05

5 minut, jest na to moment ale starczy z wyczuciem długi prent sobie skoluj
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Wróć do „WARSZTAT”