Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

prawda i mity o silniku ohv(rożnice)

2014-08-25, 20:45

(opis i porównanie silników ohv)
Jako że mój silnik dokonal żywota ( ohv rok 95 ex II) kupiłem drugi ( ex.I rok 94 ,końcowka roku) i oczywiście wymiana  lecz przed wrzuceniem go do komory postanowiłem przejrzeć go dokładnie i wymienić wszystkie możliwe uszczelnienia, wymyć oraz zabawić się w pogromce mitów i porównać jeden i drugi
Na początek idzie nowy nabytek z exa 1
Obrazek
a to ex2
Obrazek
Od razu rzuca się w oczy brak czujnika wałka rozrządu wiązka elektryczna jest zupełnie inna
Obrazek
to czujnik walka rozrządu i zarazem napęd pompy oleju z lewej ex2 prawa ex1


Druga rzecz to brak uszczelek pod kolektorem wydechowym a w komplecie z uszczelkami są i u mnie w 2-ce też były kolektor lewy różni się ze względu na wyjście EGR łapy poduszek silnika też są inne
Obrazek


Nie chcący zwróciłem uwage na różnice w bloku (nie istotna ale jest )ex2

Obrazek

ex1
Obrazek

Co do miski olejowej jest mała różnica mianowicie mi się trafił silnik z czujnikiem poziomu oleju poza tym są identyczne
Obrazek
Ale to też nie istotne
Mała różnica w obudowie rozrządu ex2
Obrazek
A tu ex1

Obrazek

Co do samych głowic i różnicy między nimi, a dokładniej kanałów dolotowych to są takie same wydechowe również pamiętajcie że porównuje silnik z roku 94z95 (jeden i drugi Europa)
Wymiary ex1
Dolot szerokość kanału 29,6mm
Dolot wysokość kanału 53,6 mm
Wydech szerokość kanału 43,5mm
Wydech wysokość kanału 33,3
Dokładniej to różnice były w dziesiętnych milimetra na wydechu i ssącym ale taka różnica jest nie istotna i może wynikać ze słabej jakości odlewu jak również z exploatacji :D dla przykładu szerokość dolotu w 2-ce miała 30mm a wysokość wydechu w 2-ce 33mm postanowiłem również zmierzyć pojemność dolotu wlewając ciecz ( rope) menzurką do obydwu wchodzi 120 gr. +/- 2gramy
Podsumowując w tym przypadku czyli między rokiem 94 a 95(Europa) różnic nie ma w głowicach jeżeli chodzi o sam blok są ale moim zdaniem nie istotne

[ Komentarz dodany przez: starwind: 2014-08-26, 19:46 ]
poprawiłem mam nadzieje że nie pomyliłem kolejności
Ostatnio zmieniony 2014-08-26, 19:50 przez Kojot, łącznie zmieniany 6 razy.

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: prawda i mity o silniku ohv(rożnice)

2014-08-26, 19:51

adam ja też już poprawiłem po tobie :-D

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: prawda i mity o silniku ohv(rożnice)

2014-08-26, 20:08

ważne że działa
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: prawda i mity o silniku ohv(rożnice)

2014-08-26, 23:40

starwind, to ja poprawiam pierwsze dla przykładu a Ty resztę robisz za kojota? Radziu napisał "how to do" ;P

Awatar użytkownika
deeppl
Posty: 104
Rejestracja: 2013-06-21, 01:53
Lokalizacja: Radzymin

Re: prawda i mity o silniku ohv(rożnice)

2014-08-27, 23:36

Z danych wynika że zyskałeś 9km, 156 vs 165 jeśli dobrze pamiętam. Różnica wynika tylko z EGRa? Bez czujnika wałka rozrządu jest więcej mocy i to też wydaje mi się ciekawe. Zawsze myślałem że to dodaje precyzji sterownikowi, wie kiedy przepał a kiedy mijanka a tu zonk. Nic to nie daje. Może ekonomi trochę?

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: prawda i mity o silniku ohv(rożnice)

2014-08-28, 05:46

a ta różnica nie wynika z katalizatora i norm emisji spalin ?
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: prawda i mity o silniku ohv(rożnice)

2014-08-28, 20:02

deeppl, nic nie zyskuje bo zakładając swój osprzęt ten silnik będzie miał tak samo jak mój poprzedni 156km. nie mówimy o tych padniętych ;-) i nie było moim zamiarem zyskanie czego kolwiek poza dobrą nie zajeżdżoną jednostką ;-) a po zmierzeniu ciśnienia wyciąga 9bar. na cylindrach więc strzał w 10 :lol:

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: prawda i mity o silniku ohv(rożnice)

2014-08-28, 20:54

A ile powinien mieć ciśnienia i jakie są dopuszczalne różnice pomiędzy cylindrami ? Bo zamierzam kiedyś pomierzyć, tylko na razie się boję i jeszcze nie zakupiłem sprzętu do pomiaru.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: prawda i mity o silniku ohv(rożnice)

2014-08-28, 21:04

coś około 10bar ma nówka a przy 7 trzeba się zastanawiać nad robotą :-D

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: prawda i mity o silniku ohv(rożnice)

2014-08-29, 08:02

Mój na jednej stronie miał 4 i poszedł na złom.
Patryk
723-371-234

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: prawda i mity o silniku ohv(rożnice)

2014-09-12, 22:40

co do różnicy w łapach to rozwine bo to ważne ;-) jeżeli chcecie wkladać silnik od 2-ki do 1-ki to no problemo ;-) blok ma porobione otwory do łap od 1-ki jest ich znacznie więcej niż na bloku od 1-ki
Obrazek
jeżeli na odwrót to jest troszke zabawy ja prawą przespawałem z lapą od 1-ki
Obrazek
w lewej trzeba dowiercić jeden otwor
Obrazek czy to działa ? tak a motor mróczy po moich zabiegach jak młody kot :-D
Ostatnio zmieniony 2014-09-13, 09:22 przez Kojot, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: prawda i mity o silniku ohv(rożnice)

2014-09-12, 23:28

ehhh... leniwe bydle ;P
obiecuje że jak sie ogarne to sie naucze
taaa jasne ;D

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: prawda i mity o silniku ohv(rożnice)

2014-11-17, 17:48

i czas obalić jeszcze jeden mit :-P wlaśnie wrócilem od speca od mechaniki precyzyjnej i pogadałem sobie z nim o głowicach majster mi powiedział : silników z głowicami żeliwnymi nie powinno się gazować :shock: słabo to znoszą gniazda zaworow jak i same glowice i nie jest prawdą że exy ohv wypuszczane na europe mają utwardzane gniazda ! :-( głowica jest odlewana jako monolit i nie ma możliwości osadzenia gniazd z węglika w takiej głowicy gdyż zwyczajnie pęknie ;P więc na to wygląda że ohv z 1-ki i 2-ki są takie same ale przed wydaniem werdyktu ostatecznego poczekamy na raport Rad-T :lol:
Ostatnio zmieniony 2014-11-17, 17:50 przez Kojot, łącznie zmieniany 1 raz.

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: prawda i mity o silniku ohv(rożnice)

2014-12-13, 18:45

kolejny news dotyczący czapek ;-) w silniku ohv nie ma różnicy między lewą a prawą mam taki zestawik ja stole i porównałem :-P :-D

Awatar użytkownika
norbi73
Posty: 614
Rejestracja: 2008-02-07, 17:19
Lokalizacja: Police
Model Explorera: EX I 93" 4,0 supercharger
Kontakt: Strona WWW

Re: prawda i mity o silniku ohv(rożnice)

2014-12-13, 19:49

Tak jak mówisz są identyczne :)... a co do podtlenku lpg , mój strucel ma przejechane na podtlenku 50 tys z czego 30 z kompresorem na niezbyt bogatej mieszance , w tym roku były ściągane czapki bo szukałem przyczyny wariactwa na wolnych , czapki był sprawdzane na szczelnosć , wymieniane uszczelniacze i docieranie zaworów , robili to naprawdę dobrzy fachmani i powiedzieli ze po za jednym nieszczelnym brokiem nic im nie było totalnie nie było na nich złego wpływu gazowni
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale..

Wróć do „BAZA INFORMACJI”