Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Wymiana maglownicy

2015-06-17, 22:54

No więc to było tak :

Pierwszy raz nie miałem pojęcia za wiele o exie i warsztat zaprzyjaźniony mi wumieniał, a teraz ten sam mi powiedział że nie przewodzik mi piardnął tylko uszczelniacz w maglu. Więc nie było innej opcji i trzeba się było zabrać za robotę. (Pierwszy raz w życiu robiłem, sam, bez manuali iwskazówek).
Zrobiłem tak:

- ex do góry, obie strony i podparty na ramie zamiast na wahaczach.
-koła zdjęte
- odpięcie końcówek drążków kierowniczych od zwrotnic, wyjmujemy zawleczki, odkręcamy nakrętki, lewarkiem mocno napieramy na śrubki po tych nakrętkach od drążków aż wahacz zacznie się unosić i pukamy z wyczuciem, ale cierpliwie młotkiem w zwrotnicę w miejscu co wchodzi sworzeń drążka, aż do skutku i misi wyść.
Owszem - są tzw widły, widelce do wyjęcia końcówki ze zwrotnicy,m jedynie do wymiany bo zniszczą gumy. Jedynie ściągacz da radę aby je ocalić.

Jak już to zrobimy to kierą kręcimy na maksa aby jak najdalej nam wyszedł drążek, po pozbyciu się opasek zsuwamy gumę i odkręcamy drążek (nie ruszamy końcówki co nam pozwoli geometrię zachować)
To samo powtarzamy s drugą stroną.
Jak już mamy magiel bez drążków to odkręcamy na tych dwóch śrubach od góry chłodniczkę oleju,(klucz chyba z pamięci 18) a następnie magiel od dołu przez otwory w belce (klucz chyba 23).
Dopiero potem jak już magiel miałem luźno odkręciłem drążek który idzie do kierownicy (chyba 13 klucz) wtedy mogłem maglem lepiej go nagiąć aby przewwody olejowe odkręcać.
Te dwa po prawej stronie, te większe. Górny jest do chłodniczki, a dolny do pompy.

Kilka ruchów i magiel wyjęty.

Aby do wsadzenia / wyjęcia magla trzeba by było pokręcić kierownicą jak mamy odpiętą wystarczy klucz płaski 18.

Drążek kierownicy ma taki przekrój (prawie trójkąta) że inaczej się nie założy.

Montaż dokładnie w odwrotną stronę.
Należy tylko zwrócić uwagę aby zakładając gumy ochronne trafić właściwymi miejscami, i koniecznie je wsadzić tak aby weszły na rurkę która wyrównuje ciśnienie w tych osłonkach.


Po uzypełnieniu oleju na odpalonym silniku należy wykonać kilka obrotów na maksa w prawo i w lewo aby odpowietrzyć układ, potem wiśta wio.
Na zgaszonym silniku wywali płyn.

Ja miałem magoel pusty, układ przemyłem / przepłukałem i mi się strasznie spienił aż zaczął wylatywać przy otwartym korku. Odczekałem 10 minut i było oki jak powietrze wuleciało.

Miłej zabawy, oby nie było :-)
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Wróć do „BAZA INFORMACJI”