Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

[FOTOMANUAL] remont reduktora bw4405

2012-11-04, 15:49

Remont , instrukcja obsługi –bw4405
Praca doktorska ANTONA –KOJOTA
Narzędzia potrzebne :
4pak jak dwóch robi to jakieś + 0,5 nie więcej bo robota jest szybka i nie zdążycie zrobić więcej :D
Do zdjęcia skrzynki redukcyjnej klucze :
13 najlepiej płasko-oczkowa –łamana grzechotka w oczku i zwykła grzechotka do osłony reduktora , 10nasadka nasadka na kwadrat ¼ cala ( tylko ta długa nasadka ) i 11 płasko –oczkowa , lewarek typu ( żaba) nasadka 30 porządna pokrętka i rura
To jest wam potrzebne pod samochód ! Do wyćągnięcia reduktora trzeba odkręcić shiftmotor i czujnik prędkości ;)
Rozbieranie reduktora :
Torx 40 nasadka30 ( porządna) ! do zblokowania przedniego wyjścia na wał klucz hmmm nie wiem jak go nazwać nazwe go laga i tak będzie pdpisany :D laga przyda się do odkręcenia nazwijmy to uchwytu wału przedniego

No i dobra rozkręcamy reduktor :D (torx40 na foto nr.7) trzech śrubek o nr.4 nie ruszamy (to jest mocowanie elektromagnesu)
Rozpoławiamy łyżką , melem , drutem :D ?
Gdzie włożyć te skomplikowane narzędzia jest na foto ;) nr. 8
Pokrywa zdjęta :D
Góra wałek główny leży łożysko oporowe i proponuje wszystkie graty ściągać / układać po kolei
Na pozycji ( 9) macie tkz. ( c klips) delikatnie śrubokręcikiem w góre i jest wasz ;)
Następna blokada jest przy planetarce ściągacie zabezpieczenie potem uszczelniacz i uderzamy( najlepiej przez nasadke ) dobraną do wew. Bieżni
Natomiast nabijając nowe nigdy ! ale to nigdy nie bijemy w bieżnie wewnętrzną !
Na pozycji nr. 10 mamy korone czujnika prędkości obrotowej wałka ( przód ) taka sama jest pod uszczelniaczem nr 11 czujniki to nr. 5i 6
Na pozycji nr. 13 mamy tarczki tu mamy w super stanie przy składaniu tarczek uwaga wchodzą tylko w jednej pozycji , a przy wymianie tarczek na nowe dobrze jest je pomoczyć w oleju (ATF) w tym który będzie wlany do reduktora ;) przez jakąś godzinkę
Co do łańcucha wychodziły dwa rodzaje to znaczy z jednym lub dwoma niebieskimi ogniwami nr.12 (ogniwo widać na foto)jaki mamy założony można sprawdzić przez odkręcenie czujnika nr.5 ( trzeba odkręcić Shiftmotor ) przez otwór widać łańcuch trzeba zakręcić przednim wałem i namierzyć owe ogniwo/a :D
Co do tarczek i łańcucha niestety do dostania w Aso za chore pieniądze lub Ameryce za mniej chore :D co do łożysk i uszczelniaczy to dostaniecie wszystko w kraju
przedni napęd łożysko wyjście do wału 72/30/19 łożysko przodu tyłu wałka 62/30/16 uszczelniacz 62/40/12
łożysko głównego wałka napędowego tył 72/30/19 uszczelniacz 62/40/12 oba uszczelniacze dwu wargowe łożysko pod przekładnią planetarną 85/45/19 uszczelniacz 62/45/12
i tak to wszystko wygląda co do składania to obudowy składamy ją na sylikon ( tak przewidział ford )wyjścia na wały skręcamy z siłą 240nm. Jeżeli coś namieszacie lub nie jesteście pewni co do poprawnego złożenia waszego cyborga :D to ten link się wam przyda
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... p?t=182071
Załączniki
ob2.jpg
ob2.jpg (100.63 KiB) Przejrzano 7955 razy
ob.1.jpg
ob.1.jpg (78.64 KiB) Przejrzano 7955 razy
laga.jpg
laga.jpg (97.08 KiB) Przejrzano 7955 razy
DSC05315.JPG
DSC05315.JPG (138.95 KiB) Przejrzano 7955 razy
DSC05313.JPG
DSC05313.JPG (112.22 KiB) Przejrzano 7955 razy
DSC05309.JPG
DSC05309.JPG (178.62 KiB) Przejrzano 7955 razy
290920121157.jpg
290920121157.jpg (78.98 KiB) Przejrzano 7955 razy
5.jpg
5.jpg (63.11 KiB) Przejrzano 7955 razy
4.jpg
4.jpg (74.44 KiB) Przejrzano 7955 razy
3.jpg
3.jpg (59.5 KiB) Przejrzano 7955 razy
Ostatnio zmieniony 2012-12-17, 10:37 przez Kojot, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: [FOTOMANUAL] remont reduktora bw4405

2012-11-04, 18:40

dobra robota
ja bym jeszcze dopisał żeby uważać przy rozpoławianiu obudowy, zdejmować ją jak najbardziej się da równolegle żeby nie ułamać nazwijmy to iglicy od... hmm... jak to teraz mądrze wytłumaczyć? jak odkręcimy shiftmotorek to wystaje nam jeden koniec a ta iglica jest na drugim końcu :)

aha, no i jeszcze są potrzebne klucze do odkręcenia wałów 8 i 12 ;)
Ostatnio zmieniony 2012-11-04, 18:42 przez madakelus, łącznie zmieniany 1 raz.

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: [FOTOMANUAL] remont reduktora bw4405

2012-11-04, 18:43

hehe tak tak anton już ten numer wykonał :-D ma nawet ten ułamany antonie zapodaj fotosa ku przestrodze ;-) i jeszcze jeden przydatny schemat :
Załączniki
BW4405 (1).pdf
(334.1 KiB) Pobrany 225 razy
Ostatnio zmieniony 2014-07-30, 17:25 przez Kojot, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
anton
Posty: 258
Rejestracja: 2011-02-27, 10:06
Lokalizacja: Warszawa

foto

2012-11-04, 20:13

to jest ta część (ślimacznica)z przodu powinna być taka cieniutka szpileczka
ja ułamałem przy składaniu ,trzeba palcami nakierować w prowadnicę ,w trakcie składania dwóch połówek
trzeba zapamiętać żeby ta aluminiowa część (ślimacznica)była między dwoma sprężynami ;-)
Załączniki
DSC05349.JPG
DSC05349.JPG (45.34 KiB) Przejrzano 7885 razy
DSC05348.JPG
DSC05348.JPG (29.67 KiB) Przejrzano 7885 razy

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: [FOTOMANUAL] remont reduktora bw4405

2012-11-05, 01:07

to jeszcze wrzuce zdjęcie zapożyczone od Mastana bez jego wiedzy (chyba sie nie obrazi :D) jak wygląda a w zasadzie jak powinien wyglądać ten ślimak ;)
Załączniki
bw4405_limak_493.jpg
bw4405_limak_493.jpg (12.43 KiB) Przejrzano 7851 razy

Awatar użytkownika
dyfrend
Posty: 700
Rejestracja: 2011-02-14, 23:38
Lokalizacja: polska
Model Explorera: II EB V6 po SWAPe V8, convert BW4406

Re: [FOTOMANUAL] remont reduktora bw4405

2012-11-05, 09:30

:one: dobra robota napewno sie przyda...
500 114 608 jak moge to Pomoge;)

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: [FOTOMANUAL] remont reduktora bw4405

2012-11-05, 11:31

to jeszcze wrzuce zdjęcie zapożyczone od Mastana bez jego wiedzy (chyba sie nie obrazi )

madakelus, spoko bo mastan też je zapożyczył z hamerykańskiego forum ;P

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: [FOTOMANUAL] remont reduktora bw4405

2017-02-11, 22:13

to jeszcze wrzuce zdjęcie zapożyczone od Mastana bez jego wiedzy (chyba sie nie obrazi :D) jak wygląda a w zasadzie jak powinien wyglądać ten ślimak ;)

Odgrzeję kotleta.
czy ślimacznice da się wydłubać samą po otwarciu reduktora? czy trzeba rozebrać wszystko do gołego?
Zesrało się u mnie - elektrycznie wszystko zapina, 4hi działa, ale nie zapina L - nie zmienia przełożenia, shift działa, po zdjęciu shifta mogę kręcić ślimacznicą we wszystkie pozycje palcami (L, N, H) więc musiało tu się coś zesrać. Jutro otworzę gada to się okaże co i jak, ale wolałbym być przygotowany - mam drugi reduktor z jedynki to mogę ślimaka przełożyć.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz perkuter
Klubowicz
Posty: 464
Rejestracja: 2008-01-25, 21:53
Lokalizacja: Zwoleń
Model Explorera: Ponownie Blazer 4.3

Re: [FOTOMANUAL] remont reduktora bw4405

2017-02-12, 08:29

Wyjdzie :-)

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: [FOTOMANUAL] remont reduktora bw4405

2017-02-12, 10:21

wychodzi wystarczy rozpołowić i jest twoja ;)

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: [FOTOMANUAL] remont reduktora bw4405

2017-02-12, 17:03

Obeszło się bez wyciągania ;) strucel ogarnięty.

Problem u mnie wynika z problemem z sygnałem z wajchy skrzyni, nie zawsze elektryka zgłasza N pomimo ustawienia wajchy. Skąd idzie ten sygnał do reduktora? Z pozycjonera na skrzyni czy z kolumny?
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: [FOTOMANUAL] remont reduktora bw4405

2017-02-12, 17:14

rozpołowiłeś na gracie ? :D

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: [FOTOMANUAL] remont reduktora bw4405

2017-02-12, 17:17

Hehehhe nie, poćwiczyłem najpierw na zbiorach domowych 2 sztuki :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: [FOTOMANUAL] remont reduktora bw4405

2017-02-12, 17:20

tak pozycjoner skrzyni jeśli jest dobrze ustawiony to znaczy że ścieżki się wytarły w nim i nie kontakci ;)

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: [FOTOMANUAL] remont reduktora bw4405

2017-02-12, 17:23

Trzeba będzie przełożyć z drugiej skrzyni :D
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”