Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: kilka upierdliwości

2015-03-12, 17:27

to jest bank 3 :D

Klubowicz łysy lkt80
Klubowicz
Posty: 402
Rejestracja: 2015-03-05, 19:07
Lokalizacja: skarżysko-kamienna
Model Explorera: IIsohc97

Re: kilka upierdliwości

2015-03-12, 17:37

a która to bank 1 bo mi ona zdechła?
:-D

Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: kilka upierdliwości

2015-03-12, 17:39

1. sonda lambda bank 1 lewa bank 2 prawa 1-sza przed katem 2-ga za
OBD wskaże, sondę sięgniesz dołem albo górą po zdjęciu kolektora wypniesz wtyczkę ułam na wtyczce zatrzask i przełóż przez nią klucz pełny płaskooczkowy


na początku wątku było ;) tylko obydwie są przed katem ja mam miejsce na trzecią za katem
Ostatnio zmieniony 2015-03-12, 17:41 przez troll73, łącznie zmieniany 1 raz.

Klubowicz łysy lkt80
Klubowicz
Posty: 402
Rejestracja: 2015-03-05, 19:07
Lokalizacja: skarżysko-kamienna
Model Explorera: IIsohc97

Re: kilka upierdliwości

2015-03-12, 17:49

dzięki,gdzie to kupiłeś i ile to ustrojstwo kosztuje?
i mam jeszcze pompe paliwa do kupienia :-D

Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: kilka upierdliwości

2015-03-12, 18:07

ja kupowałem denso, modelu nie pamiętam
w focie koleś dobierał do mojego forda
150 sztuka wyszło

Klubowicz łysy lkt80
Klubowicz
Posty: 402
Rejestracja: 2015-03-05, 19:07
Lokalizacja: skarżysko-kamienna
Model Explorera: IIsohc97

Re: kilka upierdliwości

2015-03-13, 10:36

dzięki za info, właśnie szukam gratów :-)

Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: kilka upierdliwości

2015-07-17, 23:07

alo ;)

opisze trochę moje dzisiejsze zmagania w kanale ;)

do zrobienia:
czujnik położenia wałka rozrządu, wywalenie przedniego stabilizatora, wymiana filtra paliwa

stabilizator
odkręcamy łączniki, odkręcamy drążek, przykręcamy mocowania drążka ( jak nie przykręcimy gwinty zasyfią się błotem )
jak będę chciał wrócić do stabilizatora niestety otwory pod łączniki wymagają regeneracji

filtr paliwa
dostęp bez problemu, złączka od strony silnika wyszła bez problemu tą od strony pompy ściągałem bez przesady godzinę ( zasyfiona błotem ), płukanie WD dmuchanie pistoletem i tak do skutku ;)
przy ściąganiu trzeba się jakoś zabezpieczyć przed wypływającym paliwem, polanie się pod pachami daje niepowtarzalne przeżycia... :D

no i nieszczęsny czujnik
siedzi na prawym wałku od strony grodzi, żeby sie do niego dostać należy:
- odkręcić koło
- odkręcić nadkole
- zdemontować bagnet ASB ( jest wciskany w skrzynie, dzięki Marcin za podpowiedź )
- rozpiąć kostkę lambdy i kostkę ASB
mamy dostęp do wiązki i wtyczki od strony nadkola, w celu zdemontowania kopułki czujnika walczymy dalej ;)
- odpinamy wtyczkę ECU i mocowanie tej wiązki razem z podłączeniem masy
- jak mamy gaz i przewody chłodzenia do reduktora idą za silnikiem trzeba ję rozłączyć i odsunąć z za silnika
- demontujemy przewody WN i cewkę ( przewody z cewki )
no i mamy dostęp do śrub kopułki czujnika ;) ja odkręcałem kardanem ( można elastyczną przedłużką ), prosta jest upierdliwa
po odkręceniu kopułki podnosimy ją do góry i odpinamy wtyczkę (inaczej nie zejdzie)
po wymianie składamy wszystko w odwrotnej kolejności, dolewamy ubytek płynu i wio :D

ja czujnika nie wymieniłem tylko poprowadziłem od niego nową wiązkę dla pewności, wymienię jak zakupie nowy ;)
przy okazji poprawiłem punkty masowe, ten z której ECU łapie masę zdublowałem bezpośrednio do klemy

jedna uwaga odnośnie schematów które są na forum, mój trupek to 96 rok, schemat opisany jako OHV 98 rok , kolory na wtyczce do ECU się zgadzają ale sygnałami tylko sondy pasują, reszta jest inaczej, wszystko dzwoniłem żeby znaleźć ;)

zady i walety zdemontowania stabilizatora ;)

zalety
komfort jazdy bez porównania lepszy ( auto płynie) o tym,że nie stuka nie będę wspominał
zawias lepiej wybiera nierówności na moich wiejskich drogach

wady
moim zdaniem pozostałe elementy zawieszenia bardziej dostają po głowie, na koleinach bardziej wszystko czuć na kierownicy, przy ostrych zakrętach przód ma tendencje do nurkowania zewnętrzną stroną ( przyczepności nie traci ale jest to odczuwalne )

przy hamowaniu na płaskim i w terenie nie zauważyłem różnicy ;)
692754476

Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: kilka upierdliwości

2015-09-09, 20:10

alo;)

wymieniony nieszczęsny czujnik...
wyregulowany i nawet działa ;)

przy okazji po zdjęciu kolektora wyeliminowana nieszczelność na jednym cylindrze ( siedziała uszczelka)
pęknięty jeden przewód podciśnienia - uszczelniony

w czasie regulacji było kilka przygód ;)
w czasie regulacji trafił sie strzał w dolot i dopiero po godzinie w czasie rozmowy z Mirkiem i macania po kolei wszystkiego zauważyłem, że czujnik temperatury dolotu leży na cewce:D
przy okazji rozerwało naprawiany wężyk podciśnienia ;)

w drodze do domu czuć było spaliny i był objaw jak by dławienia silnika przy dodaniu gazu
pod domem okazało się, że jakaś menda założyła gumę na odboju śruby regulacyjnej przepustnicy, po zdjęciu gumy przestało śmierdzieć, obroty w normie, auto nie dławi się przy dodawaniu gazu ( przy włączonej klimie też )
czy to zrobił poprzedni właściciel czy magiczni chłopcy tego nie wiem

jutro jeszcze trasa na benzynie i zostanie strojenie gazu ;)
692754476

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: kilka upierdliwości

2015-09-09, 20:24

;-)
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: kilka upierdliwości

2015-09-09, 21:48

W końcu odszczurzony silnik :D
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: kilka upierdliwości

2015-09-11, 15:36

podsumowanie walki z czujnikiem ;)

punkt zero na kole pasowym jest u mnie przestawiony o 60 stopni i o 60 stopni da się przestawić wałek czujnika ( w środku wałka jest wielowypust )

wyprzedzenie 7 stopni zapłonu na punkcie zero jest gdy wtyczka czujnika jest prostopadle do grodzi

silnik zatrzymuje się zawsze w tej samej pozycji ( punkt zero), przynajmniej mój ;)

do regulacji czujnika przydaje się łamana grzechotka oczkowa(10) ;)

przed dokładną regulacja trzeba ustawić obroty biegu jałowego inaczej zapłon będzie się rozjeżdżał

to chyba tyle jak coś sobie jeszcze przypomnę dopisze

no i najważniejsze :D wielkie podziękowania za pomoc i dobre słowo i cierpliwość:
Mirek, Albricht, Boris, Adam, Jacek, Kojot ( o SB nie wspomnę ) ;) ( mam nadzieję,że nikogo nie pominąłem )
z czasem miarę możliwości logistycznych odwdzięczę się sokiem z gumijagód ;)
Ostatnio zmieniony 2015-09-11, 15:38 przez troll73, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Klubowicz wit.rys
Klubowicz
Posty: 2187
Rejestracja: 2013-03-17, 09:36
Lokalizacja: Chyrzyna-podkarpacie
Model Explorera: już nie ...

Re: kilka upierdliwości

2015-09-11, 16:02

silnik zatrzymuje się zawsze w tej samej pozycji ( punkt zero)
to tak jak w niektórych pralkach bębnowych górnego wsadu... ;D
Witold
(604902478, wit.rys@gmail.com)

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: kilka upierdliwości

2015-09-11, 20:51

punkt zero na kole pasowym jest u mnie przestawiony
No i jak ja na to wpadłem że coś nie teges z rozrządem :-D
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: kilka upierdliwości

2015-09-29, 16:12

alo ;)

myślałem, że napisze podsumowanie walki ale będzie kontynuacja...

wymienione przewody zapłonowe i świece, po wymianie silnik chodzi gorzej na wolnych, lepiej się wkręca na obroty i w czasie jazdy ma jak by więcej mocy ( nie redukuje na podjazdach gdzie poprzednio redukował )

na wolnych telepie jak stary dyszel, czasy wtrysków mają różnice na stronie około 2ms
korekty na sondach - bank 1 +27; bank 2 -8 ( na wolnych obrotach ) przy około 2000 obrotów się wyrównują

w rozmowie z Mirkiem doszliśmy do wniosku, że podlewa wtrysk i faktycznie podlewa ( odłączony przekaźnik, silnik inaczej pracuje, spaliny mają inny zapach - tak ogólnie ) korekty na sondach są takie same

kolejna sprawa wolne obroty
ustawione na 950 co jakiś czas skaczą do 1150 (ssanie?)
było podejrzenie krokowego ale przy odłączonym krokowym jest 750 ( jak jest prawidłowo jest 550 )

ecu temperaturę powietrza i chłodzącego podaje raczej prawidłowo

po rozmowie z Mirkiem i Łukaszem i odczycie kompa już głupi jestem :(
na pewno podlewa wtrysk benzyny ale Lukasz raczej sugeruje babol w wiązce gazu albo padnięty komp gazowy
korekta na sondach sugeruje nieszczelność w wydechu albo uwalona sonda ( wymieniane obie na nowe w listopadzie )
za wysokie obroty nie wiem co mogą sugerować ...

wszelkie pomysły mile widziane ;) ja na dzisiaj mam dosyć...

edit:

przy wymianie świec pięć wyglądało jak by pracowało na bogatej mieszance, jedna ( środkowa po stronie kierowcy ) miała normalne zużycie
oczywiście przewody były w opłakanym stanie więc nie wiem czy nie miały znaczącego na to wpływu
Ostatnio zmieniony 2015-09-29, 16:16 przez troll73, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: kilka upierdliwości

2015-09-29, 17:34

odpiąć gaz żeby nie mieszał w kompie, albo chociaż bezpiecznik wyjąć, resest kompa klema na trochę ;) odpalić i zostawić na parę minut żeby się "skalibrował"
sprawdzić efekty :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”