Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Prorok78
Posty: 97
Rejestracja: 2014-01-13, 19:02
Lokalizacja: Wrocław

Problem z korektą składu mieszanki...

2015-06-16, 11:21

Witajcie,
Pacjent to Navigator z motorkiem 5.4 v8
Pracuje ładnie i bez problemów, gdyby nie to że apetyt mu wzrósł :)
Przedtem: trasa 13-14, miasto 18-19
Teraz: trasa 20-21, miasto 25-26
Warunki jazdy podobne.

Niedawno padł zaworek PCV na skrzyni korbowej i brał sobie lewe powietrze, wariując jednocześnie obrotami... temat naprawiony, delikwent wymieniony razem z takim małym upierdliwym kolankiem od podciśnienia co za silnikiem siedzi... Myślałem że będe musiał ginekologa do wymiany zatrudnić...

No ale nic - operacja sie udała, wolne obroty wróciły do normy i ok... Jakiś czas później widze że nagle pali o wiele za wiele...

Podłączyłem się pod skaner i oto co widzę.

Niemal nie działa sonda lambda nr 2.2 czyli bank drugi, za katalizatorem - ok niech nie działa - sonda za katem chyba wpływu na dawkę i korekty nie ma prawda ?
Obie sondy przed katalizatorami oraz jedna z sond za katem pracuja poprawnie dając ładny wykres. Czyli sprawne są..

A teraz korekty... Na tym banku na którym jest uwalona sonda za katem, korekta długoterminowa LTFT waha się w granicach +/- 2 % oscylując wokoło zera.. Czyli niby dobrze... STFT czyli krótkoterminowa skacze sobie radośnie +/- kilka % - to też ok...
Ale
Korekta na pierwszym banku (na tym gdzie niby obie sondy sa sprawne), pokazuje długoterminową LTFT minus 12% a więc myśli że ma za bogato, a krótkoterminowa plus kilkanaście (a więc tak jak by chwilowo widział że ma za ubogo i próbowałby dodawać, pomimo tego że długoterminowa mówi że ma za bogato)...

Najdziwniejsze dla mnie jest to że to właśnie na tym banku obie sondy pokazuje że są ok...

Silnik pracuje równo i bez kłopotów, w tej chwili jedyne objawy to spoooro za duże spalanie...

Pomoże ktos to rozkminić ?:)
Ostatnio zmieniony 2015-06-16, 11:23 przez Prorok78, łącznie zmieniany 2 razy.
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri

Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: Problem z korektą składu mieszanki...

2015-06-16, 11:57

temperaturę do ecu pokazuje poprawnie?
692754476

Prorok78
Posty: 97
Rejestracja: 2014-01-13, 19:02
Lokalizacja: Wrocław

Re: Problem z korektą składu mieszanki...

2015-06-16, 12:21

Tak. I zewnętrzna - znaczy powietrza zasysanego, i temp płynu/silnika.
No i rozjazd jest między głowicami, problem ztemperaturą raczej obie głowice by dopadł...:(
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri

Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: Problem z korektą składu mieszanki...

2015-06-16, 12:41

siknij może autostartem po newralgicznych miejscach na ssaniu i sprawdź stan silniczka powietrza dodatkowego (krokowca )
inna sprawa, że skoro sonda za katem ma wpływ na korektę to jednak powinna być sprawna ;)
i kolejna sprawa jak masz kompa z możliwością sprawdzenia czasów wtrysków to zerknij na nie, może problem być z jednym cylindrem niekoniecznie z całą stroną
692754476

Prorok78
Posty: 97
Rejestracja: 2014-01-13, 19:02
Lokalizacja: Wrocław

Re: Problem z korektą składu mieszanki...

2015-06-16, 13:05

Kwestie lewego powietrza i podciśnień przerobiłem b dokładnie przy okazji problemów a PCV. Na bank wszystko szczelne, a IAC (krokowiec) czysty i działający bo jego też w amoku amputować chciałem :)
Komp pokazuje na prawej (pasażera) głowicy czasy większe od lewej o kilka dziesiątych ms... różnica duża nie jest ale ją widać. Pomiędzy poszczególnymi wtryskami na stronach różnic w zasadzie nie ma. No i problem jest i na gazie i na benzynce...
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”