Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Krzychu85
Posty: 118
Rejestracja: 2015-04-08, 08:56
Lokalizacja: Poznań

Wymiana poduszek pod skrzynią biegów .

2015-06-19, 12:47

Witam. Czy wymiana poduszek pod skrzynią to trudny temat ? Generalnie raz wiozłem teściową i słyszę coś czego nie powinienem dodam iż to nie była teściowa :) Otwieram machę ,a tam silnik się trzęsie tak jakby na boki . Generalnie może poducha pod skrzynia/silnikiem może coś z zapłonem, dobrze rozumiem ? Pytanie dodatkowe patrząc za poduchami znalazłem tylko takie pod skrzynie , a nie znalazłem takich pod silnik czy to będą te same ?
Mój Explorer to 4.0 ,162 km ,93r

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Wymiana poduszek pod skrzynią biegów .

2015-06-19, 13:39

Sprawdź czy poduszki nie są sparciałe wyczujesz łyżką luzy, poduszka pod skrzynią to pikuś ale jej bym się nie czepiał widziałem te elementy w oplakanym stanie a nie biło, sprawdź:

kondycje świec i przewodów
uszczelnienia kolektora dolotowego
i cewkę
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Krzychu85
Posty: 118
Rejestracja: 2015-04-08, 08:56
Lokalizacja: Poznań

Re: Wymiana poduszek pod skrzynią biegów .

2015-06-23, 12:58

Świece są jak nowe (przynajmniej 3 :) ) pozostałych nie ujrzałem, jak dojść do nich ? . Okazało się że po odłączeniu jednego z kabli zapłonowych jest taki efekt ponieważ metalowy środek wtyczki nie trzyma się i został na świecy . Po dociśnięciu silnik pracuje normalnie , obawiam się że po jeździe po dziurach problem będzie wracał . Jakoś bym musiał to scalić , nie koniecznie mam ochotę wymieniać kable z powodu jednej wtyczki . Przewody wchodzą w ścianę grodziową i jest dla mnie zagadką gdzie idą dalej :) Mój Passat 1.6 jest jakoś do ogarnięcia przynajmniej wiem co gdzie , a tu 4 l i wiem gdzie płynów dolać :)

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Wymiana poduszek pod skrzynią biegów .

2015-06-23, 22:04

przewody wychodzą ze świec zapłonowych,te po prawej stronie idą soie po pokrywie zaworów i wchodzą do cewki,a te po lewej idą sobie po lewej pokrywie zaworów,później wchodzą za nią(pomiędzy silnik a ścianę grodziową i wyłażą w tylnej części prawej pokrywy zaworów,witają się tam z przewodami "prawostronnymi" i też włażą do cewki.Cewka jest zainstalowana nad prawą pokrywą zaworów,w jej tylnej części,nie sposób jej nie zauważyć,wchodzi do niej sześć grubych przewodów zapłonowych (od góry-mają końcówki kątowe) i jedna kostka elektryczna poniżej tych przewodów,cewka ma kształt prostokąta :-P
przewody nie wchodzą w ścianę grodziową,są w komorze silnika,znikają za silnikiem ale cały czas są w komorze,jeżeli jeden jest walnięty to reszta za chwilę też może tak skończyć,albo są tak słabej jakości że się rozłażą przy byle dotknięciu.
w Passacie 1,6 rzeczywiście układ zapłonowy jest bardziej widoczny,ale to chyba jedyna przewaga Passata nad Explorerem ;-)
piszę z pamięci,więc jak coś pokręciłem w opisie układu zapłonowego I,albo wmieszałem w to II ohv,to proszę o sprostowanie :-)
do pozostałych świec dostaniesz się w taki sposób:zdejmij przednie koła,zdejmij te gumowe firany które są zamocowane do nadkoli (chociaż nie pamiętam czy I ma te fartucho-firany),generalnie jak podniesiesz przód i zdejmiesz gumowe fartuchy to zobaczysz świece.
ps:
bez zdejmowania kół i podnoszenia auta też można dojść do świec,ale pierwszy sposób jest łatwiejszy i mniej ryzykowny jeśli chodzi o uszkodzenie świec.
miłej pracy,pozdr :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2015-06-23, 22:12 przez karolb863, łącznie zmieniany 1 raz.
tel. 606414212

Krzychu85
Posty: 118
Rejestracja: 2015-04-08, 08:56
Lokalizacja: Poznań

Re: Wymiana poduszek pod skrzynią biegów .

2015-06-24, 12:16

Dzięki za dogłębny opis :) Generalnie passat ma jeszcze jedną drobną przewagę . Teraz jak coś się popsuje w passku to moge mówić "Dlaczego to jest takie tanie" :) , ale przecież nie kupowałem mojej kruszynki dla tanich części :) Zawsze marzył mi się Cherookie pierwszej generacji już od lat , a jak przyszło że mogę spełnić moje "małe" marzenie to kupiłem Expa :)

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”