Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Cola
Posty: 95
Rejestracja: 2015-03-08, 21:11
Lokalizacja: Radymno
Model Explorera: EXPLORER III

Wałek balansujący EX III

2015-09-04, 21:54

Witam koledzy zacznę nowy temat , ponieważ znalazłem bardzo mało materiałów na temat mojej usterki a Boris ma już pewnie dość moich telefonów :grin: . Kilka słów które przedstawią objawy , a mianowicie jadąc Exem po puszczeniu gazu auto nagle zgasło . Po zatrzymaniu odpaliłem silnik bez problemu z lekkim oporem jakby akumulator osłabł. Silnik zapalił ale z pod auta usłyszałem dziwny dźwięk ,przypominający jakby garść nakrętek w misce lub konwerterze . Pierwsze podejrzenie padło na konwerter , więc auto na lawecie dojechało do warsztatu . Po zdjęciu skrzyni mechanik stwierdził iż ten element jest Ok. Zdjęliśmy miskę olejową i się zaczęło . W misce było kupe opiłków i jedna śrubka. Idąc dalej tym tropem mechanik zdjął drugą część miski i pokazała się przyczyna stuków , wałek balansowy , który w jednym ślizgu od strony łańcucha pracował normalnie a z drugiej latał lużno , ponieważ strzemię które go trzyma było lużne z powodu urwanej jednej śruby mocującej go do bloku a druga była całkiem odkręcona. Próbuję to teraz ogarnąć , ale mam kilka wątpliwości dlaczego jedno strzemię było urwane a panewka w środku nie istniała . Wygląda to tak jakby nie było smarowania. Okręcając wałek od bloku są jakby dwa kanały olejowe w tym bloku , ale u mnie wygląda to tak jakby były zaślepione śrubami . Myślałem że to jakieś dysze , ale okazało się że to zwykłe śruby. Koledzy czy ktoś orientuje się jak ten wałek jest smarowany i jak to naprawić aby się nie powtórzylo
Załączniki
6.jpg
6.jpg (21.68 KiB) Przejrzano 6689 razy
5.jpg
5.jpg (22.46 KiB) Przejrzano 6689 razy
3.jpg
3.jpg (22.29 KiB) Przejrzano 6689 razy
2.jpg
2.jpg (21.34 KiB) Przejrzano 6689 razy
1.jpg
1.jpg (18.93 KiB) Przejrzano 6689 razy

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Wałek balansujący EX III

2015-09-04, 22:39

ja pindole wałek jest smarowany z magistrali olejowej, ma swoją panewkę która się wyciera w mniejszym lub większym stopniu,najczęściej rozpindala się w sytuacji gdy leci rozrząd a wywala blaszki z wałka wyważającego lub tylnej kasety tak czy owak blaszka ta ląduje w trybach wałka wywarzającego blokuje i powoduje kolebo-tanie silnikiem lub rozwałkę jak było w twoim przypadku patrząc na te fotki widzę że nasi już tu byli... peace!!! od razu odpowiem na pytanie które zaraz zostanie zadane: wałka nie da się wywalić i musi być w tym silniku i tyle
Ostatnio zmieniony 2015-09-05, 09:22 przez boris, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Cola
Posty: 95
Rejestracja: 2015-03-08, 21:11
Lokalizacja: Radymno
Model Explorera: EXPLORER III

Re: Wałek balansujący EX III

2015-09-04, 22:51

Boris jeżeli możesz to odpowiedz mi czy smarowanie z magistrali odbywa się otwartymi kanałami , czy idzie to przez jakąś dyszę wkręconą w tą magistrale , bo ja mam tam srubki wkręcone ma gwincie i całkiem zaslepione przewody ojejowe

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Wałek balansujący EX III

2015-09-04, 23:06

ja pindole wałek jest smarowany z magistrali olejowej

dyszy ni ma
Ostatnio zmieniony 2015-09-04, 23:07 przez boris, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Wałek balansujący EX III

2015-09-05, 06:17

od razu odpowiem na pytanie które zaraz zostanie zadane: wałka nie da się wywalić i musi być w tym silniku i chu.....
Kolega miał 2kę wiele lat kupił z walniętym rozrządem mechanik coś tam z tym wałkiem uszkodził i całkiem to wyciągnął przy wymianie rozrządu, więc może się da? :)
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Wałek balansujący EX III

2015-09-05, 09:24

wiele rzeczy można z auta wymontować i będzie jeździło pytanie tylko jak...
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Wałek balansujący EX III

2015-09-05, 09:33

W jeepach często pozbywają się wałka.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Wałek balansujący EX III

2015-09-05, 09:43

po wywaleniu tego może sie szybciej łańcuch rozciągać ale za to będzie lepiej się wkręcał generalnie z tego co mi wiadomo to ten wałek ma wyrównać, (upłynnić) :-P prace silnika, jego podzespolów

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Wałek balansujący EX III

2015-09-05, 10:16

w haines czy na jakimś filmie od rozrządu widziałem że balanser jest dla aut z 4x4 nie wiem co ma jedno do drugiego ale tak pokazywali

znalazłem

https://youtu.be/LVnG10Rpi4M?t=470
Ostatnio zmieniony 2015-09-05, 10:23 przez boris, łącznie zmieniany 4 razy.
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Wałek balansujący EX III

2015-09-05, 12:01

wiele rzeczy można z auta wymontować i będzie jeździło pytanie tylko jak...
Tyle, że on po naprawie jeździł, z 8 lat i nic przy silniku nie robił, sprzedał go sprawnego, no może pomijając brak 1ki w skrzyni ;)
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: Wałek balansujący EX III

2015-09-05, 16:15

Ten wałek miał tłumić wibracje w 4x4 w zakresie obr 2000-3000 ,ale ci co robili przekładki silników 2WD na 4WD nie widzieli żadnej różnicy w pracy silników ,więc wynika z tego ,że to jest kolejny zbędny element w tym silniku . Silniki do 2WD i chyba do rangerów nie mają tego wałka i też jeżdżą .
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Awatar użytkownika
Cola
Posty: 95
Rejestracja: 2015-03-08, 21:11
Lokalizacja: Radymno
Model Explorera: EXPLORER III

Re: Wałek balansujący EX III

2015-09-05, 20:48

Mechanik który robi moje auto wyczytał w swoich materiałach że w niektórych Exach nie ma tego wałka , więc wprost sugerował aby go wywalić , bo taka praktykę stosuje także w innych autach typu Audi , Volkswagen i według niego nie wpływa to na jakość pracy silnika i nie miał do tej pory z tego powodu kłopotów. Ja jednak lubię aby wszystko było jak oryginał i będę dawał ten wałek Zastanawiamy się tylko dlaczego u mnie były zaślepione kanały olejowe , które miały smarować panewki w tym wałku i przez to prawdopodobnie wywaliło wałek.
Mam pewna teorie , ale to tylko przypuszczenie . Auto miało wcześniej robiony prawdopodobnie rozrząd , bo są nowe uszczelki i silikon na deklach , taki sam silikon jest też na miskach olejowych , więc morze Ex miał awarię silnika i ktoś kupił blok silnika lub silnik z opcją bez wałka i przekładając go do siebie nie wykręcił śrubek zaślepiających kanały olejowe i założył wałek z rozrządem tak jak miał w poprzednim silniku, nie mam innego wytłumaczenia po co zaślepiać kanały śrubami

Awatar użytkownika
Cola
Posty: 95
Rejestracja: 2015-03-08, 21:11
Lokalizacja: Radymno
Model Explorera: EXPLORER III

Re: Wałek balansujący EX III

2015-09-13, 20:40

W sobotę odebrałem auto po wymianie wałka balansowego . Silnik odpalił i chodzi , ale najprawdopodobniej będę jaszcze musiał śćiągnąć rozrusznik ponieważ po nagrzaniu silnika zaczyna kuleć i wygląda to jak słaby akumulator . W czasie wymiany wałka został zalany olej 10 w 40 Motula , po 200 -300 km chcę znowu zmienić aby dokładnie wypłukać opiłki po awarii .Dużo już było o olejach więc krótkie pytanie i konkretną odpowieć proszę , czy mogę zalać 5W 30 , jeżeli wcześniej był 10W a jeżeli tak to jaki

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Wałek balansujący EX III

2015-09-13, 20:45

Zalać możesz, ale tak jak sugerowali już koledzy w innym wątku - zostań przy 10W40 i zalej go "błotem" czyli:

Obrazek

Moje SOHC obecnie na tym śmiga, zachowuje się bardzo poprawnie od 3 wymian, znosił bez problemu mrozy i upały przy katowaniu w górach.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Wałek balansujący EX III

2015-09-13, 20:45

nie zaleca się takiej zmiany ale możesz spróbować ;-) jak będzie robiło się głośniej to wrócisz do 10/ 40 tylko nie wiem po co chcesz zmienić na słabszą ochrone (w wyższych temperaturach)

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”