Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: "Cykanie" w 4.6 V8 3V

2017-06-26, 14:34

...równie dobrze mogę napisać że twoja kobieta zabiła ci automat i nikt nie jest w stanie tego jakkolwiek zweryfikować ... :D ;)
Ta na pewno, chyba max obroty jakie osiągnęła jeżdżąc przez 9 lat explorerami to było 3t, wiem wiem to użytkownicy są winni nie "mechanicy" ;).
Ja się tylko k.... cieszę, że koła się zblokowały przy 10 km/h a nie przy większej prędkości
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: "Cykanie" w 4.6 V8 3V

2017-06-26, 14:37

Obrazek
.. to że sam sobie nie potrafisz nie znaczy że musisz poniżać innych mam nadzieję że odnajdziesz się na forum camaro :D i tam cie ciepło przyjmą zresztą i tak podziwiałem Mirka że wziął od ciebie auto na naprawę ja bym się nie podjął . . . .
Rozumiem że mam stąd s...ać bo loża chandlarzo-mechaników mnie nie akceptuje i czuje się poniżana?
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: "Cykanie" w 4.6 V8 3V

2017-06-26, 18:15

handlarz-mechaniko-filozofów zostań tu takiego ruchu od 3 miesięcy nie było :D
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
SebaYamaha
Posty: 61
Rejestracja: 2014-12-06, 12:56
Lokalizacja: Władysławowo
Model Explorera: ex II 2000r Limited

Re: "Cykanie" w 4.6 V8 3V

2017-06-26, 21:55

boris, co jest z tobą odbierz ten telefon ,jak tam mój samochód ??? :->

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: "Cykanie" w 4.6 V8 3V

2017-06-26, 22:52

handlarz-mechaniko-filozofów zostań tu takiego ruchu od 3 miesięcy nie było :D
Coś się przynajmniej dzieje :)
Dzięki za pozwolenie handlarzo-mechaniko-filozofom.
Bez urazy oczywiście, swoje powiedzieć jak zwykle musiałem. A Mirko-Andrzej bez znaczenia czy jest miłą osobą prywatnie, uczy się na exach (a przynajmniej na IIIkach) i taka prawda zdania nie zmienię.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: "Cykanie" w 4.6 V8 3V

2017-06-26, 23:40

Zdania zmieniać nie musisz, absolutnie do tego nie namawiam, przynajmniej się uczę a nauka nie pójdzie w las. I tak będziesz robił tak jak sam wymyślisz a szukał winnych będziesz wśród innych, tak jak zawsze to robiłeś, robisz i będziesz robił. Amen.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: "Cykanie" w 4.6 V8 3V

2017-06-27, 00:05

Zdania zmieniać nie musisz, absolutnie do tego nie namawiam, gdybyś słuchał od początku o czym mówię, troszkę inaczej by to wszystko wyglądało.A tak masz pretensje, ale jak już wcześniej pisałem: ktoś musi być winien. I tak będziesz robił tak jak sam wymyślisz a szukał winnych będziesz wśród innych, tak jak zawsze to robiłeś, robisz i będziesz robił. Amen.
Jeżeli ja coś w swojej robocie s..lę to zawsze po sobie poprawiam czy minął dzień czy rok i nigdy nie szukam winnych, ale może ty mnie lepiej znasz - jesteś pierwszym mechanikiem z forum z którego usług skorzystałem więc innych nie mogę obwiniać.
Ja dobrze pamiętaj o czym rozmawialiśmy i jakie były twoje wnioski i szczerze mówiąc jak czytam teraz to co ty piszesz w tym temacie to niestety nie wiem czy to ja byłem u innego mechanika, czy może ty pomyliłeś mnie z innym klientem.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

k-91
Posty: 168
Rejestracja: 2014-11-02, 11:44
Lokalizacja: Lublin
Model Explorera: 4.6 V8 3V 2007 Eddie Bauer

Re: "Cykanie" w 4.6 V8 3V

2017-07-25, 18:26

Witam...a wracając do tematu :-D ...

głowica przed:
Obrazek

i głowica "prawie" po :
Obrazek

Okazało się po rozebraniu wszystkiego że jeden zawór ssący jest do wymiany, delikatnie zdeformowany (krzywy) jest trzonek na samym końcu. Udało mi się kupić u nas na miejscu :-D. Reszta jest oki. Dziwny jest tylko ten nalot w kanałach i zaworach (przylgniach) dolotowych :eek: . Takie nie wiadomo co...jakby drobinki piasku lub coś podobnego (widać to na zdjęciu). Natomiast na kanałach i zaworach wydechowych czyściutko.

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: "Cykanie" w 4.6 V8 3V

2017-07-25, 22:00

Zmień LPG na 98 będzie czyściej :)
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

k-91
Posty: 168
Rejestracja: 2014-11-02, 11:44
Lokalizacja: Lublin
Model Explorera: 4.6 V8 3V 2007 Eddie Bauer

Re: "Cykanie" w 4.6 V8 3V

2017-08-11, 21:50

Witam po raz kolejny i poproszę o pomoc :-( ....a więc po kolei, tak to wyglądało moje składanie ;-) :
Obrazek
Obrazek
url=http://ifotos.pl/z/qhhqhee/]Obrazek[/url]
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


...jakoś to zmordowałem. Przyszło do odpalenia. Kręcę i po ok 2-3 silnik załapał :-D . Problem w tym że niestety coś sknociłem bo nie pracuje równo, telepie go. Na wyświetlaczu nie ma błędu żadnego, jutro podepnę go pod ForScana i zobaczę co tam wyjdzie? Rozrząd złożyłem wg manuala tak jak widać na jednym ze zdjęć...czarne znaczniki na łańcuchach ustawione na literce R i L na nastawnikach a na dole na kole zębatym oba znaczniki na znaku (godz 6). Przed założeniem pokrywy rozrządu przekręciłem najpierw o kilka obrotów co by zobaczyć na sucho czy nie ma kolizji...nawet wymęczyłem się i duuuuuuużo miałem kręcenia żeby wszystkie znaki wróciły na swoje miejsce jak było na początku. No ale w końcu się udało.
Co może być nie tak że silnik chodzi mi nie równo...niby wszystkie kabelki i przewody podłączyłem. Wtyczki raczej trudno pomylić. Może cuś z tymi rurkami z powietrzem. Dodam tylko że auto tak samo chodzi na Pb i na LPG...

k-91
Posty: 168
Rejestracja: 2014-11-02, 11:44
Lokalizacja: Lublin
Model Explorera: 4.6 V8 3V 2007 Eddie Bauer

Re: "Cykanie" w 4.6 V8 3V

2017-08-12, 15:30

Udało mi się tyle wyciągnąć z ForScana...błąd pojawił się po około 2 min pracy silnika
Obrazek

Ciśnienie paliwa póki co wykreślam bo pokazywało wartości rzeczywiste takie sama jak zadane. Paliwo/wtryski też zostawiam w spokoju bo tak samo jest na Pb i LPG. No nic...poszukam jakoś tej nieszczelności w dolocie. Macie jakiś sprawdzony sposób aby łatwo to sprawdzić? Psikać Plakiem lub czymś takim?

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: "Cykanie" w 4.6 V8 3V

2017-08-12, 18:23

jakbyś miał nieszczelność w dolocie to by było "mieszanka w układzie zbyt uboga", jak jest "zbyt bogata" to kable/świece albo pomerdałeś coś z rozrządem jednak... albo ten remont głowic nie pyknął do końca

ja bym zaczął od zamiany świec/kabli prawo/lewo i odczyt błedów a następnie pomiar ciśnienia sprężania powinien chyba odpowiedzieć na kilka wątpliwości...
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

k-91
Posty: 168
Rejestracja: 2014-11-02, 11:44
Lokalizacja: Lublin
Model Explorera: 4.6 V8 3V 2007 Eddie Bauer

Re: "Cykanie" w 4.6 V8 3V

2017-08-12, 19:01

jakbyś miał nieszczelność w dolocie to by było "mieszanka w układzie zbyt uboga", jak jest "zbyt bogata" to kable/świece albo pomerdałeś coś z rozrządem jednak... albo ten remont głowic nie pyknął do końca.
...jest napisane że "mieszanka w układzie zbyt uboga" ;-) a nie "bogata"...popatrz wyżej na screen z ForScana. Co do rozrządu to póki co nie przyjmuję do wiadomości że coś jest nie tak. Niby robiłem takie coś pierwszy raz w życiu ale teoretycznie wszystko poszło gładko tak jak w manualu i jak FordTechMakuloco przykazał https://www.youtube.com/watch?v=b2R3ZLQyu3U, sprawdzałam wszystko 10 razy...baaa...20 nawet :-) (...jedyna różnica jaka wystąpiła u mnie to taka że ja miałem łańcuchy rozrządu z 2 ogniwami zaznaczonymi na czarno a u niego są 3 ogniwa. U mnie jedno czarne ogniwo wyszło na dolnej zębatce na godz 6 a na wariatorze wychodziło idealnie nad znakami "L" lub odpowiednio "R" - czyli tak jak jest w manualu) . Co do remontu głowic to nie wiem...ja tego nie robiłem, podobno robił go gościo kumaty z 30 letnim doświadczeniem z głowicami. Ale jak to w życiu bywa...różnie może być :cry:. Póki co mam nadzieję że to coś ze szczelnością lub czymś podobnym...ale wiadomo nadzieja umiera ostatnia :-D

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: "Cykanie" w 4.6 V8 3V

2017-08-12, 23:28

gdzie ja zobaczylem te bogata??? zagadka :D
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: "Cykanie" w 4.6 V8 3V

2017-08-13, 05:05

gdzie ja zobaczylem te bogata??? zagadka :D
Sobota wieczór ;)
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”