Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
k-91
Posty: 168
Rejestracja: 2014-11-02, 11:44
Lokalizacja: Lublin
Model Explorera: 4.6 V8 3V 2007 Eddie Bauer

Re: "Cykanie" w 4.6 V8 3V

2017-05-02, 13:54

... i znowu się pobawiłem ForScanem i żeby było ciekawiej oto co mi wyszło.... :eek:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

k-91
Posty: 168
Rejestracja: 2014-11-02, 11:44
Lokalizacja: Lublin
Model Explorera: 4.6 V8 3V 2007 Eddie Bauer

Re: "Cykanie" w 4.6 V8 3V

2017-06-22, 22:29

Witam...już wiadomo co mi tak stukało ;-)

Obrazek
Obrazek
...niestety to ustrojstwo przytarło mi krzywkę na wałku
Obrazek.

Co z tym zrobić? Da się to szlifować? Szukać używki z Mustanga? Zamawiać na RockAuto?

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: "Cykanie" w 4.6 V8 3V

2017-06-25, 22:00

Pytanie co było przyczyną, tego co się stało kiepskie smarowanie? Od mustanga może nie pasować, sprawdź na rockauto czy dla obu samochodów dają to samo. Jednak ja dobrze wybrałem, nie biorąc mustanga tylko camaro.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: "Cykanie" w 4.6 V8 3V

2017-06-25, 22:16

brak ciśnienia oleju ewidentnie, pewnie uciekało na napinaczach łańcucha, jak tak zabiło krzywkę to za zamkach wałków możesz mieć już jajo przerabiałem temat szczerze szukał bym dobrego silnika z pewnego źródła dobry ze mnie mechanik-filozof od razu dobrze obstawiłem.

BTW: Adrian powinieneś napisać camaro wielkimi literami bo tak nie każdy może zobaczyć że kupiłeś camaro bo przecież to camaro oh to camaro... camaro :P :P :D
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: "Cykanie" w 4.6 V8 3V

2017-06-26, 07:16

mechanik-filozof
Ta właśnie, z naciskiem na to drugie :)
Co do camaro to stwierdzenie faktu, mam dość tego forda i raczej sam powinieneś coś o tym wiedzieć, bo sam nie byłeś w stanie swojego ogarnąć i się pozbyłeś problemu. Może ty masz z tym jakiś problem, ja nie wrzucam wszędzie fotek wszystkiego co nabędę i wyremontuje "dla siebie", żeby po dwóch tygodniach od zakończenia projektu było na olx :)
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: "Cykanie" w 4.6 V8 3V

2017-06-26, 08:04

:D :D :D umilacie mi poranne śniadanie w pracy :D :D :D
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz slisman
Klubowicz
Posty: 388
Rejestracja: 2016-04-27, 09:28
Lokalizacja: Trójmiasto
Model Explorera: MKII 4.0 SOHC

Re: "Cykanie" w 4.6 V8 3V

2017-06-26, 09:19

mechanik-filozof
ja nie wrzucam wszędzie fotek wszystkiego co nabędę i wyremontuje "dla siebie", żeby po dwóch tygodniach od zakończenia projektu było na olx :)
I jeszcze te lampy "lexus look" i czerwone zawieszenie... :D

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: "Cykanie" w 4.6 V8 3V

2017-06-26, 09:25

Moja III została sprzedana bez żadnych usterek z działającą skrzynią :P z nowymi elektrozaworami :D i częściami ze skrzyni z przebiegiem 39tmil a nie wyciągniętej z auta wyłowionego ze stawu za 500 zł i to nie dlatego że jak ty wystawiałem go w dziale sprzedam tylko dlatego że Błażej dał namiar gościowi, który szukał III a ten mnie molestował miesiąc, autem latałem 2 lata i było ok i w przeciwieństwie do ciebie nie wyciągnąłem z niego gumowych podkładeczek pod kubki, żeby je potem próbować opchnąć na forum za 50 zł :D o innych duperelach nie wspomnę :P tylko zamówiłem od jankesa kpl zaworów, żeby mi potem nikt nie mówił że pozbyłem się problemu cena była adekwatna do stanu czyli 18500 gość dostał dodatkowe części zamienne nawet kamerę drogową mu zostawiłem co więcej naprawiłem mu jego II-kę której nikt w ostrowie nie mógł ogarnąć która nie odpalała gasła nie działał kick-down i skasowałem go tylko 300 zł za części, które zużyłem ... a że jego gazownicy i on sam obrócili to auto w pył a reszty zniszczeń dokonali szpece który wymieniali mu pas od rewersu (np wspawali nakrętkę do wlewu oleju tak że cały dzień łowiłem odpryski z michy i skrzyni :P ) mimo, że proponowałem mu że ma przysłać skrzynie do mnie a ja mu to zrobię za free to już nie moja brocha i tak znowu się z nim pitole już 4 miechy i mam nadzieję że dziś skończę :D i proszę znajdź mi te fotki wszystkiego co nabyłem ? na forum nie umieściłem żadnego samochodu w przeciwieństwie do twoich już dwóch chyba mnie pomyliłeś z "Wujkiem" a jeśli pijesz do Sporta to wiedz że wystawiłem go na OLX za zaporową cenę 19999zł co pięknie przełożyło się na reklamę i po za wyrazami uznania przez PW z olx zadzwonił tylko JEDEN chłopak z lublina w kwietniu i powiedział że w lipcu go weźmie obecnie dosłał wyciągarkę do zamontowania więc dlaczego miałbym go nie sprzedać :D :P :D i zająć się czymś nowym . . .

BTW: Radziu smacznego
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: "Cykanie" w 4.6 V8 3V

2017-06-26, 09:46

Się rozpisałeś, widać że masz jakąś traumę ;)
Ja ci już kiedyś pisałem, że w tym temacie nie podoba mi się, że jedziesz na gościa co kupił od ciebie samochód, a skrzynia była grzebana przez ciebie i Andrzeja. To że uważam, że Andrzej spartolił robotę przy mojej i się nie umie do tego przyznać to już inna sprawa, kupiłem wszystkie części nowe które zalecał (trochę to kosztowało), dorzucając update za 600zł, również elektrozawory za 1400 przy drugiem podejściu. Druga skrzynia którą kupiłem się nie przydała - tylko jednokierunek wykorzystał.
Ale to tematem jest coś innego nie nasze żale.
Jeszcze żeby ci przybliżyć, dlaczego napisałem o camaro to rozmawiam czasem z kolegą k91 przez telefon i tak trochę się wciąłeś nie w swój temat :).
Cieszę się Radek że ci humor poprawiłem :-P
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: "Cykanie" w 4.6 V8 3V

2017-06-26, 09:47

BTW: Radziu smacznego
a dziękuję, skonsumowane w miłych okolicznościach przyrody :D
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: "Cykanie" w 4.6 V8 3V

2017-06-26, 12:01

Obrazek

nie była grzebana tylko naprawiana...nie jadę po gościu tylko oceniam fakty... to że sam sobie nie potrafisz nie znaczy że musisz poniżać innych mam nadzieję że odnajdziesz się na forum camaro :D i tam cie ciepło przyjmą zresztą i tak podziwiałem Mirka że wziął od ciebie auto na naprawę ja bym się nie podjął . . .

jak możesz ocenić że Mirek machnął się ze skrzynią skoro nie została otwarta i sprawdzona równie dobrze mogę napisać że twoja kobieta zabiła ci automat i nikt nie jest w stanie tego jakkolwiek zweryfikować ... :D ;)

BTW Radziu zaraz przerwa obiadowa ...
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

k-91
Posty: 168
Rejestracja: 2014-11-02, 11:44
Lokalizacja: Lublin
Model Explorera: 4.6 V8 3V 2007 Eddie Bauer

Re: "Cykanie" w 4.6 V8 3V

2017-06-26, 12:10

Witam....
po 1)...Panowie schowajcie szabelki bo tu się poważne tragedie odgrywają i trzeba się skupić na temacie :mrgreen: ,
po 2)...a nooo tak, zawracam czasami głowę Adrianowi :-D :-D :-D , jak coś to sorki :-/ ,
po 3)...pytanie do kolegi Borisa...jak można zapytać to czemu twierdzisz żebym szukał nowego silnika , nawet jak jest na zamku "jajo" to zawszę chyba można zakupić nową głowicę i chyba po problemie???....no tak mi się wydaję :-D

Mam już w Stanach u kolegi zakupione na RockAuto:

-Camshaft phaser/Variable Timing Sprocket (Dorman)
-Szpilki głowicy (Fel-Pro)
-Uszczelki głowicy (Apex)
-Zawory wydechowe (Enginetech)
-Kompletny rozrząd (Cloyes)
-Uszczelka pokrywy zaworów (Magnum)
-Prowadnice zaworowe (DNJ)
-Hydropopychacze (DNJ)
-Uszczelniacze zaworowe (Fel-Pro)
-Uszczelki pokrywy rozrządu (Fel-Pro)
-Szpilki do kolektorów (Dorman)
-Uszczelki kolektorów (DNJ)
-Pompa wody
-2 Rolki prowadzące pasek (coś głośno chodziły)

Zamawiam jutro:
- Pompa oleju (Melling) + uszczelka+ O-Ring
- wałek rozrządu (Enginetech)
-Świece Motorcraft SP514
-Filtr paliwa (ACDELCO)
-Filtr powietrza (Motorcraft)
-Filtr oleju (Motorcraft)
- Uszczelki kolektora dolotowego
...to póki co tyle...mam nadzieję że to wystarczy :-) . Głowicę już się powoli robią.
Zrobię to wszystko....sprzedam i ......kupię Chevy 8) 8) 8) (...sorki Adrian nie mogłem się powstrzymać).

Mechanik z usa napisał mi coś takiego:
"I believe all 4.6 and 5.4 3v cams are the same so dont worry about that. At the very least youll need a new cam and follower and you need to do a compression check to make sure everything is good now.

Ford specs all of their 4.6 and 5.4s to use 5w30 but you may need a different viscosity being in Poland. The problem lies in the variable cam timing components only working with certain viscosities of oil. That said either 5w30 or 0w30 should both work. As far as brand, I stick with Motorcraft because thats what Ford uses and its cheaper than most other brands.
Yes Cloyes is a great brand but for what its worth youre buying a remanufactured cam so any brand should be ok.
"
...co koledzy na to...?

pozdr....Marek

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: "Cykanie" w 4.6 V8 3V

2017-06-26, 12:20

przerabiałem to samo po prostu jakiś czas temu w tym silniku dziwne rzeczy z ciśnieniem oleju się robią
ale co tam co ja będę filozofował powodzenia trzymam kciuki
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: "Cykanie" w 4.6 V8 3V

2017-06-26, 12:28

Ja dorzucę jeszcze swoje trzy grosze. Andrzej o którym pisze Adrian i Mirek o którym pisze boris to jedna i ta sama osoba :-D. Co do "spartolenia" o którym pisze Adrian ja nie będę się wypowiadał. Tłumaczy się winny. Ja nie widzę tam swojej winy. Mówiłem Adrianowi by nie kupował innej używanej skrzyni, niestety nie posłuchał a teraz do mnie jakieś żale ale to nie moja sprawa. Jak blok elektrozaworów proponowałem wymienić na początek to teraz do mnie żale itd itp, ale co tam ofiara musi być :-D Przy czym to penie nie koniec żali, o tym przy innej okazji albo w innym terminie.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

k-91
Posty: 168
Rejestracja: 2014-11-02, 11:44
Lokalizacja: Lublin
Model Explorera: 4.6 V8 3V 2007 Eddie Bauer

Re: "Cykanie" w 4.6 V8 3V

2017-06-26, 12:33

przerabiałem to samo po prostu jakiś czas temu w tym silniku dziwne rzeczy z ciśnieniem oleju się robią
ale co tam co ja będę filozofował powodzenia trzymam kciuki
Kolego Boris :-) ...nie podchodzę do tego tak że Ty "filozofujesz" ...ja po prostu chcę zrobić i mieć ten samochód bo mi się podoba :-D . Dlatego też jestem na tym forum i próbuję się dowiedzieć, podpytać od ludzi którzy mają już duże doświadczenie w tym temacie. I tyle...a może aż tyle :-) . Nie podchodzę do tematu tak że "się nie da"...może się po prostu nie opłacać itd. Mam nadzieję że się uda to zrobić i wszystko będzie oki :mrgreen: .

pozdr...Marek

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”