Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Mariusz.tr
Posty: 110
Rejestracja: 2015-01-30, 09:32
Lokalizacja: Piaseczno
Model Explorera: 99r 4,0 SOHC LIMITED + DT Gas

Re: 4,0 SOHC nierówna praca silnika

2015-11-05, 09:57

Kojot, zgadza się, był milion razy rozbierany ;-) i dwa razy wymieniane wkręty na większe bo się gniazda zaczeły od tego ciągłego zdejmowania powiększać w dolnym, dlatego chciał bym kupić nowy (używany) dolot cały w sensie górę i dół + nowe uszczelki może to coś pomoże, tylko mam problem żeby znaleść do takiego modelu jak mój
boris, ale ja mam takie same objawy i na gazie i na paliwie myślisz że wymiana reduktora lpg coś pomoże ??

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: 4,0 SOHC nierówna praca silnika

2015-11-05, 20:17

dawałem ci nr. do krakusa on napewno ma co potrzebujesz ;-) uszczelki to dostaniesz w aso pewnie ja tak kupowalem do swojego ohv i były tańsze niż na all....
Ostatnio zmieniony 2015-11-05, 20:19 przez Kojot, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mariusz.tr
Posty: 110
Rejestracja: 2015-01-30, 09:32
Lokalizacja: Piaseczno
Model Explorera: 99r 4,0 SOHC LIMITED + DT Gas

Re: 4,0 SOHC nierówna praca silnika

2015-11-06, 09:47

Kojot, i od razu jak tylko dostałem to do niego zadzwoniłem :-) tylko że mój kolektor jest trochę inny a poza tym chciał bym kupić taki "dziewiczy" :-D bez gazu no i teraz żeby spełnić moje zachcianki muszę poczekać niestety, raz już przyjechał ale góra była inna niż moja a teraz ma coś dojechać w sobotę więc w poniedziałek znowu atak telefoniczny i może tym razem się uda :mrgreen: a co do uszczelek to faktycznie zasugerowałem się tylko internetem ale komplet jest za 100 zł do góry i dołu więc pomyślałem że to w miarę przystępna cena jak za parę gumek recepturek.... no ale "taki super wóz" wymaga nakładów :mrgreen:

Awatar użytkownika
Mariusz.tr
Posty: 110
Rejestracja: 2015-01-30, 09:32
Lokalizacja: Piaseczno
Model Explorera: 99r 4,0 SOHC LIMITED + DT Gas

Re: 4,0 SOHC nierówna praca silnika

2015-11-28, 20:28

No i został wymieniony "nowy" używany kolektor, góra i dół plus nowe uszczelki ale po skręceniu.... niestety bez zmian, natomiast pojawiła się nowość :-/ po paru kilometrach wyrzuciło błąd P1409 "Obieg elektromagnesu regulatora próżniowego EGR" Podpowiedzcie mi proszę o co chodzi skoro nigdy wcześniej tego nie było a po wymianie kolektora ssącego i uszczelek taka niespodzianka ??

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: 4,0 SOHC nierówna praca silnika

2015-11-28, 20:40

coś masz chyba z podciśnieniem popaprane :-/

Awatar użytkownika
Mariusz.tr
Posty: 110
Rejestracja: 2015-01-30, 09:32
Lokalizacja: Piaseczno
Model Explorera: 99r 4,0 SOHC LIMITED + DT Gas

Re: 4,0 SOHC nierówna praca silnika

2015-11-28, 21:49

to co mogłem sprawdzić jako "laik na oko" to wydaje mi się ze jest ok, wszystkie wężyki są na swoim miejscu, zaczełem się zastanawiać że może sam kolektor jest zapchany w środku może, skoro na starym było wszystko ok, sam już nie wiem co mam dalej robić i sprawdzać ....

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: 4,0 SOHC nierówna praca silnika

2015-11-28, 22:32

błędy tylko podpowiadają musisz łączyć objawy ;) zaprowadz poprostu do albrichta i odbierz gotowe :D

Awatar użytkownika
Mariusz.tr
Posty: 110
Rejestracja: 2015-01-30, 09:32
Lokalizacja: Piaseczno
Model Explorera: 99r 4,0 SOHC LIMITED + DT Gas

Re: 4,0 SOHC nierówna praca silnika

2016-01-08, 12:45

Trochę przysnołem z wyjaśnieniem ale już piszę o co chodziło, okazało się że mechanik przy składaniu zapomniał założyć wszystkich wtyczek ..... następnego dnia rano na spokojnie posprawdzałem wszystko jeszcze raz i jedna była nie wpięta

Awatar użytkownika
Mariusz.tr
Posty: 110
Rejestracja: 2015-01-30, 09:32
Lokalizacja: Piaseczno
Model Explorera: 99r 4,0 SOHC LIMITED + DT Gas

Re: 4,0 SOHC nierówna praca silnika

2017-02-26, 12:08

Ostatnio mam dziwne objawy że po rozgrzaniu silnika obroty zaczynają spadać poniżej 500 ale nie gaśnie i tak przez chwilę po czym podbija do góry a za chwilę znowu to samo i tak przez 15 minut później się uspokaja i przez kolejne kilkanaście minut ok a następnie znowu kuleje... tak jak by się coś zawieszało, może to egr zaczyna szwankować czytałem że zaczyna działać jak się rozgrzeje silnik, a może zawór podciśnienia, jest podłączony do prądu może zaczyna się przywieszać ?? Podpowiedzcie proszę gdzie szukać, lewego powietrza nie dostaje sprawdzony rozpuszczalnikiem w sprayu :-)

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”