Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
golden86
Posty: 52
Rejestracja: 2016-01-29, 22:08
Model Explorera: III SOHC 4.0

4.0 V6 178 kW

2016-01-31, 10:08

Witam. Przeszukałem trochę forum ale nie znalazłem nic na ten temat jeżeli coś przeoczyłem to przepraszam. Jestem nabywcą Explorera od piątku i chciałem troszkę poczytać o tym silniku. Jeżeli ktoś coś wie to proszę pisać sklecę sobie to wszystko i będę mądrzejszy. Dzięki z góry. Tyle co się dowiedziałem jest to jakiś silnik z Mustanga.

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: 4.0 V6 178 kW

2016-01-31, 10:20

dział rozrządy sochc dotyczy w sumie całego twojego silnika ;)

golden86
Posty: 52
Rejestracja: 2016-01-29, 22:08
Model Explorera: III SOHC 4.0

Re: 4.0 V6 178 kW

2016-01-31, 10:29

dział rozrządy sochc dotyczy w sumie całego twojego silnika ;)
No o tym się już trochę naczytałem ale wywnioskowałem, że ten silnik już powinien być po poprawce. Mam nadzieję, że będzie z tym wszystko ok.

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: 4.0 V6 178 kW

2016-01-31, 10:38

skąd się urywają tacy goście :D pół postów z forum jest o tym cały odrębny dział a pacjent wchodzi na forum i pisze:

"jak ktoś coś wie to proszę pisać"

a co do tego tytułu to zacznij wzbogacać swoją wiedzę od przestudiowania dowodu rejestracyjnego tak dla rozgrzewki intelektualnej bo 178 kW to mają 4.6 V8 twój 4.0 ma co najwyżej 154 kW

kolego w te fordy to nie grupa Volkswagena tu jest jeden ten sam motor z drobnymi modyfikacjami montowany przez 20 lat od 1996 do chyba 2008 :D

no nie mogę tak się od rana ubawiłem

czy będzie ok? silniki po 2002 r mają ślizgi wykonane z trochę lepszego materiału ale łańcuchy nie są wieczne właśnie czytam auto-moto z lutego gdzie jest fajny artykuł o 13 niebezpiecznych elementach silnika i piszą że trwałość łańcucha w optymalnych warunkach jest przewidziana na 250 tyś km po tem zaczyna się rozciągać :D druga z 13 tykających bomb w tym silniku to wałek balansujący który też znajduje się w EX
Ostatnio zmieniony 2016-01-31, 10:55 przez boris, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: 4.0 V6 178 kW

2016-01-31, 10:51

boris ty nie rozumiesz podejścia inżynierów z vw :D tam też są stare silniki tylko na początku była kosmetyka żeby ludziom wmówić, że mają nowsze ( czytaj lepsze ) a potem poszli po bandzie i wszystko spitolili :D
ale jak by na to nie patrzeć to dalej te same stare silniki tylko spitolone :D
692754476

golden86
Posty: 52
Rejestracja: 2016-01-29, 22:08
Model Explorera: III SOHC 4.0

Re: 4.0 V6 178 kW

2016-01-31, 10:52

skąd się urywają tacy goście :D pół postów z forum jest o tym cały odrębny dział a pacjent wchodzi na forum i pisze:

"jak ktoś coś wie to proszę pisać"

a co do tego tytułu to zacznij wzbogacać swoją wiedzę od przestudiowania dowodu rejestracyjnego tak dla rozgrzewki intelektualnej bo 178 kW to mają 4.6 V8 twój 4.0 ma co najwyżej 154 kW

kolego w te fordy to nie grupa Volkswagena tu jest jeden ten sam motor z drobnymi modyfikacjami montowany przez 20 lat od 1996 do chyba 2008 :D

no nie mogę tak się od rana ubawiłem
Mam Ci przesłać skan dowodu rejestracyjnego żebyś zobaczył co jest napisane, a jest wyraźnie dużymi cyframi 178kW. Mam rodziców w Bydgoszczy jak u nich będę to może podjadę do Ciebie to zerkniesz sam w dowód, bo widzę, że jesteś niedowiarek. No chyba, że urzędnicy wpisali sobie tak, bo może mieli zły dzień. Zapisałem się na forum żeby dowiedzieć się jak najwięcej o tym samochodzie. Widzę, że kolega jest już znawcą więc ciężko jest pomóc komuś kto wchodzi w ten temat. Pamiętaj, że Ty też kiedyś poznawałeś ten samochód no chyba, że urodziłeś się już z tą wiedzą. Przepraszam za uszczypliwość, a Ci goście biorą się z OPOLSKIEGO. Pozdrawiam

Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: 4.0 V6 178 kW

2016-01-31, 10:55

ja kiedyś w starej 240 ( volvo ) miałem 1,4 dizel i 34 kW :D w urzędach wszystko jest możliwe
sprawdź po vinie co tam masz
692754476

golden86
Posty: 52
Rejestracja: 2016-01-29, 22:08
Model Explorera: III SOHC 4.0

Re: 4.0 V6 178 kW

2016-01-31, 10:58

ja kiedyś w starej 240 ( volvo ) miałem 1,4 dizel i 34 kW :D w urzędach wszystko jest możliwe
sprawdź po vinie co tam masz
Ściągnąłem opis z autocheck jest napisane 4.0 V6 EFI A TO JEST WPIS Z VIN:
Pojemność silnika: 4000 cm³

Moc silnika: 178 kW

Paliwo: benzyna

Paliwo alternatywne: gaz płynny (propan butan)

Liczba miejsc ogółem: 7

Liczba miejsc siedzących: 7

Masa własna pojazdu: 1990 kg

Maks. masa całkowita ciągniętej przyczepy z hamulcem: 2000 kg

Maks. masa całkowita ciągniętej przyczepy bez hamulca: 750 kg

Dopuszczalna masa całkowita: 2714 kg

Liczba osi: 2

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: 4.0 V6 178 kW

2016-01-31, 11:09

ja za nim kupiłem pierwszego ex miesiąc czytałem i studiowałem forum. ;)

to są dwie opcje albo masz V8 albo walnęli się w dowodzie weź to pod uwagę jak będziesz zamawiał części, możesz do mnie wpaść na kawę lub naprawę rozrządu :D ale twój dowód mnie nie bardzo interere bo dowodów rejestracyjnych od EX polskich niemieckich hiszpańskich czeskich holenderskich amerykańskich widziałem więcej niż cały Opolski wydział komunikacji razem wzięty i łączy je jedno często piszą tam bzdury.

BTW przy okazji nie był byś pierwszy z Opolskiego już jeden przyjechał na lawecie bo w Opolskim warsztacie załamali się przy naprawianiu po wyjęciu silnika notabene z pod maski wymontowali wszystko do gołej blachy miesiąc go do kupy składaliśmy :D


Jak wpiszesz mój VIN wyskoczy Mitsubishi Colt 1.6 GLX fiknie ktoś :D :D :P

a na haku zrobiłem sobie 2670 bo 3 tony by podpadało :D

a jak się rodziłem to chirurdzy byli zdziwieni bo zamiast pępowiny byłem połączony z matką przez złącze OBDII
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

golden86
Posty: 52
Rejestracja: 2016-01-29, 22:08
Model Explorera: III SOHC 4.0

Re: 4.0 V6 178 kW

2016-01-31, 12:13

Ja też zawsze czytałem dużo o samochodzie który chciałem kupić niestety tu nie zdążyłem, bo trafiła się okazja od kolegi, który zmieniał auto na F150 wiem, że o to auto dbał i nie kupował go na handel tylko dla siebie. Szkoda mi było to przepuści tym bardziej, że zawsze mi się podobał. Na kawę na pewno wpadnę jak tylko będę u rodziców na rozrząd mam nadzieję, że nigdy się nie będziemy musieli umawiać. Pozdrawiam.

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”