Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
antoniw
Posty: 21
Rejestracja: 2015-02-13, 14:18
Lokalizacja: rewal
Model Explorera: II 2001 V8

Druga sonda lambda problem

2016-05-31, 22:10

po zapaleniu się Check Engine komputer pokazał błąd drugiej sondy. w związku, że trochę już km przejechałem postanowiłem wymienic wszystkie cztery (mam Mountaineer V8 5L). kupiłem zestaw zamienników na ebay.com. pasowały elegancko. pojezdziłem trochę i wyskoczył ten sam błąd. mechanik podmienił nową na działającą starą. pojeżdziłem znowu i to samo. wymienił znowu na starą :-) . po dluższej jeździe bez przygód na trasie przy ostrym wyprzedzaniu znowu zapaliła sie kontrolka silnika. pojechałem do innego mechanika - wyskoczył ten sam błąd. skasował go a po przygazowaniu na trasie błąd sie znowu uaktywnił. teraz jeżdżę z błędem - nie odczuwam żadnych różnic. wyczyściłem MAF.
mechanik sugeruje, ze to może nie sonda tylko katalizator. ktoś może ma jakieś sugestie. nie chcę znowu inwestowac w sondę i robociznę bez wyjaśnienia problemu.
z góry dziękuję za pomoc

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Druga sonda lambda problem

2016-05-31, 22:14

zagazowany ,jak wyglądają sondy masz foto ?

Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: Druga sonda lambda problem

2016-05-31, 22:16

rozumiem, że druga sonda to ta za katalizatorem?
jaki dokładnie błąd? obwód grzałki, obwód pomiarowy?
masz gazownie?
zamienniki zaciskane czy a wtyczkach?
692754476

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: Druga sonda lambda problem

2016-05-31, 22:27

Test układu katalicznego przechodzi ?
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

antoniw
Posty: 21
Rejestracja: 2015-02-13, 14:18
Lokalizacja: rewal
Model Explorera: II 2001 V8

Re: Druga sonda lambda problem

2016-05-31, 22:28

mam tylko benzynę. kupiłem taki zestaw http://www.ebay.com/itm/New-Set-of-4-pc ... Rp&vxp=mtr
kodu błędu niestety nie pamiętam.

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Druga sonda lambda problem

2016-05-31, 22:38

jeżeli pada ciągle ta sama to coś się dzieje i na pewno to nie wina sond ;)

Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: Druga sonda lambda problem

2016-05-31, 22:40

bez kodu błędu to trochę wróżenie z fusów
jeśli problem się pojawia na starej i nowej sondzie bardziej obstawiam problem w wiązce ale podstawa to kody błędu
692754476

antoniw
Posty: 21
Rejestracja: 2015-02-13, 14:18
Lokalizacja: rewal
Model Explorera: II 2001 V8

Re: Druga sonda lambda problem

2016-06-02, 13:26

kod błędu to P0136. wyniki badań spalin pozytywne. mechanik skasował błąd. zapewne znowu się pojawi przy gwałtownym przyspieszaniu.
ktoś ma rady? dziekuje i pozdrawiam.
Załączniki
IMG_8674.JPG

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: Druga sonda lambda problem

2016-06-02, 14:05

Zerknij programem Skan XL i powiedz czy w nim przejdzie test katalizatora ;) Bo jak tam komputer pokaże, że niestety test nie zaliczony to będzie kicha ;)

O2 sensor voltage is high when exhaust is rich and low when exhaust is lean. The ECM monitors this voltage and increases or decreases fuel injector pulsewidth according to engine fuel/air ratio. If the ECM detects low HO2Sensor voltage for an extended period, it will set P0136 Conditions required to set: HO2 sensor voltage is low for longer than 2 minutes (minutes depend on model of vehicle. Could be up to 4 minutes) Symptoms

Read more at: http://www.obd-codes.com/p0136
Copyright OBD-Codes.com
code P0136 may mean that one or more of the following has happened:
Faulty O2 sensor leak in exhaust close to O2 sensor
Short to voltage on O2 signal circuit
Open in circuit resistance caused by corrosion in connector

Czyli zobacz czy nie masz nieszczelności w układzie wydechowym, czy sonda była montowana z posmarowaniem gwintu pastą do wydechów?
Przerwa w sygnale. Wykręć sondę, podłącz ją i zobacz co ci wtedy pokaże komputer, jakie napięcia na niej będą. Następnie zakryj ją czymś i znowu zobacz co pakuje.
WD 40 i wszystkie złącza przepsiuraj.

Przy bucie komputer powinien wejść w OPEN LOOP, jeśli tak się nie stanie to też wywali ten błąd ( choć powinno też wywalić błąd na przednich sondach przed katem). Nie stać się tak może jeśli masz problemy z przepływomierzem i, lub z czujnikiem położenia przepustnicy. Komputer w garść, for scan i patrzymy czy przejdzie ;), oraz w trakcie jazdy jak zachowują się napięcia sond i korekty paliwowe.
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

antoniw
Posty: 21
Rejestracja: 2015-02-13, 14:18
Lokalizacja: rewal
Model Explorera: II 2001 V8

Re: Druga sonda lambda problem

2016-06-23, 17:41

nowy mechanik sprawdzał sondy - wyszło że dwie wariują. zalecił ich wymianę. mówił jednak że winą może byc także katalizator pomimo że badanie spalin jest OK.
poleccie mi dobre i tanie sondy w kraju. z US już nie będę sciągał. dziekuję

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: Druga sonda lambda problem

2016-06-23, 21:55

W kraju nie ma dobrych i tanich sond ;) Jak już to tylko Bosha oryginały ale to koszt ze 350zł/szt. Te z Ameryki są najpewniejsze.
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

antoniw
Posty: 21
Rejestracja: 2015-02-13, 14:18
Lokalizacja: rewal
Model Explorera: II 2001 V8

Re: Druga sonda lambda problem

2016-06-24, 00:13

ale w stanach tez tanie sa zamienniki ktore moga szybko paśc. brac oryginalnego BOSCH 13117?

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”