Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Northools
Posty: 327
Rejestracja: 2016-04-26, 12:24
Lokalizacja: Trojmiasto
Model Explorera: Czarny Ex III 4.6 V8 - tzw pomnik.

Reduktor Borg Warner 4404 - visko.

2016-06-28, 23:53

Witam,

Czy ktos z kolegow zna zasade dzialania wisko w reduktorze BW 4404-05. W moim cudzie jest zamontowany reduktor tego typu I najprawdopodobniej jest tam jakies sprzeglo wiskotyczne, ktore powoduje spiecie i rozpiecie napedu na przedni dyfer. Czy ktos z kolegow zna zasade dzialania tego ukladu, a moze wie jak wyglada on w srodku. Tak, Borys i Kamyk, dziekuje za pomoc, ale moze jest jeszcze ktos kto wie co w trawie piszczy? Zanim wywale go na stol chce zapytac. Co do przedniego dyfra to mam tutaj jeszcze magikow od mostow I zawioze im to cudo moim kastratem hehe. Niech obadaja i wydadza werdykt. A moze da rade uratowac? Jestem zawsze zdania, ze remont jest lepszy od szycia starym zlomem. Wiem, ze szycie wychodzi taniej, ale przy moich nakladach to chce miec juz dobrze. Jak sie nie da to wrocimy do koncepcji. Wydaje mi sie, ze niestety, ale u mnie nie ma stalego AWD. Przedni dyfer jest otwarty i naped jest przenoszony stopniowo na przod w zaleznosci od uslizgu przednich kol i wystapienia roznicy predkosci obrotowych. Jesli mam racje i wisko jest padniete to jest to odpowiedz na wibracje z ukladu napedowego przy wiekszych predkosciach. Zeby przedniego dyfra wraz z lozyskami sa do obadania.

Pozdrawiam
Załączniki
IMG_3787.JPG
IMG_3786.JPG
Kur....a! Gdzie jest moja szaro-zielona skora? :shock:

Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: Reduktor Borg Warner 4404 - visko.

2016-06-29, 00:19

tak na szybko ;)
konstrukcji tego dyfra nie znam ale zazwyczaj są dwie opcje sterujące AWD
pierwsza to czujniki ABS, które zliczają różnicę w prędkości obrotowej kół i hydraulika steruje dyfrem ( odległością tarcz do załączenia napędu ) to taka bardziej zaawansowana technika którą wykluczam w fordzie :D
druga opcja to w pewnym sensie sterowanie ciśnieniem między tarczami
odległość ustalona między tarczami jest stała i jak powstaje zbyt duża różnica w prędkości obrotowej "ataku" i "odbioru" załącza się napęd ( w dużym uproszczeniu )
przyczyny nieprawidłowego działania mogą być dwie: mechaniczna lub zmiana lepkości oleum
w przypadku oleum sprawa jest prosta - wymiana
w przypadku uszkodzenia mechanicznego w grę wchodzi zużycie tarcz lub zużycie łożyskowania
w przypadku zużycia tarcz to raczej wymiana i jest to przypadek raczej rzadki
w przypadku zużycia łożyskowania czasami wystarczy kasacja/regulacja luzu a czasami regeneracja układu z wymianą łożysk włącznie

edit
dlatego przy klasycznym AWD mówi się, że auto jest napędzane na dwa koła :D
692754476

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Reduktor Borg Warner 4404 - visko.

2016-06-29, 08:58

więc tak naprawdę nie jest to napęd AWD tylko 4WD bo nie występuje w sposób ciągły tylko chwilowy (załączany automatycznie),chociaż zależy jak rozumieć te skróty,w Audi ,Volvo czy Subaru po zdjęciu przedniego lub tylnego wału samochód nie ruszy nawet o milimetr,dotyczy nawet starych modeli,chociaż tam też jest dołączany przód albo tył (haldex i torsen) więc nie wiem co to za AWD,wlaściwie Explorer sohc też jest AWD i ohv przy pokrętle ustawionym na Auto też jest bo jest w gotowości do załączenia przodu.ciekawe czy Explorer v8 pojedzie tylko na tylnym napędzie.
tel. 606414212

Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: Reduktor Borg Warner 4404 - visko.

2016-06-29, 12:46

OHV ciągnie na przód i tył po załączeniu auto ( nie na wszystkie koła bo jest różnica i dopiero na wolnym idą cztery ) przynajmniej u mnie :D
focha nie znam :P ale jeżeli jest tak jak mówisz to sterowanie idzie ABS-em na samych ciśnieniach przy trzech zestawach sprzęgieł to raczej by nie pojechał, przynajmniej wg mnie ;)

edit
chyba, że napęd na wały idzie na sztywno i są tylko sprzęgła w mostach niczym nie sterowane ale takie rozwiązanie to tylko w Bronku jest jeżeli się nie mylę
692754476

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Reduktor Borg Warner 4404 - visko.

2016-06-29, 22:37

no właśnie jest tak jak piszesz,tylko jak to jest w Exie v8 bo on ma niby napęd AWD a okazuje się że nie do końca ,chyba że na sztywno idzie przód i tył caly czas,ale nie wiem czy tak jest,u mnie też tak jest jak u Ciebie i chyba w innych ohv też ;-) ,trochę zmienia się to w przypadku BWM,wtedy ohv staje się samochodem z AWD-tak mi się wydaje :-)
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Northools
Posty: 327
Rejestracja: 2016-04-26, 12:24
Lokalizacja: Trojmiasto
Model Explorera: Czarny Ex III 4.6 V8 - tzw pomnik.

Re: Reduktor Borg Warner 4404 - visko.

2016-06-30, 00:20

Witam i teraz powiem Ja :-)

Naped AWD w EX'sie V8 jest takim napedem na cztery kola jaki naped na cztery kola ma swinia. Dzis wieczorem przyjechalem do domu moim kastratem bez przedniego dyfra i bez przedniego walu. Naped na tyl smiga super I o dziwo nie traci trakcji na czarnym. Na miekkim to co innego hehe. Wg mnie i mojej wiedzy sytuacja jest nastepujaca. System wiskotyczny znajdujacy sie w reduktorze BW4404 dziala na zasadach zmiany lepkosci cieczy (oleju) wynikajacej wprost z temperatury, ktora podnosi sie wraz ze wzrostem roznicy predkosci obrotowej poszczegolnych zestawow napedowych, czyli tarcia. Tak ja to widze, jesli sa madrzejsi to prosze mnie poprawic. Auto w luku sie dziwnie spina, a objawy sa jak przy padnietej wiskozie w Jeepie ZJ. Na chwile obecna nie pozostaje nic innego jak zdjac reduktor i zajrzec do srodka. Jesli padlo wisko to przyczyny sa dwie. Albo wiek i 230 kkm sie do tego przyczynily, albo mechanicy z Wawki nie znaja sie juz na niczym i zalali do reduktora hipol tak samo jak do przedniego mostu. Mam rodzine w Warszawie, ale niech ich CH wszystkich strzeli! Wracajac do tematu. Przedni most podejdzie z wolnobiezka, dodatkowo przyjdzie sterowanie, a reduktor na stol i zobaczymy co w trawie piszczy. A moze da rade naprawic i bedzie git? Jak sie wszystko uda to bedzie pierwszy w PL V8 z recznie dopinanym napedem na przod, ktory I tak w ostatecznosci zostanie dopiety za posrednictwem wiskozy. Zastanawiam sie czy nie zostac przy kastracie?

Pozdrawiam
Kur....a! Gdzie jest moja szaro-zielona skora? :shock:

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Reduktor Borg Warner 4404 - visko.

2016-06-30, 12:04

Rozumiem, że chcesz założyć przedni most taki od OHV z wolnobieżka, miałem kiedyś exa z takim i o ile pamiętam, on rozpina tylko prawe koło, to oczywiście wystarcza, ponieważ też reduktor jest rozpięty, ale u ciebie tak nie będzie, moim zdaniem transfer case będzie kręcił tą niezałączoną półosiom jak szybko się da więc to za wiele nie zmieni - po za tymi spięciami w zakrętach. Ja bym to próbował naprawić a nie kombinować.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Northools
Posty: 327
Rejestracja: 2016-04-26, 12:24
Lokalizacja: Trojmiasto
Model Explorera: Czarny Ex III 4.6 V8 - tzw pomnik.

Re: Reduktor Borg Warner 4404 - visko.

2016-06-30, 12:57

Ja to juz mam go dosc serdecznie. Jak ktos chetny to niech wali smialo. Pogadamy.

Pozdrawiam
Kur....a! Gdzie jest moja szaro-zielona skora? :shock:

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Reduktor Borg Warner 4404 - visko.

2016-06-30, 14:12

Dałem ci numer, jakby co to wal zaproponujesz swoje to może się dogadamy, ewentualnie może być podmianka na moje 4.0, ale u mnie też bez remontów się nie obędzie. Nie zrażaj się do tych samochodów, u nas po prostu nie wiele osób jest w stanie naprawić te auto.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: Reduktor Borg Warner 4404 - visko.

2016-07-03, 01:10

hmm... obecnego Exa też kupiłem z uszkodzonym reduktorem, a od jakiegoś czasu obija mi się po głowie V8... hmm...

Awatar użytkownika
Northools
Posty: 327
Rejestracja: 2016-04-26, 12:24
Lokalizacja: Trojmiasto
Model Explorera: Czarny Ex III 4.6 V8 - tzw pomnik.

Re: Reduktor Borg Warner 4404 - visko.

2016-07-04, 00:11

Nie jestem do końca pewien czy on jest uszkodzony. Otworze profilaktycznie i obadam co i jak? Jeśli zainteresowany V8 to na Pw.

Pozdrawiam
Kur....a! Gdzie jest moja szaro-zielona skora? :shock:

Awatar użytkownika
Northools
Posty: 327
Rejestracja: 2016-04-26, 12:24
Lokalizacja: Trojmiasto
Model Explorera: Czarny Ex III 4.6 V8 - tzw pomnik.

Re: Reduktor Borg Warner 4404 - visko.

2016-07-05, 01:22

Kilka dodatkowych fotek. Ktos rozbieral?
Załączniki
IMG_3922.JPG
IMG_3922.JPG (209.97 KiB) Przejrzano 6386 razy
IMG_3818.JPG
IMG_3818.JPG (223.38 KiB) Przejrzano 6386 razy
Kur....a! Gdzie jest moja szaro-zielona skora? :shock:

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: Reduktor Borg Warner 4404 - visko.

2016-07-05, 10:26

Ja rozbierałem ale BW4405... Ale powiedz jakie masz usterki albo moze raczej co Cię niepokoi bo z poprzednich postów wyczytałem tylko że jakieś drgania pojawiają ci się na układzie napędowym...
Złe działanie skrzynki moze być spowodowane nawet różną srednicą kół przednich i tylnych...

Awatar użytkownika
Northools
Posty: 327
Rejestracja: 2016-04-26, 12:24
Lokalizacja: Trojmiasto
Model Explorera: Czarny Ex III 4.6 V8 - tzw pomnik.

Re: Reduktor Borg Warner 4404 - visko.

2016-07-05, 11:28

Witam,

Kola przednie i tylne sa identyczne. Dyfer przedni i tylny jest taki sam (3.73). Chlopaki z serwisu jezdzili i mowia, ze auto sie spina w lukach tak jak by byla wiskoza padnieta. Objaw jak w Jeepie ZJ. Nie mam zdania na ten temat bo sam nie wyczulem. Faktem jest, ze bez przedniego mostu szedl 160 km/h po obwodnicy Trojmiasta, a z przy 120 km/h bylo slabo. Obecnie przedni dyfer jest u szpecow I zobaczymy co oni powiedza o stanie zebow i dopiero co wymienionych lozysk. Jesli beda rokowaly to zwalam reduktor i zobaczymy co w srodku piszczy? Do BW 4404 jest dostepny zespol wiskotyczny wiec zakladam, ze takowy tam w srodku jest. Dodatkowo kilka zdjec. Jak juz sie do niego dobiore to sprawdze ile lozyska kosztuja i reszta. Za wisko widzialem gdzies cene 850 PLN? Nie wiem czy to mozliwe? Kazda uwaga mile widziana.

Pozdrawiam
Załączniki
01.jpg
01.jpg (86.44 KiB) Przejrzano 6374 razy
02.jpg
02.jpg (58.46 KiB) Przejrzano 6374 razy
03.jpg
03.jpg (110.15 KiB) Przejrzano 6374 razy
04.jpg
04.jpg (59.08 KiB) Przejrzano 6374 razy
Kur....a! Gdzie jest moja szaro-zielona skora? :shock:

Awatar użytkownika
Northools
Posty: 327
Rejestracja: 2016-04-26, 12:24
Lokalizacja: Trojmiasto
Model Explorera: Czarny Ex III 4.6 V8 - tzw pomnik.

Re: Reduktor Borg Warner 4404 - visko.

2016-07-05, 11:42

Witam ponownie,

Tutaj jest wszystko napisane: http://www.syncro.org/VCTest.html

Dziala to tak jak opisalem na poczatku. Gdy wystapi uslizg tylnych kol to roznica w predkosciach obrotowych podnosi temperature cieczy wewnatrz wiskozy (tarcie wytwarza energie cieplna), a co za tym idzie powoduje jej prace. Roznica w predkosciach obrotowych musi wynosic ponad 6%. Jest to normalne, poniewaz mamy do czynienia z uklad mechanicznym i ma on swoja bezwladnosc. I tak samo jak napisalem na poczatku, opis AWD na moim V8 nie swiadczy o stalym napedzie na cztery kola. Jest on tylnonapedowcem z dolaczanym przodem. Nie zmienia to faktu, iz wlasciwosci trakcyjne ma przyzwoite i teraz jestem prawie pewien, ze ma zablokowane wisko.

Pozdrawiam
Kur....a! Gdzie jest moja szaro-zielona skora? :shock:

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”