Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: SOHC spadek mocy /gaśnie

2016-07-21, 22:50

Z dokładnością do setnych części volta ;)
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Awatar użytkownika
olekk
Posty: 44
Rejestracja: 2015-12-21, 18:00
Lokalizacja: wlkp
Model Explorera: E II SOHC 98r /był/
Kontakt: Strona WWW

Re: SOHC spadek mocy /gaśnie

2016-07-23, 19:46

i trzeba odpowiednio go potem ustawić :P bardzo dokładnie

poważnie z tym ustawieniem co do setnych volta :-? :-? czy poprostu uważać żeby nie uszkodzić łopatki :-)

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: SOHC spadek mocy /gaśnie

2016-07-23, 20:00

poważnie trzeba dokładnie ustawić potem reset kompa i adaptacja ;)

Awatar użytkownika
olekk
Posty: 44
Rejestracja: 2015-12-21, 18:00
Lokalizacja: wlkp
Model Explorera: E II SOHC 98r /był/
Kontakt: Strona WWW

Re: SOHC spadek mocy /gaśnie

2016-07-23, 20:08

Ajj po choinkę to ruszałem... :razz:
tak w ogóle nowa pompa na aucie 2Bar daje.... stara zanurzona w benie i podaniu 12V ponad 4 :eek: na wężu pół metra, na aucie pewnie mniej zapoda w całym układze.., szkoda że mierzyłem po zwalaniu baku :? , musze je podmienić.

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: SOHC spadek mocy /gaśnie

2016-07-23, 20:26

nie straszcie chłopaka czujnik położenia przepustnicy wystarczy wymienić i tyle nie .a tam żadnego zakresu regulacji mi ułamał gazownik kupiłem w aso 2gi założyłem i tyle to nie Japonia
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: SOHC spadek mocy /gaśnie

2016-07-23, 20:39

boris to jest opornik i to dosyć dokładny nie bez potrzeby śrubki od niego wkręca się na klej , założyć mogłeś ale działać poprawnie to dwie różne rzeczy :P jak rozrząd przekręce o 180 st też zapali :P :D

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: SOHC spadek mocy /gaśnie

2016-07-23, 21:56

Oj trzeba to niestety dokładnie ustawić, nie jest to żart.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: SOHC spadek mocy /gaśnie

2016-07-23, 22:20

No dobra, a kto powie jak ustawić ?
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
olekk
Posty: 44
Rejestracja: 2015-12-21, 18:00
Lokalizacja: wlkp
Model Explorera: E II SOHC 98r /był/
Kontakt: Strona WWW

Re: SOHC spadek mocy /gaśnie

2016-07-24, 08:56

Też byłbym ciekaw... :lol:

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: SOHC spadek mocy /gaśnie

2016-07-24, 09:35

Olek włóż ten czujnik tak jak był i tyle
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: SOHC spadek mocy /gaśnie

2016-07-24, 10:43

trzeba podpiąć multimetr do pinów i ustawić tak żeby pojawił się odpowiedni opór przy zamkniętej a potem otwartej przepustnicy jaki to opór ?! do ohv-ki gdzieś chyba mam jaki to opór do focha może być gorzej :) prościej kupić przepustnice używke z zamontowanym czujnikiem ;D

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: SOHC spadek mocy /gaśnie

2016-07-24, 11:18

tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: SOHC spadek mocy /gaśnie

2016-07-24, 11:36

Czyli trzeba napięcie ustawić aby było takie jak na schemacie ?
TPS to po prostu potencjometr ?
Na tym schemaciku nie ma pomiaru przy otwartej i zamkniętej.
Przy czujniku nie widzę opcji regulacji tak aby zmienić jego położenie.
Te napięcia to takie mają być przy przekręconym kluczyku, czy przy pracującym silniku ?
Wtyczka musi być podłączona do czujnika i trzeba jakoś przez izolację się przebijać z miernikiem ?
Drążę temat bo kiedyś zdejmowałem, a dzisiaj mam zamiar wymyć cały dolot i krokowca.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
olekk
Posty: 44
Rejestracja: 2015-12-21, 18:00
Lokalizacja: wlkp
Model Explorera: E II SOHC 98r /był/
Kontakt: Strona WWW

Re: SOHC spadek mocy /gaśnie

2016-07-24, 11:45

hmm nie wiem czy czyszczeniem wd 40 nie dobiłem krokowca, dziś odpaliłem - troszkę gazu ale gwałtownie w pedał i :eek: :eek: nie gaśnie po zejściu obr, obroty stopniowo się obniżały, ale już po minucie wróciło do normy :? i gasł..:)
chciałem zrobić szybki myk ze starą pompą i u mnie bak jest niby tak jak na fotach ( jak szukałem info o rewizji pod siedzeniem) wypierdzieliłem otwór ale niestety bak idzie bardziej w "tył i w środek auta" i dupa ani w prawo ani w lewo, trzeba bak trochę opuścić wtedy wyjdzie.. lecz to już temat na kanał :-P
Załączniki
20160712_141459.jpg

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: SOHC spadek mocy /gaśnie

2016-07-24, 12:15

wracając do TPS,zdejmowałem je w różnych Fordach i nie-Fordach bardzo wiele razy i szczerze mówiąc po ponownym założeniu nigdy nie zaobserwowałem jakiejkolwiek zmiany w pracy silnika,fakt jest taki że jak się z TPS-u wydłubie te mosiężne tulejki przez które przechodzą śrubki to powstaje pewien luz i można wtedy "regulować" wolne obroty,w samochodach które nie mają takiej regulacji,a wymagają np podniesienia wolnych obr-z różnych powodów :)
już nie śmiecę koledze tematu ;)
tel. 606414212

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”