Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
goldhunter
Posty: 25
Rejestracja: 2013-12-10, 23:04
Lokalizacja: Konin - WLKP

Re: Silniczek krokowy

2016-11-10, 18:58

Sprawdzałem psikając plakiem... Jest możliwość aby to były uszczelki skoro nie było żadnej reakcji?

mobil30
Posty: 102
Rejestracja: 2008-07-05, 20:31
Lokalizacja: wodzislaw sl

Re: Silniczek krokowy

2016-11-10, 21:36

urządzenie elektryczne nowe mogą być felerna
najlepiej pożyczyć od kolegi co na 100% działa
fonia 603286763

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Silniczek krokowy

2016-11-10, 21:40

teoretycznie odłączenie akumulatora nie powoduje adaptacji silniczka krokowego. Odłączenie wtyczki tuż po odpaleniu z silniczka (obroty powinny spaść wtedy na około 500) ponowne jego podłączenie, zrobić jazdę i dopiero może nastąpić adaptacja silniczka.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz wit.rys
Klubowicz
Posty: 2187
Rejestracja: 2013-03-17, 09:36
Lokalizacja: Chyrzyna-podkarpacie
Model Explorera: już nie ...

Re: Silniczek krokowy

2016-11-10, 22:59

Mirek, to standardowa adaptacja do każdego modelu...??? pytam, bo mnie też czeka wymiana krokowego (wszystko na to wskazuje... ;) )
Witold
(604902478, wit.rys@gmail.com)

Awatar użytkownika
Klubowicz tomgrodzisk
Klubowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2011-03-22, 17:23
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Model Explorera: ford explorer 4.0 1999r.

Re: Silniczek krokowy

2016-11-10, 23:38

Przecie to zwykly elektromagnes.
fanexplor tel.668357337

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Silniczek krokowy

2016-11-11, 01:13

Przecie to zwykly elektromagnes.

Ale jego otwarcie jest stopniowane. więc ta zwykłość jest po części zwykła. Gdyby był otwarty lub zamknięty to mógł byś sobie wstawić w to miejsce zwykły zawór kulowy sterowany ON / OFF i było by to niezawodne rozwiązanie, tak niestety nie możesz zrobić, więc ...


Co do procedury to bywa z tym bardzo różnie w różnych autach.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz tomgrodzisk
Klubowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2011-03-22, 17:23
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Model Explorera: ford explorer 4.0 1999r.

Re: Silniczek krokowy

2016-11-11, 08:03

Ciekawe tylko jak to stopniowanie jest realizowane , bo przecież tam nic nie ma po za elektromagnesem.
fanexplor tel.668357337

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Silniczek krokowy

2016-11-11, 08:44

są jeszcze sprężynki o odpowiedniej twardości. do tego podciśnienie spowodowanie przepływem powietrza i sprawa załatwiona
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: Silniczek krokowy

2016-11-13, 20:16

Stopniowanie jest wykonywane za pomocą sygnału PWM o różnej częstotliwości i różnym poziomie wypełnienia impulsu.
Jeżeli masz za mocno uchyloną przepustnicę i coś jeszcze skopane, to krokowiec nie będzie działał. Podłącz komputer i sprawdź w ilu % jest otwarty krokowiec, jak mocno uchylona jest przepustnica, oraz ile powietrza ciągnie Ci na luzie. Powinno wskazać koło 5gr/s bodajże. Nie pamiętam jaka tam jednostka była. Koniecznie zerknij też na tryb w którym jest samochód czy WOT, czy PT czy CT, oraz w jakim trybie masz układ wtrysku. Czy CL i OL. Wtedy możemy dalej gadać. Oczywiście z uporem maniaka polecam wykonanie self testu ;)
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Awatar użytkownika
Klubowicz slisman
Klubowicz
Posty: 388
Rejestracja: 2016-04-27, 09:28
Lokalizacja: Trójmiasto
Model Explorera: MKII 4.0 SOHC

Re: Silniczek krokowy

2016-11-14, 12:02

teoretycznie odłączenie akumulatora nie powoduje adaptacji silniczka krokowego. Odłączenie wtyczki tuż po odpaleniu z silniczka (obroty powinny spaść wtedy na około 500) ponowne jego podłączenie, zrobić jazdę i dopiero może nastąpić adaptacja silniczka.
Ja przeczyściłem silniczek....i obroty dalej DELIKATNIE falowały.
Zrobiłem adaptację zgodnie z powyższą instrukcją....i teraz pracuje niesamowicie równo! :)
Z tym, że po odłączeniu wtyczki obroty nie spadły do 500, lecz zgasł silnik. Ale poprawa jest, pytanie czy nie jest to zły objaw, że silnik zgasł?

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: Silniczek krokowy

2016-11-15, 12:50

Masz źle ustawioną przepustnicę jak zgasł.

http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... =5&t=15755
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Awatar użytkownika
Klubowicz slisman
Klubowicz
Posty: 388
Rejestracja: 2016-04-27, 09:28
Lokalizacja: Trójmiasto
Model Explorera: MKII 4.0 SOHC

Re: Silniczek krokowy

2016-11-15, 22:43

Dzięki za informację, jak dojdą do mnie uszczelki kolektora to zabieram się za ich wymianę, więc przy jednej robocie przepustnica też zostanie ustawiona :)

Choć w sumie może na taki objaw ma wpływ luźna i zgięta linka przepustnicy?

goldhunter
Posty: 25
Rejestracja: 2013-12-10, 23:04
Lokalizacja: Konin - WLKP

Re: Silniczek krokowy

2016-11-24, 19:09

Koledzy tak więc trochę czasu minęło ale w między czasie zakupiłem silniczek krokowy (zamiennik) i przeprowadziłem adaptacje tak jak pisaliście niestety żadnej poprawy silnik gdy jest zimno nadal skacze z obrotami po odpaleniu...
Zakupiłem interfejs i dziś go podłączyłem niestety jestem laikiem więc liczę na waszą pomoc...
Podłączyłem go na rozgrzanym i pracującym silniku :
1.IAC - sterowanie przepływem powietrza na biegu jałowym : przeskakuje cały czas z 50% na 100% czy to jest prawidłowo?
2.TPMODE - pozycja przepustnicy : przeskakuje cały czas z CT na PT na WOT czy to jest prawidłowo?

Zamieszczam foto z odczytów może wam coś więcej to powie... Czekam na pomoc;)
Załączniki
1.jpg
2.jpg
3.jpg
błędy.jpg

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”