Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
goldhunter
Posty: 25
Rejestracja: 2013-12-10, 23:04
Lokalizacja: Konin - WLKP

Silniczek krokowy

2016-11-06, 18:10

Problem to nierówna praca przy zimnym silniku. Krokowiec został wyczyszczony ale podejrzewam, iż jest uszkodzony a to dlatego że gdy jest on odkrecony i na niego patrzę to w momencie przekrecania na zapłon to silniczek słychać ale trzpień wogole się nie porusza.W jakim położeniu powinien być ustawiony w nim grzybek/trzpień bo u mnie jest cały czas lekko uchylony i czy po włączeniu na zapłon powinien zareagować???

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Silniczek krokowy

2016-11-07, 10:06

ma być lekko otwarty, nie musi reagować.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: Silniczek krokowy

2016-11-07, 12:29

Wpierw napisz co za pojazd posiadasz, z którego roku i się tak nie gorączkuj.
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

goldhunter
Posty: 25
Rejestracja: 2013-12-10, 23:04
Lokalizacja: Konin - WLKP

Re: Silniczek krokowy

2016-11-07, 15:26

Explorer 1999r. 4.0 SOHC
Czy sam jestem w takim razie sprawdzić czy mój krokowiec jest sprawny? Ponieważ wcześniej myślałem że jest uszkodzony przez to że było go słychać po włączeniu zapłonu ale grzybek/trzpień nie reagował ale skoro kolega wyżej napisał że nie musi reagować to teraz już nie wiem jak go zdiagnozować samemu... Jakieś pomysły?

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: Silniczek krokowy

2016-11-07, 15:28

Odepnij wtyczkę, pyknij go napięciem 12v, ale zaznaczam pyknij, tak jakbyś sprawdzał wtryskiwacz i zobacz czy się ruszy. Jak chcesz dokładną diagnozę krokowca zrobić to komputerek i do roboty. Jakieś błędy są ? ( nie pytam się czy check się pali)
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

goldhunter
Posty: 25
Rejestracja: 2013-12-10, 23:04
Lokalizacja: Konin - WLKP

Re: Silniczek krokowy

2016-11-07, 18:09

Tak więc "pykłem" mojego krokowca 12v i może drgnął ale dosłownie o pół milimetra... tak powinno być czy powinien ruszyć się bardziej widocznie? Po podłączeniu wczoraj kompa wyskoczył błąd P0113,"Czujnik temp. powietrza wlotowego - wysoki sygnał wejściowy".
Został skasowany i miałem dziś podłączyć kompa żeby sprawdzić czy znowu się pojawi ale kolega nie dojechał... Kolega twierdzi że to krokowiec ale nie chciałbym nie potrzebnie wydawać pieniędzy w błoto jeśli to nie jego winna... Jakieś sugestie? ;)

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Silniczek krokowy

2016-11-07, 21:25

sohc chyba ma czujnik temperatury powietrza w przepływomierzu,cuś mi się wydaje,chociaż mogę się mylić bo akurat nie mam żadnego do porównania,w ohv występuje osobno-w przewodzie pomiędzy filtrem a przepustnicą.
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: Silniczek krokowy

2016-11-07, 21:26

w moim sohc tez jest osobno w rurze do filtra
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Silniczek krokowy

2016-11-07, 21:27

a to mój błąd :)
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Silniczek krokowy

2016-11-07, 22:10

W SOHC są czujniki temp. pow zintegrowane z przepływomierzem i są osobno montowane, więc obie opcje są poprawne.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

goldhunter
Posty: 25
Rejestracja: 2013-12-10, 23:04
Lokalizacja: Konin - WLKP

Re: Silniczek krokowy

2016-11-07, 22:13

Dzięki za podpowiedź gdzie jest czujnik ale to wiedziałem ;) tylko co dalej z tym fantem bo już mam dosyć męczenia z falowaniem obrotów na zimnym silniku a chciałbym wkoncu ustalić co wymienić:) ps.uszczelki na dolocie sprawdzałem plakiem i zero reakcji więc chyba wporzadku...

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Silniczek krokowy

2016-11-07, 22:13

Wymień krokowy.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

goldhunter
Posty: 25
Rejestracja: 2013-12-10, 23:04
Lokalizacja: Konin - WLKP

Re: Silniczek krokowy

2016-11-07, 23:10

W takim razie tak zrobię i jutro zamówię nowego krokowca i zobaczymy co będzie. Trzeba przeprowadzać adaptacje po jego zamontowaniu? Jeśli tak to w jaki sposób zrobić to najlepiej i najłatwiej?

goldhunter
Posty: 25
Rejestracja: 2013-12-10, 23:04
Lokalizacja: Konin - WLKP

Re: Silniczek krokowy

2016-11-10, 17:58

Tak więc wymieniłem wczoraj silniczek krokowy na NOWY i dziś rano miałem nadzieję ,iż problem będzie z głowy...niestety tak nie jest. Adaptację jego przeprowadziłem w następujący sposób odłączyłem akumulator na 20 min. po czy odpaliłem auto na biegu jałowym i tak je zostawiłem na kolejne 20 min. Nowy silnik krokowy nic nie dał ,rano gdy był zimny znowu falował na obrotach i gasł przez ok. 5min zanim się trochę nie rozgrzał. Koledzy co dalej ? W jakim kierunku zmierzać aby wyeliminować problem ???

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Silniczek krokowy

2016-11-10, 18:11

Uszczelki kolektora dolotowego.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”