Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
golden86
Posty: 52
Rejestracja: 2016-01-29, 22:08
Model Explorera: III SOHC 4.0

chrobotnięcie przy 1700obr

2017-01-20, 15:16

Witam. Mnie już się pomału kończą się pomysły więc może ktoś z Was wpadnie na to co to może być. Mianowicie po odpaleniu Exa i ruszeniu przy pierwszym przekroczeniu 1700 obr jest małe chrobotnięcie dzieje się tak tylko przy jeździe , jeżeli po odpaleniu podniosę mu obroty to tego nie ma. Dzieję się tak tylko raz przy każdym odpaleniu silnika i ruszeniu później jak jadę to już nic się nie dzieje w pełnym zakresie obrotów. Próbowałem już wielu rzeczy np. jazda na PB, jazda z wyłączonym RSC, delikatne przekraczanie tych obrotów , gwałtowne przekraczanie tych obrotów i zawsze to samo chrobotnięcie.

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: chrobotnięcie przy 1700obr

2017-01-20, 16:31

odkręć przedni wał i sprawdź ;)

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: chrobotnięcie przy 1700obr

2017-01-20, 17:00

ma już odkręcony to 2wd :D
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: chrobotnięcie przy 1700obr

2017-01-20, 17:24

to ma słabo uzupełniony profil ja rozumiem że się ludzie tego wstdzą :P :D ale tak jest prościej stawiać diagnozę ;) chyba że zapisze się do nas pediatra ;) :D

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: chrobotnięcie przy 1700obr

2017-01-20, 17:52

ABS,mi też chrobocze,po każdym odpaleniu jak przekraczam 20km/h,zaczęlo się chyba kiedyś po wymianie któregoś z czujników,ale nie pamiętam czy na pewno,nie zwracam na to uwagi,trwa to 1 sek,sprawdź czy wtedy kiedy sobie chrobotnie dzieje się coś ze wskazówką ładowania,moja leci trochę w dół.
tel. 606414212

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: chrobotnięcie przy 1700obr

2017-01-20, 17:55

to standard

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: chrobotnięcie przy 1700obr

2017-01-20, 18:19

aha,to dobrze że się tym nie interesuję,znaczy że chińskie piasty i czujniki są ok :)
tel. 606414212

golden86
Posty: 52
Rejestracja: 2016-01-29, 22:08
Model Explorera: III SOHC 4.0

Re: chrobotnięcie przy 1700obr

2017-01-21, 13:46

to ma słabo uzupełniony profil ja rozumiem że się ludzie tego wstdzą :P :D ale tak jest prościej stawiać diagnozę ;) chyba że zapisze się do nas pediatra ;) :D
I dlatego jestem dumny ze swojego 2wd bo już mam o połowę mniej opcji do chrobotania ;-) , a fabryczny explorer to nie terenówka to wielkie amerykańskie kombi więc po co 4x4 ;-) ,tak też właśnie podejrzewałem że to może byc od czujnika abs bo to jest podobne chrupnięcie jak przy nagłym hamowaniu i trwa dosłownie ułamek sekundy , a że piasty przednie w 2wd trzeba srednio wymieniać co 7 miesięcy to zobaczymy przy następnych piastach .

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: chrobotnięcie przy 1700obr

2017-01-21, 15:02

... a fabryczny explorer to nie terenówka to wielkie amerykańskie kombi więc po co 4x4 ;-) ...
ja myślę że na tym forum kilka osób z tobą się nie zgodzi w tej kwestii ;-)
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: chrobotnięcie przy 1700obr

2017-01-21, 15:11

ja nie uważam że ex to terenówka ja tylko nie lubie jak coś mnie ogranicza np. droga ,śnieg czy trawers jakiś :P

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: chrobotnięcie przy 1700obr

2017-01-21, 15:35

Już Ci mówię co chrobocze ;) Aktuator zamka tylnych drzwi bądź klapy. Czy przypadkiem nie masz automatycznie zamykanych drzwi przy jeździ ?

Ja tam często fabrycznym wyciągam innych z opresji i 4x4 się przydaje ;)
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

golden86
Posty: 52
Rejestracja: 2016-01-29, 22:08
Model Explorera: III SOHC 4.0

Re: chrobotnięcie przy 1700obr

2017-01-22, 09:32

[quote="Kamyk."]Już Ci mówię co chrobocze ;) Aktuator zamka tylnych drzwi bądź klapy. Czy przypadkiem nie masz automatycznie zamykanych drzwi przy jeździ ?

mam ustawione automatyczne zamykanie drzwi ale to nie to drzwi słychać jak się zamykają normalnie , a ten chrobot wychodzi tak jakby z lewego nadkola pewnie będzie to ten czujnik abs .

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: chrobotnięcie przy 1700obr

2017-01-22, 11:00

nie czujnik,bo czujnik nie jest w stanie wydać z siebie żadnego dźwięku,chyba że się urwie i będzie o coś sobie stukał :)
to co słyszysz to załączająca się pompa układu ABS,która znajduje się po lewej stronie nad nadkolem,jest widoczna po otwarciu maski obok akumulatora :)
tel. 606414212

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”