Strona 1 z 1

chrobotnięcie przy 1700obr

: 2017-01-20, 15:16
autor: golden86
Witam. Mnie już się pomału kończą się pomysły więc może ktoś z Was wpadnie na to co to może być. Mianowicie po odpaleniu Exa i ruszeniu przy pierwszym przekroczeniu 1700 obr jest małe chrobotnięcie dzieje się tak tylko przy jeździe , jeżeli po odpaleniu podniosę mu obroty to tego nie ma. Dzieję się tak tylko raz przy każdym odpaleniu silnika i ruszeniu później jak jadę to już nic się nie dzieje w pełnym zakresie obrotów. Próbowałem już wielu rzeczy np. jazda na PB, jazda z wyłączonym RSC, delikatne przekraczanie tych obrotów , gwałtowne przekraczanie tych obrotów i zawsze to samo chrobotnięcie.

Re: chrobotnięcie przy 1700obr

: 2017-01-20, 16:31
autor: Kojot
odkręć przedni wał i sprawdź ;)

Re: chrobotnięcie przy 1700obr

: 2017-01-20, 17:00
autor: boris
ma już odkręcony to 2wd :D

Re: chrobotnięcie przy 1700obr

: 2017-01-20, 17:24
autor: Kojot
to ma słabo uzupełniony profil ja rozumiem że się ludzie tego wstdzą :P :D ale tak jest prościej stawiać diagnozę ;) chyba że zapisze się do nas pediatra ;) :D

Re: chrobotnięcie przy 1700obr

: 2017-01-20, 17:52
autor: karolb863
ABS,mi też chrobocze,po każdym odpaleniu jak przekraczam 20km/h,zaczęlo się chyba kiedyś po wymianie któregoś z czujników,ale nie pamiętam czy na pewno,nie zwracam na to uwagi,trwa to 1 sek,sprawdź czy wtedy kiedy sobie chrobotnie dzieje się coś ze wskazówką ładowania,moja leci trochę w dół.

Re: chrobotnięcie przy 1700obr

: 2017-01-20, 17:55
autor: Kojot
to standard

Re: chrobotnięcie przy 1700obr

: 2017-01-20, 18:19
autor: karolb863
aha,to dobrze że się tym nie interesuję,znaczy że chińskie piasty i czujniki są ok :)

Re: chrobotnięcie przy 1700obr

: 2017-01-21, 13:46
autor: golden86
to ma słabo uzupełniony profil ja rozumiem że się ludzie tego wstdzą :P :D ale tak jest prościej stawiać diagnozę ;) chyba że zapisze się do nas pediatra ;) :D
I dlatego jestem dumny ze swojego 2wd bo już mam o połowę mniej opcji do chrobotania ;-) , a fabryczny explorer to nie terenówka to wielkie amerykańskie kombi więc po co 4x4 ;-) ,tak też właśnie podejrzewałem że to może byc od czujnika abs bo to jest podobne chrupnięcie jak przy nagłym hamowaniu i trwa dosłownie ułamek sekundy , a że piasty przednie w 2wd trzeba srednio wymieniać co 7 miesięcy to zobaczymy przy następnych piastach .

Re: chrobotnięcie przy 1700obr

: 2017-01-21, 15:02
autor: starwind
... a fabryczny explorer to nie terenówka to wielkie amerykańskie kombi więc po co 4x4 ;-) ...
ja myślę że na tym forum kilka osób z tobą się nie zgodzi w tej kwestii ;-)

Re: chrobotnięcie przy 1700obr

: 2017-01-21, 15:11
autor: Kojot
ja nie uważam że ex to terenówka ja tylko nie lubie jak coś mnie ogranicza np. droga ,śnieg czy trawers jakiś :P

Re: chrobotnięcie przy 1700obr

: 2017-01-21, 15:35
autor: Kamyk.
Już Ci mówię co chrobocze ;) Aktuator zamka tylnych drzwi bądź klapy. Czy przypadkiem nie masz automatycznie zamykanych drzwi przy jeździ ?

Ja tam często fabrycznym wyciągam innych z opresji i 4x4 się przydaje ;)

Re: chrobotnięcie przy 1700obr

: 2017-01-22, 09:32
autor: golden86
[quote="Kamyk."]Już Ci mówię co chrobocze ;) Aktuator zamka tylnych drzwi bądź klapy. Czy przypadkiem nie masz automatycznie zamykanych drzwi przy jeździ ?

mam ustawione automatyczne zamykanie drzwi ale to nie to drzwi słychać jak się zamykają normalnie , a ten chrobot wychodzi tak jakby z lewego nadkola pewnie będzie to ten czujnik abs .

Re: chrobotnięcie przy 1700obr

: 2017-01-22, 11:00
autor: karolb863
nie czujnik,bo czujnik nie jest w stanie wydać z siebie żadnego dźwięku,chyba że się urwie i będzie o coś sobie stukał :)
to co słyszysz to załączająca się pompa układu ABS,która znajduje się po lewej stronie nad nadkolem,jest widoczna po otwarciu maski obok akumulatora :)