Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
thestigr
Posty: 4
Rejestracja: 2017-02-25, 16:57
Lokalizacja: Łódź
Model Explorera: Explo 4.0 SOHC Automat 1997 rok

Ford Exploler 4.0 SOHC Reduktor nie chce się wyłączyć

2017-02-25, 18:23

Witam, jestem świeżym posiadaczem Explolera i od razu zaczynają się problemy 8)
Otóż dzisiaj załączyłem napęd (LOW) (Załączałem go na "N" trzymając hamulec)
mocnym akcentem się zaczepił, grzecznie wyjechał z błota bez zbędnego gazowania i gdy już stwierdziłem, że spokojnie mogę go wyłączyć
przełączyłem skrzynie na "N" przełączyłem na " Auto" i oczywiście lekko wycofałem samochód aby wszystko wypiąć i....
Gdy ruszyłem już do przodu miałem poczucie jakby reduktor ciągle działał, moje przeczucie się sprawdziło reduktor ciągle jest zapięty :cry:
próbowałem różnych kombinacji aby wyłączyć go, odpalałem, gasiłem... nic
Zauważyłem następujące objawy: po przełączeniu z "low na "auto" słuchać cykanie kilkukrotne z przełącznika.
Po przełączeniu stacyjki cały czas świeci się kontrolka "LOW"
Odpięcie aku na godzinę nic nie dało...
Bardzo proszę o jakiekolwiek rady, samochód zostawiłem prawdopodobnie muszę go zabrać na lawecie.

Dodatkowo chciałbym was zapytać czy zna ktoś jakiegoś speca od Explo z Łodzi, okolic.
IMG_1032[1].JPG

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Ford Exploler 4.0 SOHC Reduktor nie chce się wyłączyć

2017-02-25, 19:01

schift motor coś nie bangla możesz odkręcić go i ręcznie zmienić na (HI) w łodzi masz wajca człowiek wie co z czym się je ;)

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Ford Exploler 4.0 SOHC Reduktor nie chce się wyłączyć

2017-02-25, 19:11

jak pękł talerz to zblokuje na stałe i zostanie lampka mój tak miał a dzisiaj przyjechał klient i ma to samo lampka została czasem znika po wyłączeniu a czasem nie do reduktora też trzeba zajrzeć tym bardziej że to niewiele pracy wymaga .
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Ford Exploler 4.0 SOHC Reduktor nie chce się wyłączyć

2017-02-25, 19:22

a więc masz jak na talerzu odkręcasz schifta robisz z ręki of jak nie pomoże to rwanie i grubsza robota ;)

Klubowicz łysy lkt80
Klubowicz
Posty: 402
Rejestracja: 2015-03-05, 19:07
Lokalizacja: skarżysko-kamienna
Model Explorera: IIsohc97

Re: Ford Exploler 4.0 SOHC Reduktor nie chce się wyłączyć

2017-02-25, 21:40

Grubsza robota polega na zakupie używanego i wymianie,dasz radę sam proste to jak... bardzo proste,a na przyszłość zrób sobie przełącznik na brązowym kabelku

thestigr
Posty: 4
Rejestracja: 2017-02-25, 16:57
Lokalizacja: Łódź
Model Explorera: Explo 4.0 SOHC Automat 1997 rok

Re: Ford Exploler 4.0 SOHC Reduktor nie chce się wyłączyć

2017-02-26, 16:48

Bardzo dziękuje za wszystkie odpowiedzi ! :)
Problem polega na tym, że nie mam możliwości warsztatowych, ani umiejętności mechanicznych.
Ale spróbuje przełączyć na off na shiftmotorku, jeżeli będzie okej to podjadę do warsztatu i zobaczymy co jest grane,
jak nie zadziała to pozostaje laweta, ew jazda na reduktorze (śmierć dla niego?)
Chciałbym was jeszcze podpytać o Wajca, sprawdziłem że jest użytkownikiem forum, ale dawno temu był aktywny,
wiecie może czy ma On warsztat w Łodzi ? czy zna się na Explo hobbystycznie ?

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Ford Exploler 4.0 SOHC Reduktor nie chce się wyłączyć

2017-02-26, 17:17

powinien mieć tel. w podpisie zadzwoń do niego i się wszystkiego dowiesz :)

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Ford Exploler 4.0 SOHC Reduktor nie chce się wyłączyć

2017-02-26, 17:20

żeby zdjąć shift motor potrzebujesz klucz 10mm-żeby odkręcić wspornik shifta i torx chyba 30 żeby odkręcić shifta od reduktora,później ręcznie lub kombinerkami przestawiasz widoczną po zdjęciu shifta wajchę i koniec.
warsztat nie potrzebny,pod samochód trzeba wejść,mniej więcej na wysokości fotela kierowcy,tylko minimum wiedzy jak wygląda shift i gdzie się znajduje na reduktorze,kilka minut roboty,a potem auto do Wajca na sprawdzenie.
tel. 606414212

thestigr
Posty: 4
Rejestracja: 2017-02-25, 16:57
Lokalizacja: Łódź
Model Explorera: Explo 4.0 SOHC Automat 1997 rok

Re: Ford Exploler 4.0 SOHC Reduktor nie chce się wyłączyć

2017-02-26, 17:41

Jutro z rana położę się pod autem i zobaczymy co tam uda mi się we własnym zakresie zrobić, a może się uda :D
A co do Wajca, to napisałem wiadomość, niestety nie ma numeru telefonu podanego ;/ gdyby ktoś miał numer telefonu to byłbym bardzo wdzięczny.

Rene
Posty: 55
Rejestracja: 2016-07-17, 22:47
Lokalizacja: Płock
Model Explorera: Ex ll 96r 4.0

Re: Ford Exploler 4.0 SOHC Reduktor nie chce się wyłączyć

2017-02-27, 21:40

U mnie bylo podobnie..tyle ze dziwnie w poslizgu zapial mi 4x4 i juz nie odpiol..zdejmowanie klem ani zdejmowanie wtyczki nic nie pomoglo..chwilowo naped tylko na tyl zostall bo przod rozpiety na stale..potrzebuje auta na codzien i niestety nie ma kiedy sie tym zajac..w dodatku nawet nie wiadomo od czego zaczac..
Bo marzenia sie spelniaja ..ex 2 4.0v6 (silnik i skrzynia toczek 2000)

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”