Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Mariusz.tr
Posty: 110
Rejestracja: 2015-01-30, 09:32
Lokalizacja: Piaseczno
Model Explorera: 99r 4,0 SOHC LIMITED + DT Gas

Silnik traci ciśnienie, remont czy drugi silnik ?

2017-08-29, 22:00

Cześć, ex z 99 roku, SOHC od pewnego czasu doprowadziłem go do stanu prawie idealnego :-) i wyszedł kolejny kwiatek tym razem poważny. Na początku po nagrzaniu przy skrzyni na D i obrotach w granicy 600 obrotów zaczeło uciekać ciśnienie, po dodaniu gazu wszystko było ok, sprawdziłem i okazało się że jest nie dużo ale niższe od zalecanego dla tego silnika, olej trzyma na poziomie. Natomiast ostatnio dopiero przy 2000 obrotów wskazówka od ciśnienia idzie w górę, poradźcie mi proszę bo wiem że czeka mnie remont tylko czy nie korzystniej finansowo było by wrzucić drugi silnik, czy remontować ten? Może ktoś ma do sprzedania taki silnik w dobrym stanie? Ze względu na samochód służbowy praktycznie nim nie jeżdżę ale tak czy inaczej chciał bym go doprowadzić do stanu używalności, do następnej usterki oczywiście :-D

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10015
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Silnik traci ciśnienie, remont czy drugi silnik ?

2017-08-30, 04:33

a z czego bierzesz odczyt ciśnienia?
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Mariusz.tr
Posty: 110
Rejestracja: 2015-01-30, 09:32
Lokalizacja: Piaseczno
Model Explorera: 99r 4,0 SOHC LIMITED + DT Gas

Re: Silnik traci ciśnienie, remont czy drugi silnik ?

2017-09-01, 20:57

Fachowiec podpinał manometr i wyszło mu że jest poniżej minimum a akurat miał drugiego exa na podwórku i mógł porównać, poza tym tak jak napisałem o wskazówce dopiero zaczyna się podnosić od dwóch tysięcy obrotów. Na zimnym strasznie słychać łańcuchy i jak się nagrzeje po pewnym czasie dopiero wszystko się wygłusza i jest cicho.

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4528
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Silnik traci ciśnienie, remont czy drugi silnik ?

2017-09-01, 21:04

na moje pompa oleju się poddała :) ale ja bym w tym wypadku wydłubał motor i robił z nierządem

Awatar użytkownika
Klubowicz tomgrodzisk
Klubowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2011-03-22, 17:23
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Model Explorera: ford explorer 4.0 1999r.

Re: Silnik traci ciśnienie, remont czy drugi silnik ?

2017-09-01, 21:23

Pewnie pompa oleju padła od opilkow z rozwalonego rozrządu;)
fanexplor tel.668357337

Awatar użytkownika
Mariusz.tr
Posty: 110
Rejestracja: 2015-01-30, 09:32
Lokalizacja: Piaseczno
Model Explorera: 99r 4,0 SOHC LIMITED + DT Gas

Re: Silnik traci ciśnienie, remont czy drugi silnik ?

2017-09-03, 19:47

W sumie rozrząd nie ma nawet przejechanych 3 000 km, gdyby okazało się że to pompa to najmniej by zabolało :-) a jak już go wydłubie to będę w stanie sprawdzić czy to faktycznie pompa ??

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4528
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Silnik traci ciśnienie, remont czy drugi silnik ?

2017-09-03, 19:54

generalnie tylko wtedy jak ją podmienisz w zwykłym warstacie raczej nie ma możliwości sprawdzenia pompy ;)

Awatar użytkownika
Mariusz.tr
Posty: 110
Rejestracja: 2015-01-30, 09:32
Lokalizacja: Piaseczno
Model Explorera: 99r 4,0 SOHC LIMITED + DT Gas

Re: Silnik traci ciśnienie, remont czy drugi silnik ?

2017-09-06, 11:07

Czyli taka trochę ruletka.... jak kupię drugą i zmontuje wszystko a i tak się okaże że nadal nie ma ciśnienia to kupę pracy na marne. Słyszałem też opinie że często gubi na wałku balansującym, prawda to ?

Awatar użytkownika
Mariusz.tr
Posty: 110
Rejestracja: 2015-01-30, 09:32
Lokalizacja: Piaseczno
Model Explorera: 99r 4,0 SOHC LIMITED + DT Gas

Re: Silnik traci ciśnienie, remont czy drugi silnik ?

2018-05-04, 16:42

Przyczyną uciekającego ciśnienia był źle założony rozrząd.... na obrazkach poniżej co zostało z nowego "starego" rozrządu natomiast mam pytanie po złożeniu silnik chodzi nierówno a na komputerze pojawiło się :
Fuel sys 1 - Ol_Fault
Fuel sys 2 - N/A
mechanik chce zacząć od sprawdzenia wtrysków ale może któryś z was miał podobny przypadek ?
Załączniki
ex1.jpg
ex1.jpg (196.86 KiB) Przejrzano 1259 razy
ex 2.jpg
ex 2.jpg (218.42 KiB) Przejrzano 1259 razy

Awatar użytkownika
Mariusz.tr
Posty: 110
Rejestracja: 2015-01-30, 09:32
Lokalizacja: Piaseczno
Model Explorera: 99r 4,0 SOHC LIMITED + DT Gas

Re: Silnik traci ciśnienie, remont czy drugi silnik ?

2018-05-19, 11:24

Dzięki za tą burzę podpowiedzi :-D kończąc wątek, okazało się że uszczelka pod kolektorem dolotowym była pęknięta, i dlatego wyrzucał dziwne sygnały na komputer i wachlował obrotami, po wymianie wszystko jest ok, trzyma około 600 obrotów i pracuje równo.
Reasumując, źle złożony rozrząd posypał się do miski zapchał ślimak, przez co tracił ciśnienie, po wymianie uszkodzonych części z rozrządu wszystko wróciło do normy, to znaczy do następnej naprawy :-)

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2567
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: II OHV

Re: Silnik traci ciśnienie, remont czy drugi silnik ?

2018-05-23, 21:48

ślimak=smok ?
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Mariusz.tr
Posty: 110
Rejestracja: 2015-01-30, 09:32
Lokalizacja: Piaseczno
Model Explorera: 99r 4,0 SOHC LIMITED + DT Gas

Re: Silnik traci ciśnienie, remont czy drugi silnik ?

2018-07-08, 12:18

tak, oczywiście :-) a już myślałem że nikt nie czyta :-D

Awatar użytkownika
Northools
Posty: 327
Rejestracja: 2016-04-26, 12:24
Lokalizacja: Trojmiasto
Model Explorera: Czarny Ex III 4.6 V8 - tzw pomnik.

Re: Silnik traci ciśnienie, remont czy drugi silnik ?

2018-07-08, 15:22

Ja czytałem tak automatycznie, ze nawet nie zauważyłem ;D
Kur....a! Gdzie jest moja szaro-zielona skora? :shock:

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”