Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz slisman
Klubowicz
Posty: 388
Rejestracja: 2016-04-27, 09:28
Lokalizacja: Trójmiasto
Model Explorera: MKII 4.0 SOHC

Wysokie wartości korekt paliwowych

2017-11-26, 19:08

Panowie,
wracam do tematu lewego powietrza albo kij wie czego w moim EXie :)

Otóż problem był (i chyba jest) taki, że po odpaleniu trochę się dławił i przygasał, ale potem już pracował równiutko (tylko na benzynie, na gazie zupełnie ok).

Trochę porobiłem samemu:
1) Nowe kable zapłonowe motorcrafta i świece autolite,
2) Trzecia już pompa paliwa.
3) Wymienione uszczelki kolektora dolotowego (dolnego i górnego)
4) Nowy krokowiec.
5) Wyregulowany TPS i przepustnica
6) Teoretycznie wakumetr nie pokazywał, żeby był problem gdzieś w nieszczelności np. podciśnień

No i po ostatniej robocie (wczoraj) czyli zmianie uszczelek dolotu zrobiłem reset kompa i procedurę adaptacyjną. Pierwsze odpalenie po tym to też się zadławił itp. Pochodził 10 min do nagrzania, 10 min odczekałem. Potem już odpalił ładnie jak miałem przejażdżkę żeby się komputer wyuczył.

I mimo, że ładnie odpalił i równo pracuje, to dalej wartości korekt paliwowych są niepokojące:
1) Na wolnych obrotach długoterminowe korekty wynoszą DOKŁADNIE 28,12% w obu bankach i nie drgają. Krótkoterminowe oscylują w okolicy 10%
2) Przy obrotach 2500 długoterminowe wynoszą dokładnie 0%, a krótkoterminowe nawet 30% (tutaj poprawa w długoterminowych po zmianie uszczelek).
3) Błędów P0171 i P0174 po zmianie uszczelek już nie ma (pewnie zaraz się pojawią). Natomiast jak dodam PIDa EVAPCV_fault (evaporative emission system) to pokazuje się "yes fault". Zawór ewaporatora podmieniłem i bez zmiany.

Ponadto przy robocie zauważyłem, że kolektor jest wilgotny w środku (chyba paliwo).

Chciałbym wreszcie się uporać z tym problemem, zastanawiam się czy problem jest w lewym powietrzu czy raczej po stronie układu paliwowego (coś zabiło 3 pompy, może to nie przypadek?).

Teraz pytanie co może na to wpływać, szczególnie na rozjechane korekty, bo chwilowo odpala ładniej:
1) Regulator ciśnienia paliwa był wymieniony na nowy, ale zamiennik niewiadomego pochodzenia. Czy to mogło zabić pompy i powodować problemy z ciśnieniem paliwa przy rozruchu i błędy P0171 i P0174?
2) Czy wyżej opisane kwestie z EVAPCV mogą powodować takie problemy?
3) Czy np sprawdzić szczelność przewodów paliwowych, szczególnie przy wlewie paliwa?
4) Czy zawór PCV może powodować takie problemy? Szczególnie mokry dolot i rozjechane korekty paliwowe? Nie zmieniałem za mojej kadencji, a poprzedni właściciel pewnie nie trzymał się interwału.
5) Chcę przeczyścić MAF sensora i zobaczyć jak podaje...ale jakiś czas temu jak sprawdzałem, to dawał odpowiednie dawki paliwa, aczkolwiek nie pryskałem go czyścidłem.

Chyba, że macie jakieś inne pomysły :D Z góry dzięki, bo mi kończą się już pomysły, a nie chcę za dużo jeździć z nieodpowiednią mieszanką paliwa :(

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Wysokie wartości korekt paliwowych

2017-11-26, 19:23

a pali ci się check że mówisz o nieprawidłowej dawce ? komputer po to robi korekty żeby ją optymalizować ;) ja bym się przyjrzał kondycji wtrysków , zaślep egr i zobacz co się stanie może się podwiesza jeżeli chodzi o regulator ciśnienia to on nie bardzo ma wpływ na korekty po prostu jeżeli będzie szwankował to wszystkie czasy się skrócą lub wydłużą i tyle

Awatar użytkownika
Klubowicz slisman
Klubowicz
Posty: 388
Rejestracja: 2016-04-27, 09:28
Lokalizacja: Trójmiasto
Model Explorera: MKII 4.0 SOHC

Re: Wysokie wartości korekt paliwowych

2017-11-26, 20:08

Check się nie palił i nie pali.

Mówię o wysokich wartościach longterm i shortterm fuel trims z "live data" z forscana. Teoretycznie powinny się zamykać w granicach od -5% do 5% jeśli wszystko jest ok. A teraz jak są większe wartości to właśnie się zastanawiam czy nie dostaje więcej powietrza i nie próbuje tego skompensować dawką paliwa. Oki do listy rzeczy do zrobienia dam zaślepienie EGR :)

A tak poza tym - wielkie dzięki dla Kamyka, który z ogromną cierpliwością odpowiada na me pytania, sporo gościu wie :D



EDIT: Mała aktualizacja - MAF daje dobre dawki powietrza i dobre napięcie (przynajmniej na jałowych).

Pojawił się chęci engine i lean mixture na obu bankach (p0174 i p0171).

Na lpg korekty wyglądają bardzo podobnie jak na benzynie, te same tendencje.

Niedługo wymiana zaworka PCV, udało się dorwać od Kamyka.

A w między czasie zaobserwowałem coś dziwnegO:
-pierwsze odpalenie po nocy od razu sie dławi i dusi. Szybko go gaszę. Odpalam znowu i już chodzi równiutko.
Ostatnio zmieniony 2017-11-29, 00:09 przez slisman, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Klubowicz slisman
Klubowicz
Posty: 388
Rejestracja: 2016-04-27, 09:28
Lokalizacja: Trójmiasto
Model Explorera: MKII 4.0 SOHC

Re: Wysokie wartości korekt paliwowych

2017-11-29, 00:14

Dzisiaj sprawdziłem ciśnienie paliwa na damperku na listwie....i znów jest to niepokojące. Wymieniłem już 3 pompy!!

Po zapłonie mam 1.5 bara. Po odpaleniu na wolnych obrotach 2.2 bara.
Czyli za mało prawda, powinno być około 4 barów?

Macie pomysł co może uwalać mi kolejne pompy? Napięcie pompa dostaje dobre i bez wahań. Regulator ciśnienia paliwa jest teoretycznie nowy, ale zamiennik niewiadomego pochodzenia.

Awatar użytkownika
Klubowicz slisman
Klubowicz
Posty: 388
Rejestracja: 2016-04-27, 09:28
Lokalizacja: Trójmiasto
Model Explorera: MKII 4.0 SOHC

Re: Wysokie wartości korekt paliwowych

2017-11-29, 12:45

Poczytałem trochę amerykańskiej literatury pięknej zwanej internetem....i ponoć to jest dobre wskazanie z zaworu schradera (czyli wentylka rowerowego z listwy paliwowej). 30-35 psi jest ok, czyli tyle akurat mam. A cała reszta ciśnienia ucieka ponoć po kolektorze itp. i wartość podciśnienia tam wytwarzanego należy dodać do tego wyniku.

http://troubleshootmyvehicle.com/ford/4 ... uel-pump-2

Choć to dotyczy chyba systemu paliwowego z powrotem, u mnie jest bez powrotu i nie wiem sam.

Tak więc chwilowo, póki nie wymienię zaworu PCV albo ktoś nie potwierdzi powyższych słów - nie mam pewności.

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Wysokie wartości korekt paliwowych

2017-11-29, 14:27

dobra w mojej książce kucharskiej :P jest napisane że powinno być ciśnienie 39/40 psi czyli jakieś 2,7 bara albo nie masz szczęścia do pomp albo masz walnięty regulator i on ci pali pompy ;)

Awatar użytkownika
Klubowicz slisman
Klubowicz
Posty: 388
Rejestracja: 2016-04-27, 09:28
Lokalizacja: Trójmiasto
Model Explorera: MKII 4.0 SOHC

Re: Wysokie wartości korekt paliwowych

2017-11-29, 15:41

Dzięki za informację, zaraz mi narobisz smaka na tę książkę kucharską :D

Regulator na wszelki wypadek i tak zmienię. Jest opcja, że to on dobija pompy? Bo przy kolejnej zmianie pompy parę osób pytałem i wszyscy zgodnie mówili, że najwyżej nie będzie działać, ale pompy nie ubije :P

A książka kucharska podaje te wartości dla systemu bez powrotu (tak jak to jest w 2000') czy może z powrotem? :)

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Wysokie wartości korekt paliwowych

2017-11-29, 18:08

fochc tyle napisali nic nie ma różnych układach zasilenia

Awatar użytkownika
Klubowicz slisman
Klubowicz
Posty: 388
Rejestracja: 2016-04-27, 09:28
Lokalizacja: Trójmiasto
Model Explorera: MKII 4.0 SOHC

Re: Wysokie wartości korekt paliwowych

2017-11-30, 08:37

Z tego co jeszcze pogrzebałem na amerykańskich forach, to:
1) System bez powrotu powinien dmuchać te 3-4 bary, nie jest zależny od podciśnienia
2) System z powrotem powinien dmuchać 2-3 bary i jest zależny od podciśnienia (vacuum dependent).

Czyli mam po prostu za niskie ciśnienie paliwa.

Ktoś pamięta czy regulator ciśnienia paliwa w baku pasuje od innego Forda? Powinien być na 4 bary?

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Wysokie wartości korekt paliwowych

2017-11-30, 10:11

spore różnice podałeś rozpiętość 1 bara żeby czasy ci się zgadzały to musi być konkretnie np.2,3 bara +/- 0,1 bara

Awatar użytkownika
Klubowicz slisman
Klubowicz
Posty: 388
Rejestracja: 2016-04-27, 09:28
Lokalizacja: Trójmiasto
Model Explorera: MKII 4.0 SOHC

Re: Wysokie wartości korekt paliwowych

2017-11-30, 10:29

Operowałem na wartościach podanych w psi na usa forum :P
Ale niezależnie od tego jak bardzob y się nie różniły - u mnie jest za niskie ciśnienie.

Dzisiaj pomierzę jak się ma ciśnienie jak auto się rozgrzeje i pracuje już równo.

Nie pamiętasz czy regulator pasuje od innego forda? :P

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Wysokie wartości korekt paliwowych

2017-11-30, 16:39

nie pamiętam zaczep rad-t może on będzie wiedział ;)

Awatar użytkownika
Klubowicz slisman
Klubowicz
Posty: 388
Rejestracja: 2016-04-27, 09:28
Lokalizacja: Trójmiasto
Model Explorera: MKII 4.0 SOHC

Re: Wysokie wartości korekt paliwowych

2017-11-30, 17:47

oki dzięki.
A pamięta ktoś jak to jest z ciśnieniem w tym zaworku schradera? Po nocy powinno na nim być ciśnienie?
Bo teraz po 8h jak wyszedłem z roboty i wpiąłem się manometrem, to nic nie trysnęło i nie było ciśnienia.
A gdzieś na forum widziałem rozważania na ten temat ale nie mogę znaleźć teraz :P

Bo może rzeczywiście problem jest w tym regulatorze ciśnienia w koszu pompy, może nie trzyma ciśnienia.
Chyba że nieszczelność w przewodach paliwowych może takie coś powodować? Choć jedynie przy wlewie baku może być ewentualna nieszczelność.

Awatar użytkownika
Klubowicz slisman
Klubowicz
Posty: 388
Rejestracja: 2016-04-27, 09:28
Lokalizacja: Trójmiasto
Model Explorera: MKII 4.0 SOHC

Re: Wysokie wartości korekt paliwowych

2017-11-30, 22:01

Wróciłem właśnie z garażu....i chyba mam rozwiązanie :)

Właśnie regulator ciśnienia paliwa. Podmieniłem na stary, oryginalny motorcrafta, zmontowałem...i nic, kręci na sucho i na schraderze ani bara ciśnienia nie było. Z powrotem wrzuciłem zamiennik - i proszę bardzo, znowu to samo, 2,2 bara.

Wydaje mi się, że jest to regulator do systemu z powrotem - na mniejsze ciśnienie, czego poprzedni właściciel nie przewidział kupując go.

Tak więc rozpoczynam poszukiwania regulatora :) Wszystkim dzięki za pomoc i mam nadzieję, że to to będzie.
Przy okazji wymieniłem przewód gumowy idący od pompy do przewodu metalowego - był tak poparciały, że kwestia paru minut i chyba by zaczęło z niego sikać :)

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”