Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
karczew
Posty: 15
Rejestracja: 2017-01-01, 14:36
Lokalizacja: Zielona Góra
Model Explorera: Expedition 2003

Expedition gaśnie

2018-01-20, 13:21

Witam!
Mam kolejny problem z moim fordem expedition 4,6 2003r
Gaśnie bez wyraźnego powodu. Na wolnych obrotach chodzi wzorowo i nagle silnik zdycha, ale ponownie odpala idealnie.
Podczas jazdy również nagle szarpnie i trzeba znowu odpalić(mimo wciśniętego pedału gazu). Wracając do domu miałem czas na zabawy w odpinanie i podpinanie. Odłaczałem wszystkie cewki od 1 do 8. Gorzej jechał gasł identycznie. Ta sama sytuacja po odpieciu czujnika temperatury powietrza zasysanego. Błędów brak. Moc i wkręcanie się na obroty ok(jak mialem posadzoną cewke to zachowanie silknika bylo zupelnie inne, nierowna praca i brak mocy szczególnie z dołu) .
Swiece wymienione 10tys temu. połowa cewek również.
Na LPG jest o tyle gorzej, że tak jak na pb czasem przygaśnie, ale jednak wkręci sie na obroty ponownie to na gazie częściej gaśnie, ale wolne i moc ok.
Zachowanie jakby na chwile ktoś zapłon wyłączał.

Dziś zaobserwowałem ciekawe zachowanie.
wziąłem miernik i zmierzylem napiecie miedzy plusem aku, a silnikiem, tetnienia w momencie kulenia silnika nawet do 400v . Wygląda na przebicie z ukladu zaplonowego. Po odpieciu cewki "A" tetnienia ustąpiły. Zmiana cewki nie pomogła więc wykręciłem świece. Wygląda normalnie. Jutro jak mi hurtownie otworzą podejde i kupie świece. Zobaczymy czy coś to da.


Problem rozwiązany.
Winą okazały się świece zapłonowe.
Prawdopodobnie gazownik jak wpinał się w instalacje chłodzenia polał wodą cewki/świece lub jak mył po załozeniu instalacji silnik nie osuszył go dość szybko. 3 świeca ostro pordzewiała (również element stykający się ze sprężynką cewki) i z 3 jeszcze tak trochę. Sprężynki w cewkach również z nalotem były. Wyczyściłem cewki, wymieniłem świece (denso t20tt) i ford chodzi jak zegarek.

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”