2008-12-30, 23:20
Jutro podepnę i zobaczę co będzie. rozumiem, że shift motor jak go zapnę pod wiązkę i wsadzę czujniki to ma się obrócić z pozycji H poprzez N do L jeśli przełączę w na desce z 4WD AUTO na 4WD LOW i z powrotem w drugą stronę? Zastanawia mnie tylko po co jest ta pozycja N skoro nie ma na niej biegów. W opisie na amerykańskim forum jest jakiś inny reduktor, on am pozycje 2H-4H-4L i do dla mnie ma sens. No chyba, że coś nie kumam.
[ Dodano: 2008-12-31, 13:08 ]
Po wielu próbach ustawienia w prawidłowej pozycji tarczki ze ścieżkami wreszcie mi się udało i shift motor działa jak należy. Ale... przy włączaniu napędu 4WD LOW słychać wyraźny zgrzyt, zresztą przy jego wyłączaniu też. A co najgorsze jak się jedzie na 4WD AUTO to przy mocnym dodaniu gazu słychać stukanie, jakby jakieś tryby przeskakiwały, a przy zapiętym reduktorze wystarczy lekko dodać gazu i już stuka, im mocniej przygazujesz tym bardziej wali. Gdzieś czytałem, że to może być wina rozciągniętego łańcucha w reduktorze. Ile taki łańcuch może kosztować i gdzie to kupić? A może to coś w przednim moście? Mam jeszcze kilka pytań:
Jaki olej idzie do reduktora i gdzie się go wlewa? Czy może pod czujnikiem z prawej strony shift motora?
Czy jest to ten sam olej co w skrzyni biegów?
Jakie oleje lać do mostów?
[ Dodano: 2008-12-31, 13:23 ]
Zapominałem dodać, że jak próbowałem zawrócić na parkingu na 4WD LOW to przy skręcaniu też słychać to stukanie jak auto się powoli toczy na D (nawet gazu nie trzeba było dodawać). Kół mocno nie skręcałem bo podobno nie wolno kręcić w miejscu na 4WD LOW. Na 4WD AUTO tego nie ma. Dodam, że wszystko było na śniegu i lodzie.