Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
PrzemekT
Posty: 211
Rejestracja: 2011-11-04, 23:49
Lokalizacja: Malopolska

Re: Eliminacja luzu półosi w tylnym moście w Jedynce

2013-08-23, 22:50

kojote2, żadnej wskazówki co należy wymienić w moim moście?

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Eliminacja luzu półosi w tylnym moście w Jedynce

2013-08-23, 23:00

nie bo zrobisz mu tylko kuku ;-) chyba że jesteś wstanie oczyma wybadać luzy bieżni łożysk :lol: to jest tak ( jak byś sie bawił nitrogriceliną ) to naprawde nie jest robota dla laika , ba mechanicy sobie z tym nie radzą wogóle to "mechanike" można podzielić na działy : silniki :bezyna/disel tu już nie każdy sie zna ;-) skrzynie automatyczne /manual i też jeden z drugim sie nie zamieni :-D zawiecha to dla takiego Korkiego :lol: a napędy to kolejny rozdział ;-)

PrzemekT
Posty: 211
Rejestracja: 2011-11-04, 23:49
Lokalizacja: Malopolska

Re: Eliminacja luzu półosi w tylnym moście w Jedynce

2013-08-23, 23:05

A jakbym wymienił nawet te łożyska stożkowe z nowymi bieżniami to myślisz że to nie wystarczy?

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Eliminacja luzu półosi w tylnym moście w Jedynce

2013-08-23, 23:10

a co z podkładkami ? :-/

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Eliminacja luzu półosi w tylnym moście w Jedynce

2013-08-23, 23:12

załatwisz te satekity i cały ten kosmos i wywalisz kase w błotko ,wróć ! w czarną dziure :-D

PrzemekT
Posty: 211
Rejestracja: 2011-11-04, 23:49
Lokalizacja: Malopolska

Re: Eliminacja luzu półosi w tylnym moście w Jedynce

2013-08-23, 23:22

Podkładki na pierwszy rzut oka wydawały mi się całkiem niezłe.
Taki miałem pomysł, dlatego wolałem zapytać na forum.

Z drugiej strony cały ten problem skasowania luzu na półosiach wydawał mi się do ogarnięcia i w miarę prosty :/

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Eliminacja luzu półosi w tylnym moście w Jedynce

2013-08-23, 23:25

podkładki sie wycierają z łożyskiem , wkładasz nowe łożysko to i podkładke trzeba dopasować , pomierzyc luzy między zębami itd. ;-)

PrzemekT
Posty: 211
Rejestracja: 2011-11-04, 23:49
Lokalizacja: Malopolska

Re: Eliminacja luzu półosi w tylnym moście w Jedynce

2013-08-28, 22:05

Wyjąłem cały kosz w tylnym moście i łożyska stożkowe są w porządku. Bieżnie też nie noszą śladów wytarcia. Generalnie cały kosz siedzi sztywno w moście.

A sam stuk pochodzi od uderzania na zakrętach półosi o metalowy trzpień w moście. Innymi słowy jak półoś przesuwa się do środka mostu na zakręcie to uderza o trzpień w środku mostu.

Sam skok tej półosi jak pisałem jest niewielki ok 2-3mm, ale wystarcza żeby wytworzyć metaliczny dźwięk przy styku półosi i trzpienia.

I tak się zastanawiam czy jakbym dał minimalnie grubszy C-klips to zmniejszyłbym efekt tego stuku? Czy tam nie powinno być jeszcze coś co rozpierałoby półosie na zewnątrz, jakaś sprężyna...?
Załączniki
kosz.jpg
kosz.jpg (52.55 KiB) Przejrzano 4902 razy

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: Eliminacja luzu półosi w tylnym moście w Jedynce

2013-08-28, 23:38

Na zabezpieczeniach pół osi są tylko i wyłącznie C klipy nie ma żadnego innego wynalazku.
Dokładanie podkładek pod satelity to robienie miksera na giełdę. Te podkładki które są mają być takie a nie inne.
Luz na pół osiach musi być sprawdź łożyska po których chodzą pół osie i ich stan.
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Eliminacja luzu półosi w tylnym moście w Jedynce

2013-09-02, 21:01

To i ja wtrące swoje trzy grosze. Nie ma mostów bez luzu. Luz 2-3 mm jest normalny. Nawet do 5mm z tego co czytałem gdzieś. Tylko że taki luz nie może powodowac słyszalnych metalicznych stuków. Ja bym szukał gdzie indzie, bo skończy się tak że wymienisz most a stuki pozostaną. jak tak mocno cie to męczy to obejrzyj jeszcze dokładnie półośki, czy miejsce wsunięcia C-klipsa jest w porządku, ewentualnie możesz dokładnie pomierzyć ten trzpień w środku czy nie jest zbyt mocno wytarty, ale nie sądzę. Powtarzam. Moim zdaniem luz jaki masz w tej chwili nie kwalifikuje sie do kasowania.
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Eliminacja luzu półosi w tylnym moście w Jedynce

2013-09-02, 21:27

Dokładnie - u mnie też tak pukało, i do tej pory nie wiem co to było, bo po wymianie mostu jeszcze czasem też się powtarza.
Podejrzewałem przesuwanie się budy, mostu przy mocowaniu z resorami, a także resorów w wyrobionych tulejach przy wieszakach.
A czy na tulei widać jakiekolwiek ślady uderzeń półosi ?
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

PrzemekT
Posty: 211
Rejestracja: 2011-11-04, 23:49
Lokalizacja: Malopolska

Re: Eliminacja luzu półosi w tylnym moście w Jedynce

2013-09-02, 21:38

Wiem że luz nie jest duży. Ale jednak stuk metaliczny jest.
Po podlewarowaniu auta i zdjęciu kół i energicznym uderzeniem ręką w półoś słychać metaliczny stuk z mostu, dokładnie ten co słyszę podczas jazdy. Półoś uderza o ten pionowy trzepień. Skoro po uderzeniu ręką to słyszę to przy zakrętach i na rondach efekt jest mocniejszy.

Może się mylę, ale ten stuk jest jak dla mnie z mostu.

Wystarczyłoby żeby na końcach półosi były dodatkowe nacięcia i pomiędzy półosiami wsadzone coś sprężystego co by redukowało trochę to łatwe wchodzenie półosi do środka mostu.

Na razie adaptuję most z Dwójki :)

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Eliminacja luzu półosi w tylnym moście w Jedynce

2013-09-02, 21:43

A może ten stuk jest na drugim końcu półośki - od strony koła ? Dzwięk tak niesie że ciężko odszukać.
Patrzyłeś z kimś tak stukając ręką czy ona sięga do tego sworznia, są na nim ślady ?

W weekend chyba przyjrzę się swojemu staremu mostowi bliżej....
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

PrzemekT
Posty: 211
Rejestracja: 2011-11-04, 23:49
Lokalizacja: Malopolska

Re: Eliminacja luzu półosi w tylnym moście w Jedynce

2013-09-02, 21:57

Jacku,
Ślady są na tym trzpieniu. Nie wgłębienia ale ślady pokazujące że dobijają do siebie, półoś i trzpień.

Zresztą muszą mieć kontakt, bo tak wynika z budowy tego mostu. Bo jak wyciągamy C-klip, to wcześniej wyjmujemy ten pionowy trzpień i popychamy półoś do środka mostu i wtedy dobrze widać jak głęboko sięga ta półoś.

Wróć do „ZAWIESZENIE I UKŁAD KIEROWNICZY”