Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Prorok78
Posty: 97
Rejestracja: 2014-01-13, 19:02
Lokalizacja: Wrocław

Ford Expedition / Lincoln navigator - problem z zawieszeniem

2014-04-01, 08:07

Witajcie...
W końcu, po długim oczekiwaniu, zakupiłem wielkiego szarego smoka :) Jest to Navigator z 99 roku (rok modelowy 98). Bestia ma generalnie wszystko ok za wyjątkiem 2 tematów które musze ogarnąć.. Jeden to zawieszenie - o tym poniżej, a drugi to zegary - o tym w wątku w odpowiednim dziale :)
Zawieszenie - Jest to wersia 4x4, z pełna pneumatyka (na wszystkich 4 kołach). Niecałe 2 lata temu był wymieniany kompresor, czujniki, poduchy z tyłu i poducho-amortyzatory z przodu... Jest faktura na ładnych parę klocków z serwisu, a części faktycznie wyglądaja poprawnie (na bank nie sa z pierwszego montażu...
Po odpaleniu kompresor dmucha, potem przestaje, auto nie siedzi na glebie - jest w zasadzie poprawnie wysoko...
ale - w czasie jazdy jest ewidentne wrażenie lekkiego przechylenia na prawą strone (pasażer wydaje sie być ciut niżej). Po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika słychać dźwięk upuszczania powietrza z prawej (pasażera) strony i po 1-2 minutach ta strona (pasażera), jest o jakies 2-3 cm niżej niż strona kierowcy. Mówiąc 'strona' mam na myśli zarówno przód jak i tył - po prostu auto jest odrobine przechylone na prawo...
Przecieku powietrza raczej nie ma, gdyz wysokość sie nie zmienia po kilkunastu godzinach postoju. odlwgłości pomiędzy szczytem opony a rantem nadkola (ang clearance) wynosi z lewej strony (kierowcy) 12 cm, zaś z prawej strony około 9-10 cm i nie spada...
Wygląda mi to albo na błąd kalibracji czujników wysokości, albo sam nie wiem na co...:)
Mam nadzieję, ponieważ Navi to prawie Ford :), a Expedycja równiez takie zawieszenie miewała, że znajdzie się ktoś kto mi cos podpowie...
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri

Wróć do „ZAWIESZENIE I UKŁAD KIEROWNICZY”