Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Nivo przestało działać

2015-01-22, 16:30

Obrazek
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Nivo przestało działać

2015-01-23, 16:26

na moje jest "otwarty" i dlatego nie możesz go wyciągnąć :)

Awatar użytkownika
drakerc
Posty: 129
Rejestracja: 2013-11-17, 00:35
Lokalizacja: Ełk

Re: Nivo przestało działać

2015-01-23, 19:27

Jest delikatnie otwarty. Mogę sobie nim pomachać trochę w lewo i w prawo, bo na boki siedzi dość swobodnie, ale od dołu jak widać trzyma go sporo tego mocnego kleju i jak próbuję go podnieść do góry, to stawia wyraźny opór, a klej się odciąga i nie chcę żeby okzało się, że urwę lewarek wraz z podlożem jak będę ciągnął :)
Ale to nie ma żadnego znaczenia - pytałem z ciekawości. Nie mam koła zapasowego (mam zamiast niego butlę gazową), więc i tak w razie awarii opony na nic mi się lwarek nie przyda, a w garażu mam większe.
Sprawą główną pozostaje to nivo... Dziś pobawiłem się z Forscanem i jest tam właśnie trochę opcji dla Nivo. Jest funkcja włączenia komputerowo kompresora - no i włączyłem go, słychać wtedy to moje "ukochane" buczenie, auto się podnosi, niby wszystko OK. No ale nie jest OK, bo to działa tylko dlatego, że włączyłem to pojedynczo komputerem, natomiast w normalnej jeździe - dupa, nigdy się nie włącza. Tak jakby nie były spełnione warunki do pompowania/upuszczania i bez wyraźnego rozkazu nivo nie pompuje. Widać że sprężarka i amorki trzymają, no ale właśnie jest coś nie tak z "powiadamianiem" auta że trzeba pompować.

Awatar użytkownika
drakerc
Posty: 129
Rejestracja: 2013-11-17, 00:35
Lokalizacja: Ełk

Re: Nivo przestało działać

2015-01-27, 20:59

I dupa, nie mam pomysłu, a auto jak się nie poziomowało, tak i nadal nic. Błędu żadnego nie wyrzuca do komputera / na deskę rozdzielczą, więc ciężko komputerowo to zdiagnozować. Tył jest zdecydowanie niżej niż być powinien, a EX nie robi sobie z tego nic :/. Kompresor jest sprawny, bo da się go "ręcznie" uruchomić (komputerowo), ale auto jednak tego nie robi. Teraz jednak zauważyłem, że są spełnione warunki do opuszczania/podwyższania tyłu auta: po jeździe gdy zamknę drzwi słychać wtedy takie jakby kliknięcie z okolic tyłu auta, jakby się załączało coś "klik" i koniec. To kliknięcie jest za każdym razem w momencie w którym normalnie zadziałałoby pneumatyczne zawieszenie - zamknę drzwi, zamknę bagażnik, ewentualnie ustanę na tylny zderzak i pobujam autem - słychać kliknięcie z tyłu auta, jednak kliknięcie to nie załącza kompresora ani innych rzeczy, bo prócz kliku się on nie włącza, a auto się nie obniża/podwyższa.

Jak byłem na kanale to moim zdaniem tragedii nie ma i zbytnio nie wiem już o co chodzi. Jak wspominałem - kompresor sprawny, warunki są spełnione, komputer pewnie wysyła sygnał do pompowania/obniżenia bo słychać kliknięcie czegoś, ale nic się dalej nie dzieje.
Co teraz? Może dysponuje ktoś schematem albo jakimiś innymi podpowiedziami, jak dalej postępować? Może jest nie wiem, procedura "resetowania" tego zawieszenia, albo cuś? Ewentualnie jak się zdenerwuje to wywale to w cholerę i wrzucę zwykłe amorki na tył - tylko czy po takim zabiegu będzie OK? Nie będzie tył wisiał albo nie będzie za twardo?

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Nivo przestało działać

2015-01-28, 09:23

ja bym to nivo olał zbyt dużo dłubania małe szanse na poprawę wrzuć jak piszesz z czasem zwykłe amory nic się nie zmieni w latom przerobiłem to w 3 exach z okolicy
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
kammaj
Posty: 180
Rejestracja: 2014-03-12, 08:43
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: II SOHC 2000r

Re: Nivo przestało działać

2015-01-28, 09:34

ja bym to nivo olał zbyt dużo dłubania małe szanse na poprawę wrzuć jak piszesz z czasem zwykłe amory nic się nie zmieni w latom przerobiłem to w 3 exach z okolicy
A tak z ciekawości jakie "zwykłe" amory wkładałeś? Masz konkretny model?

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Nivo przestało działać

2015-01-28, 09:43

zwykłe monroe dostaniesz w każdym sklepie z amerykanami do explorera II usa lub do 2002-2004sport trac po ok 140 pln tu są jakieś lepszejsze ale raz miałem przypadek że jeden ciekł http://www.jeepchryslerparts.pl/op_ford ... .3398.html
Ostatnio zmieniony 2015-01-28, 09:44 przez boris, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
kammaj
Posty: 180
Rejestracja: 2014-03-12, 08:43
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: II SOHC 2000r

Re: Nivo przestało działać

2015-01-28, 10:09


Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Nivo przestało działać

2015-01-28, 10:39

Tyle że te ze sprężyną na chwilę obecną niedostępne, ale pasują jedne i drugie.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
kammaj
Posty: 180
Rejestracja: 2014-03-12, 08:43
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: II SOHC 2000r

Re: Nivo przestało działać

2015-01-28, 11:05

Tyle że te ze sprężyną na chwilę obecną niedostępne, ale pasują jedne i drugie.
Super wielkie dzięki.

Awatar użytkownika
drakerc
Posty: 129
Rejestracja: 2013-11-17, 00:35
Lokalizacja: Ełk

Re: Nivo przestało działać

2015-01-28, 12:04

A prócz wywalenia amortyzatorów tych pneumatycznych coś jeszcze trzeba zrobić? Resory tylne mają pozostać, czy też słyszałem że trzeba wymienić, bo niby w tych Exach, co miały nivo były one gorszej jakości? Teraz jak tylne zawieszenie mi nie działa bo okropnie się jeździ, tył wprost skacze na prawo i lewo na każdej dziurze w drodze :/.

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Nivo przestało działać

2015-01-28, 13:18

Zasadniczo musisz zobaczyć jak będzie po wymianie na zwykłe bo może się wszystko usztywnić a być może trzeba będzie dodać jedno pióro do resorów. Ja tak mam i jest sztywno.
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Nivo przestało działać

2015-01-28, 14:01

Tego nie sprawdzałem, ale, u mnie było nivo i miałem cieńsze pióra resorów. Założyłem resory z grubszymi piórami i jest OK.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

leszek4328
Posty: 29
Rejestracja: 2011-02-02, 21:30
Lokalizacja: Kraków

Re: Nivo przestało działać

2015-01-28, 14:18

U mnie nad tylna osią jest czujnik od nivo EX II 99. Zobacz czy nie wygniło lub czujnik nie wypadł. U mnie tak właśnie było. Mechanik zamontował czujnik jakąś opaską i działa.

Awatar użytkownika
drakerc
Posty: 129
Rejestracja: 2013-11-17, 00:35
Lokalizacja: Ełk

Re: Nivo przestało działać

2015-01-28, 17:33

No tak. Dziś jeszcze raz poszedłem i właśnie okazało się, że czujnik od położenia mostu, czy od czego to jest wypadł i sobie dyndał :D. Nie wiem jak to przeoczyłem. W momencie jak go założyłem na miejsce i zablokowałem opaską zaciskową, usłyszałem piękny dźwięk bzyczenia kompresora. Chyba to był najdłuższy czas pracy kompresora, aż bałem się że się spali tyle pracował - tył auta był tak nisko, że kilka minut zajęło zanim wszystko dompompowało się do odpowiedniego poziomu.
Jednak zostawię nivo, bo nei chce mi się w to bawić skoro narazie działa. Dzięki za rady!

Wróć do „ZAWIESZENIE I UKŁAD KIEROWNICZY”