Strona 1 z 2

Remont zawieszenia

: 2015-06-02, 17:37
autor: pajur
Zawieszenie w moim Ex niestety nieuchronnie i nieubłagalnie ulega wpływom czasu...

W zasadzie to juz leży i kwiczy :(

Wpadłem więc na ganialny pomysł !! :idea:

Se zrobie se co nie :?: :!!

Tak wiec usiadłem i zacząłem szperać po forum i liczyć szukając ofert w sklepach internetowych

Zrobiłem taki zarys :

Przód :

Amortyzatory (komplet makpersona)
Tarcze hamulcowe + klocki
Końcówki drążków
Piasty
Gumy stabilizatora

Tył:

Amortyzatory
Tarcze hamulcowe + klocki
Piasty + uszczelki
Łączniki stabilizatora
Resory (tu mam dylemat :D )

I tu ... SZOK
Plakać mi sie chce i to wcale nie ze smiechu....

Wyszło już jakieś 3 000 zł....
A resorów jeszcze nie policzyłem... i żadnych sworzni itp...

A dopiero co skończyłem remont silnika....

Robił ktos juz taki pełny remont zawieszenia ?

Jakies pomysły jak obniżyc koszta... ?

Re: Remont zawieszenia

: 2015-06-02, 17:48
autor: Kojot
ja robiłem i jakoś tak mnie wyszło :lol: jedyne co ci podpowiem to nie bierz tanich amorów i tarcz na przod tu zainwestuj ;-) reszte możesz tansze zakładać ale bierz pod uwage że częściej będziesz wymieniał ps. mi tez zostały jeszcze resory koszt jakieś 300zł ;-)

Re: Remont zawieszenia

: 2015-06-02, 17:55
autor: boris
Jakies pomysły jak obniżyc koszta... ?
mieć serwis amerykanów i rabat 30% :mrgreen:

PS jak skończysz zawieszenie zacznie się znowu silnik :-P

Re: Remont zawieszenia

: 2015-06-02, 18:12
autor: jacek4
Do przodu od razu bym dołożył bezapelacyjnie ważną rzecz jaką są sworznie - dolne wymiana, wahacze górne regeneracja lub zakup. Do tego jeszcze w jakim stanie są tuleje wahaczy oraz drążki kierownicze. (drążki a nie końcówki.

Re: Remont zawieszenia

: 2015-06-02, 18:54
autor: pajur
patrząc na ceny, sądzę że wszystko pozostałe jest w stanie idealnym !! :p

w zasadzie przyznam szczerze, że od kiedy auto wyszło z fabryki, nie było nic robione... jedyne co zrobiłem sam - bo musiałem to wymieniłem lewą piastę z przodu i przednie łączniki stabilizatorów...

A reszta jak była tak jest...

Mam nadzieję że uniknę wymiany chociaz wahaczy...

i cholera zna ktoś jakiegoś speca od hebrowania resorów oraz od regeneracji wahaczy z mojej okolicy ?

Re: Remont zawieszenia

: 2015-06-02, 19:25
autor: Kojot
w zasadzie przyznam szczerze, że od kiedy auto wyszło z fabryki, nie było nic robione... jedyne co zrobiłem sam - bo musiałem to wymieniłem lewą piastę z przodu i przednie łączniki stabilizatorów...
to teraz masz za to kumulacje wywalaj kasiure :lol:

Re: Remont zawieszenia

: 2015-06-02, 19:52
autor: pajur
hehe

siedze na kamieniu i wyje jak kojot :p

zaczynam się zastanawiać czy warto - bo cos ten zapach benzyny z oleju mnie za bardzo zastanawia - a nikt nie odpowiada na ten temat tutaj...

Więc nadal nie wiem czy to tak ma być czy pierścienie do wymiany...

Re: Remont zawieszenia

: 2015-06-02, 20:44
autor: Kojot
siedze na kamieniu i wyje jak kojot :p
no to mi pojechałes po rajtuzach :-P :-D :-D widzisz dawid jak sie to robi :-D :-D

Re: Remont zawieszenia

: 2015-06-02, 21:41
autor: MirEx68
Więc nadal nie wiem czy to tak ma być czy pierścienie do wymiany
Nie tyle pierścienie co wtryskiwacz lub kilka.

Re: Remont zawieszenia

: 2015-06-02, 21:49
autor: boris
heh już silnik a nawet zawiechy nie ruszył,

ps. jeszcze nie wąchałem exa któremu by z oleju benzyną nie waliło

Re: Remont zawieszenia

: 2015-06-03, 01:32
autor: karolb863
Pajur,a co rozumiesz przez:
Amortyzatory (komplet makpersona) :?:
w II z przodu są zwykłe amortyzatory,może coś tam źle policzyłeś ;-)

Re: Remont zawieszenia

: 2015-06-03, 07:55
autor: leon13cc
pajur,

tarcze ham. przód - sprawdź w intercars , kiedyś w dobrej cenie mieli tam tarcze firmy Brembo


Piasty + uszczelki tył - tam nie ma piast są łożyska i uszczelniacz , upewnij się czy są do wymiany bo to akurat dość trwała część explorera ;-) :-D

Re: Remont zawieszenia

: 2015-06-11, 14:32
autor: pajur
Dzięki za porady - przynajmniej przestałem na razie się martwić tym czym pachnie mój olej :)

Dobra remont musi być zrobiony

dlaczemu makperson ? no a jak jest spierdzina i amorek to nie jest to makperson ?

Re: Remont zawieszenia

: 2015-06-11, 15:08
autor: leon13cc
Kolumna MacPhersona to rodzaj zawieszenia samochodu, w którym amortyzator pełni jednocześnie rolę elementu tłumiącego i prowadzącego (koło). Nazwa pochodzi od nazwiska Earle'a S. MacPhersona, który opracował i zaprojektował konstrukcję.
:-D :-D :-D

A gdzie Ty w II widział tą spierdzine :roll: :-)

amory i sprężyny

: 2015-06-11, 15:50
autor: lokwet
Podłączę się żeby na nowo nie mieszać,a jakie amortyzatory przód i tył-zamiast NIvo,i jakie sprężyny żeby pasowały do liftu 2", rancho rs 5000 mogą być (jak do jeepa),bo szukam i do ex 2 dedykacji nie widzę nigdzie
....a i w szukajce same okrężne tematy...więcej liftu 1ki niż 2ki