Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
pajur
Posty: 94
Rejestracja: 2012-09-17, 11:00
Lokalizacja: Zgorzelec
Model Explorera: Ex II SOHC 4.0 '97
Kontakt: Strona WWW

Remont zawieszenia

2015-06-02, 17:37

Zawieszenie w moim Ex niestety nieuchronnie i nieubłagalnie ulega wpływom czasu...

W zasadzie to juz leży i kwiczy :(

Wpadłem więc na ganialny pomysł !! :idea:

Se zrobie se co nie :?: :!!

Tak wiec usiadłem i zacząłem szperać po forum i liczyć szukając ofert w sklepach internetowych

Zrobiłem taki zarys :

Przód :

Amortyzatory (komplet makpersona)
Tarcze hamulcowe + klocki
Końcówki drążków
Piasty
Gumy stabilizatora

Tył:

Amortyzatory
Tarcze hamulcowe + klocki
Piasty + uszczelki
Łączniki stabilizatora
Resory (tu mam dylemat :D )

I tu ... SZOK
Plakać mi sie chce i to wcale nie ze smiechu....

Wyszło już jakieś 3 000 zł....
A resorów jeszcze nie policzyłem... i żadnych sworzni itp...

A dopiero co skończyłem remont silnika....

Robił ktos juz taki pełny remont zawieszenia ?

Jakies pomysły jak obniżyc koszta... ?

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Remont zawieszenia

2015-06-02, 17:48

ja robiłem i jakoś tak mnie wyszło :lol: jedyne co ci podpowiem to nie bierz tanich amorów i tarcz na przod tu zainwestuj ;-) reszte możesz tansze zakładać ale bierz pod uwage że częściej będziesz wymieniał ps. mi tez zostały jeszcze resory koszt jakieś 300zł ;-)

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Remont zawieszenia

2015-06-02, 17:55

Jakies pomysły jak obniżyc koszta... ?
mieć serwis amerykanów i rabat 30% :mrgreen:

PS jak skończysz zawieszenie zacznie się znowu silnik :-P
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Remont zawieszenia

2015-06-02, 18:12

Do przodu od razu bym dołożył bezapelacyjnie ważną rzecz jaką są sworznie - dolne wymiana, wahacze górne regeneracja lub zakup. Do tego jeszcze w jakim stanie są tuleje wahaczy oraz drążki kierownicze. (drążki a nie końcówki.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

pajur
Posty: 94
Rejestracja: 2012-09-17, 11:00
Lokalizacja: Zgorzelec
Model Explorera: Ex II SOHC 4.0 '97
Kontakt: Strona WWW

Re: Remont zawieszenia

2015-06-02, 18:54

patrząc na ceny, sądzę że wszystko pozostałe jest w stanie idealnym !! :p

w zasadzie przyznam szczerze, że od kiedy auto wyszło z fabryki, nie było nic robione... jedyne co zrobiłem sam - bo musiałem to wymieniłem lewą piastę z przodu i przednie łączniki stabilizatorów...

A reszta jak była tak jest...

Mam nadzieję że uniknę wymiany chociaz wahaczy...

i cholera zna ktoś jakiegoś speca od hebrowania resorów oraz od regeneracji wahaczy z mojej okolicy ?

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Remont zawieszenia

2015-06-02, 19:25

w zasadzie przyznam szczerze, że od kiedy auto wyszło z fabryki, nie było nic robione... jedyne co zrobiłem sam - bo musiałem to wymieniłem lewą piastę z przodu i przednie łączniki stabilizatorów...
to teraz masz za to kumulacje wywalaj kasiure :lol:

pajur
Posty: 94
Rejestracja: 2012-09-17, 11:00
Lokalizacja: Zgorzelec
Model Explorera: Ex II SOHC 4.0 '97
Kontakt: Strona WWW

Re: Remont zawieszenia

2015-06-02, 19:52

hehe

siedze na kamieniu i wyje jak kojot :p

zaczynam się zastanawiać czy warto - bo cos ten zapach benzyny z oleju mnie za bardzo zastanawia - a nikt nie odpowiada na ten temat tutaj...

Więc nadal nie wiem czy to tak ma być czy pierścienie do wymiany...
Ostatnio zmieniony 2015-06-02, 19:53 przez pajur, łącznie zmieniany 1 raz.

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Remont zawieszenia

2015-06-02, 20:44

siedze na kamieniu i wyje jak kojot :p
no to mi pojechałes po rajtuzach :-P :-D :-D widzisz dawid jak sie to robi :-D :-D

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Remont zawieszenia

2015-06-02, 21:41

Więc nadal nie wiem czy to tak ma być czy pierścienie do wymiany
Nie tyle pierścienie co wtryskiwacz lub kilka.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Remont zawieszenia

2015-06-02, 21:49

heh już silnik a nawet zawiechy nie ruszył,

ps. jeszcze nie wąchałem exa któremu by z oleju benzyną nie waliło
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Remont zawieszenia

2015-06-03, 01:32

Pajur,a co rozumiesz przez:
Amortyzatory (komplet makpersona) :?:
w II z przodu są zwykłe amortyzatory,może coś tam źle policzyłeś ;-)
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz leon13cc
Klubowicz
Posty: 852
Rejestracja: 2011-06-03, 10:03
Lokalizacja: Lubuskie/Lubrza

Re: Remont zawieszenia

2015-06-03, 07:55

pajur,

tarcze ham. przód - sprawdź w intercars , kiedyś w dobrej cenie mieli tam tarcze firmy Brembo


Piasty + uszczelki tył - tam nie ma piast są łożyska i uszczelniacz , upewnij się czy są do wymiany bo to akurat dość trwała część explorera ;-) :-D
Ford Explorer Limited 2000 + Audi 80 B3 1987 + Yamaha MT-01 2006 = 384KM

pajur
Posty: 94
Rejestracja: 2012-09-17, 11:00
Lokalizacja: Zgorzelec
Model Explorera: Ex II SOHC 4.0 '97
Kontakt: Strona WWW

Re: Remont zawieszenia

2015-06-11, 14:32

Dzięki za porady - przynajmniej przestałem na razie się martwić tym czym pachnie mój olej :)

Dobra remont musi być zrobiony

dlaczemu makperson ? no a jak jest spierdzina i amorek to nie jest to makperson ?

Awatar użytkownika
Klubowicz leon13cc
Klubowicz
Posty: 852
Rejestracja: 2011-06-03, 10:03
Lokalizacja: Lubuskie/Lubrza

Re: Remont zawieszenia

2015-06-11, 15:08

Kolumna MacPhersona to rodzaj zawieszenia samochodu, w którym amortyzator pełni jednocześnie rolę elementu tłumiącego i prowadzącego (koło). Nazwa pochodzi od nazwiska Earle'a S. MacPhersona, który opracował i zaprojektował konstrukcję.
:-D :-D :-D

A gdzie Ty w II widział tą spierdzine :roll: :-)
Ford Explorer Limited 2000 + Audi 80 B3 1987 + Yamaha MT-01 2006 = 384KM

lokwet
Posty: 94
Rejestracja: 2013-11-18, 08:43
Lokalizacja: Opatówko

amory i sprężyny

2015-06-11, 15:50

Podłączę się żeby na nowo nie mieszać,a jakie amortyzatory przód i tył-zamiast NIvo,i jakie sprężyny żeby pasowały do liftu 2", rancho rs 5000 mogą być (jak do jeepa),bo szukam i do ex 2 dedykacji nie widzę nigdzie
....a i w szukajce same okrężne tematy...więcej liftu 1ki niż 2ki

Wróć do „ZAWIESZENIE I UKŁAD KIEROWNICZY”