Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

nivo od podstaw

2015-08-27, 18:39

Wyprzedzając Wasze krytyczne uwagi "że o nivo już było i se wyszukaj" to mówie że od wczoraj szukam, łącznie z amerykańskim forum i nie moge znaleźć...
a teraz sedno sprawy

Od kąd kupiłem Exa to nie działało nivo, zawsze obiecywsałem zę kiedyś się za to wezme, kiedyś tam dostałęm się do kompresora ale z braku czasu nie zrobiłem tego należycie, teraz wykorzystując urlop i brak potrzeby poruszania się exem postanowiłem wziąć się za nivo sumiennie
wymontowałem, posprawdzałem, sposobem po nitce do kłębka ale niestety zaczynam przegrywać tą walkę...
kompresor działa i pompuje jak go podłączyłem bezpośrednio na krótko do napięcia, ten regulator przyczepiony do mostu też działa bo zawory przy kompresorze i przy amorach się zamykają i otwierają jak zmieniam jego pozycję... no i problem polega na tym że na silnik nie jest podawane napięcie (wszystkie bezpieczniki słownie wszystkie sprawdziłem i są ok). moje podejrzenia zmierzają do przekaźnika. Szukam już wszędzie schematów, i rozmieszczeń i nie mogę za bardzo znaleźć. Znalazłem że jakiś moduł sterowania jest w puszcze poniżej filtra powietrza no i są tam przekaźniki, niby pierwszy od pasa przedniego odpowiada za to nivo ale przekaźnik jest sprawny. Dalej poszukałem po przewodzie (fioletowo-pomarańczowy) no i znalazłem że dochodzi on do komory silnika tylko nie do tej prostokątnej skrzynki z bezpiecznikami i przekaźnikami po stronie kierowcy tylko u mnie jeszcze między tą skrzynką a błotnikiem jest taka nazwijmy to małą skrzyneczka na dwa przekaźniki tyle że oba miejsca są puste. Do jednego miejsca nie dochodzą żadne przewody ale do drugiego właśnie ten fioletowo pomarańczowy i 3 inne.
Ma ktoś w swoim Exie tam przekaźnik?
Ewentualnie proszę o jeszcze inne pomysły jak to cholerstwo naprawić...

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: nivo od podstaw

2015-08-27, 19:29

ja wiem, że pytanie z serii banalnych... ale....

włącznik od nivo załączony ? :roll: 8-)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: nivo od podstaw

2015-08-27, 19:50

Do jednego miejsca nie dochodzą żadne przewody ale do drugiego właśnie ten fioletowo pomarańczowy i 3 inne.
Ma ktoś w swoim Exie tam przekaźnik?
Ewentualnie proszę o jeszcze inne pomysły jak to cholerstwo naprawić...
bingo :-D namierzyłeś go to ten :lol:

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: nivo od podstaw

2015-08-27, 19:54

ja wiem, że pytanie z serii banalnych... ale....

włącznik od nivo załączony ? :roll: 8-)
po rozkręceniu połowy samochodu powinienem się obrazić ale ja się nie obrazam bo wiem że takie rzeczy się zdarzają :)
mozesz sobie wyobrazić moje wku....nie jakby sie okazalo ze to włącznik? :) chyba bym spalil samochod :)

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: nivo od podstaw

2015-08-27, 19:55

bingo :-D namierzyłeś go to ten :lol:
no to testuje... wstawiam na próbę przekaźnik...

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: nivo od podstaw

2015-08-27, 19:56

pytanie czemu go ktoś wyjął ;) z reguły powody są niepokojące :roll:
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: nivo od podstaw

2015-08-27, 19:57

może amor walnięty i pompował na postoju :lol:

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: nivo od podstaw

2015-08-27, 20:00

tez sie tego obawiam... hmm...
na razie biore pod uwage poprzedniego właściciela i jego mechanika jako totalnych laików po tym jak nie umieli nawet zdiagnozować usterki reduktora i tak sobie mysle ze moze padł mu ten przekażnik i nie mogli w serwisie dostać???

poki co sprawdziłem ze po podaniu plusa na opisywany wczesniej kabelek kompresor sie załączył... wiec moze bedzie dobrze :)

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: nivo od podstaw

2015-08-27, 20:08

biore pod uwage poprzedniego właściciela i jego mechanika jako totalnych laików
skoro zlokalizowali przekaźnik i go wymontowali to znaczy że nie było tak źle, zobacz ile ty się musiałeś go naszukać :D

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: nivo od podstaw

2015-08-27, 20:12

to jest matematyka ;-) przekaźnik wydłubać 0zł kupić amorki 2 tysie :-P :-D

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: nivo od podstaw

2015-08-27, 20:26

no fakt, masz racje Kojocie :)

choc z drugiej strony nie prościej by było wyłączyć przełącznikiem niż przekaźnik wyjmować?

test przebiegl pozytywnie - póki co - kompresor się załącza i wyłącza, spryskałem mydlinami połączenia i nieszczelności nie stwierdza się choć zawsze jeszcze zostają same miechy w amorkach... jutro znajde trochę ciężaru i zobaczymy...
Ostatnio zmieniony 2015-08-27, 20:37 przez madakelus, łącznie zmieniany 1 raz.

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: nivo od podstaw

2015-08-27, 21:08

Ja ostatnio reanimowałem niwo amory kupiłem za 600zeta nowe :D
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: nivo od podstaw

2015-08-27, 21:15

cos mi sie wydaje ze bede potrzebowal namiar na te amory :)

Arthur
Posty: 254
Rejestracja: 2013-09-12, 13:22
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: I I O H V `9 6

Re: nivo od podstaw

2015-08-27, 21:47

albricht, czy tobyło coś w ten deseń? ... bo sam szukam czegoś na zmianę ... i ostatnio mi to wpadło w oko ;-) szczególnie cenowo

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: nivo od podstaw

2015-10-13, 16:23

mogę powiedzieć że wreszcie skończyłem się pierd.... z tylnym zawieszeniem choć chyba nie do końca ale o tym za chwile albo w innym dziale ;) bynajmniej wszystko poskładałem do kupy, nawet przy okazji łączniki stabi wymieniłem, wszystko niby działa, kompresor pompuje, amory napompowane ale jakoś taki mam niedosyt bo jakoś tak niekoniecznie podnosi się ten tył, nie wiem czy to się tak wolno odbywa że nie widzę co mi się nie wydaje bo jednak różnica poziomu powinna być zauważalna, więc tak się zastanawiam czy aby kompresor nie pompuje za małego ciśnienia? ktoś wie jakie ten kompresor powinien dawać ciśnienie?

Wróć do „ZAWIESZENIE I UKŁAD KIEROWNICZY”