Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Zerda
Posty: 24
Rejestracja: 2014-03-26, 18:27
Lokalizacja: Opole
Model Explorera: Explorer II 2000r

Problem po wymianie tarcz, klocków, wahacza

2015-11-30, 20:24

Witajcie, mam problem w exie II, mianowicie po wymianie tarcz, klocków, amortyzatora, wahacza górnego (dziś tylko lewa strona, prawa jutro) pojawił się dziwny objaw, testowalem narazie na podwórku tylko...
1) świeci kontrolka hamulca cały czas,
2) na kierownicy przy skrecie kierownica jest tak jakby nierówna praca przekładni, przy skrecie brak płynnego skrętu tylko czuć na kierownicy tak jakby przeskakiwanie. Generalnie ze 3 razy przeskoczy no i tak za każdym razem. Co mogłem schrzanic?

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Problem po wymianie tarcz, klocków, wahacza

2015-11-30, 20:27

zapowietrzyłeś uklad kier. :D zobacz do plynu ham. ;-)

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Problem po wymianie tarcz, klocków, wahacza

2015-11-30, 20:29

Kontrolka od hamulca? Czerwona? To może masz ręczny zaciągnięty ;)
Co do przeskakiwania, mogła Ci się zapowietrzyć pompa od kręcenia bez odpalonego silnika, przekręć parę razy w skrajne położenia kierownicę.
A wahacz górny dobrany lewa, prawa strona? ;) bo one nie są zamienne...
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Greg
Posty: 67
Rejestracja: 2015-11-02, 18:23
Lokalizacja: Piaseczno
Model Explorera: Był Ex I, obecnie II 2000 4.0L

Re: Problem po wymianie tarcz, klocków, wahacza

2015-11-30, 20:30

2) na kierownicy przy skrecie kierownica jest tak jakby nierówna praca przekładni, przy skrecie brak płynnego skrętu tylko czuć na kierownicy tak jakby przeskakiwanie. Generalnie ze 3 razy przeskoczy no i tak za każdym razem. Co mogłem schrzanic?
a płyn wspomagania jest na full ? bo to objaw jak by go było za mało o ile się nie mylę :roll:

widzę że mnie wyprzedzili :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2015-11-30, 20:32 przez Greg, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Problem po wymianie tarcz, klocków, wahacza

2015-11-30, 20:35

zapowietrzony układ, a po zwisie na podnośniku wspomaganie fiksuje - ułoży się po kilku kilometrach mój ma tak zawsze jak przednie kółka od ziemi oderwie i parę skrętów L/P zaliczy no panic :D
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Zerda
Posty: 24
Rejestracja: 2014-03-26, 18:27
Lokalizacja: Opole
Model Explorera: Explorer II 2000r

Re: Problem po wymianie tarcz, klocków, wahacza

2015-11-30, 20:42

Aha, no to zobaczę jutro ;-) ręczny nie jest zaciągnięty, płyn tez jest więc nie wiem jak bym go miał zapowoetrzyc tym bardziej ze nie odkrecilem przewodów żadnych.
Wahacz lewy i prawy prawidłowo dobrany. Kupiłem na allegro, za lewy 3x mi kasę zwracali bo nie mieli, dorwalem go dopiero we wrocku w car parts.
Chciałem się pochwalić zdjęciem jak to pięknie teraz wszystko wygląda ale coś nie dodaje mi fotek z telefonu. Cały czas pod górkę. A z lewa strona bawiłem się ok 6h, Straszny syf tam miałem. Dzieli za podpowiedzi!!

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Problem po wymianie tarcz, klocków, wahacza

2015-11-30, 20:47

A geometria zawieszenia ustawiona? Tak przy okazji spytam :-) Czy dopiero po zrobieniu oby stron ustawisz?
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Problem po wymianie tarcz, klocków, wahacza

2015-11-30, 21:00

ze wspomaganiem to już wiesz :-> ,a z kontrolką hamulca też,albo ręczny zaciągnięty albo za mało płynu w zbiorniczku,sprawdź jeszcze kostki,może którąś wyciągnąłeś ;-)
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Zerda
Posty: 24
Rejestracja: 2014-03-26, 18:27
Lokalizacja: Opole
Model Explorera: Explorer II 2000r

Re: Problem po wymianie tarcz, klocków, wahacza

2015-11-30, 23:27

Geometria dopiero po zakończeniu całości. Musze jeszcze butle lpg zdemontować żeby konserwację zrobić podwozia a później montaż nowej. Ciekaw jestem na ile starcza allegrowe amortyzatory ;-)

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Problem po wymianie tarcz, klocków, wahacza

2015-12-01, 09:26

Ciekaw jestem na ile starcza allegrowe amortyzatory
do pierwszej dziury to co na alledrogo w usa kosztuje 8$ i nawet meksykańcy je omijają szerokm bo stać ich na lepsze
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Problem po wymianie tarcz, klocków, wahacza

2015-12-02, 16:03

Chciałem się pochwalić zdjęciem jak to pięknie teraz wszystko wygląda ale coś nie dodaje mi fotek z telefonu.
bo telefon robi zdjęcia w dużej rozdzielczości a u nas tylko 800x600 przejdzie :) więc najpierw zmniejsz a później wrzucaj :D

Wróć do „ZAWIESZENIE I UKŁAD KIEROWNICZY”