Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
mangooostar
Posty: 50
Rejestracja: 2016-06-27, 22:57
Lokalizacja: Szczecin
Model Explorera: EXII OHV 97' i EXII SOHC 2000

Drgania kierownicy przy kręceniu w miejscu i ruszaniu

2017-02-14, 19:22

Panowie tak jak w temacie.
Odebrałem auto z warsztatu i chcialbym sie uporac z pozostalymi usterkami/denerwujacymi objawami.

Otoz mam cos takiego, ze jak krece kierownica w miejscu lub przy niewielkiej predkosci, to czuc spore wibracje/drżenie kierownicy.

Jak zapialem 4x4 i na sniegu przy skreconych kolach dalem mu w palnik to jeszcze bardziej bylo czuc. Przy normalnej jezdzie tego nie czuc, tylko przy ruszaniu.

Sorki za brak polskich znakow, ale klawiatura mi nawalila.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Drgania kierownicy przy kręceniu w miejscu i ruszaniu

2017-02-14, 19:39

rzeczywiście w sytuacji stwierdzenia problemu z układem kierowniczym najlepszym rozwiązaniem było "dać w palnik" na zapiętym 4x4 winszuję pomysłowości, Generalnie zauważyłem że po długim zwisie na podnośniku lub kobyłach pojawiają się drgania czasem nawet takie że pod czas jazdy próbnej wyrywa kierownicę z rąk problem z reguły ustaje po krótkim czasie i ma związek z zapowietrzeniem pompy lub układu szczególnie jak na wyłączonym silniku rusza się zwrotnicami do oporu dlatego na koniec napraw zawsze kręcę trochę lewo prawo i na ogól się uspakaja najczęściej miało to miejsce w OHV
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Drgania kierownicy przy kręceniu w miejscu i ruszaniu

2017-02-14, 19:50

Skrajnie w lewo potem prawo odpowietrzy sie pompa i po problemie.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

mangooostar
Posty: 50
Rejestracja: 2016-06-27, 22:57
Lokalizacja: Szczecin
Model Explorera: EXII OHV 97' i EXII SOHC 2000

Re: Drgania kierownicy przy kręceniu w miejscu i ruszaniu

2017-02-14, 20:16

Dzięki panowie!
Z tym daniem w palnik to może trochę przesadziłem, generalnie przygazowanie na śniegu przy skręconych kołach, wtedy to zauważyłem.

Zrobię jak mówicie i będę obserwował.

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Drgania kierownicy przy kręceniu w miejscu i ruszaniu

2017-02-25, 09:41

dokładnie tak jak pisze boris :) ja po pierwszym remoncie skrzyni po dojechaniu do domu od razu zamówiłem komplet amorków bo się jechać nie dało :) ale zanim przyszły wszystko się uspokoiło :D
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
Northools
Posty: 327
Rejestracja: 2016-04-26, 12:24
Lokalizacja: Trojmiasto
Model Explorera: Czarny Ex III 4.6 V8 - tzw pomnik.

Re: Drgania kierownicy przy kręceniu w miejscu i ruszaniu

2017-02-25, 17:57

Boris zawsze ma racje hehe. Zapowietrzona pompa, tez tak miałem. Do końca w lewo i do końca w prawo, tylko bez gazu i powinno ustać. Po podnośniku często tak mam. HGW dlaczego sie zapowietrza?

Pozdrawiam
Kur....a! Gdzie jest moja szaro-zielona skora? :shock:

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Drgania kierownicy przy kręceniu w miejscu i ruszaniu

2017-02-26, 09:33

bo to amerykan:)
taka konstrukcja
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz slisman
Klubowicz
Posty: 388
Rejestracja: 2016-04-27, 09:28
Lokalizacja: Trójmiasto
Model Explorera: MKII 4.0 SOHC

Re: Drgania kierownicy przy kręceniu w miejscu i ruszaniu

2017-02-26, 11:02

To samo miałem po odebraniu z warsztatu, ten temat mnie trochę uspokoił :)
Ale rzeczywiście potem jak ręką odjął.

Wróć do „ZAWIESZENIE I UKŁAD KIEROWNICZY”