Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

[EX I][ZAWIESZENIE] REGULACJA ŁOŻYSKA PIASTY PRZÓD

2010-04-20, 07:27

REGULACJA ŁOŻYSKA PRZEDNIEJ PIASTY EXPLORER 1991-1994

SPRZĘGIEŁKA AUTOMATYCZNE


1. podnieść pojazd i ustawić na kobyłkach
2. odkręcić nakrętki i zdjąć koło
Obrazek

3. zdjąć obudowę sprzęgiełka
Obrazek

4. zdjąć pierścień zaciskowy
Obrazek Obrazek

5. zdjąć z trzpienia wałka przekładkę dystansową
Obrazek Obrazek

6. zdjąć pozostały mechanizm sprzęgiełka podkładki dystansowe
Obrazek Obrazek

7. usunąć jednogarbowy klin blokujący (np. za pomocą magnesu)
Obrazek

jeśli to konieczne należy delikatnie poruszać nakrętką regulacyjną w obu kierunkach tak aby zniwelować nacisk na klin blokujący co umożliwi jego łatwiejsze zdjęcie.

8. odkręcić nakrętkę regulującą łożyska za pomocą 2-3/8 calowego Hex Locknut Wrench
T70T-4252-B
Obrazek

z braku tego diabelskiego urządzenia posłużyłem się tym co miałem pod ręką ;)
Obrazek

9. obracając tarczą hamulcową dokręcić nakrętkę regulacyjną z siłą 47 Nm dociskając łożyska
10. obrócić tarczą hamulcową i poluzować nakrętkę regulacyjną obracając ją o ćwierć obrotu (90 stopni)
11. ponownie dokręcić nakrętkę regulacyjną do 1,8 Nm z wykorzystaniem klucza dynamometrycznego.
12. upewnić się czy luz na łożysku mieści się pomiędzy 0,00 - 0,08mm. Maksymalna siła potrzebna do obrócenia tarczy to 2,8 Nm
13. zainstalować klin blokujący. Jeśli to konieczne delikatnie obrócić nakrętkę tak aby wpasować klin w nacięcie.

UWAGA: regulację nakrętki i montaż klina blokującego muszą być wykonane ze szczególną ostrożnością. jeśli klin ulegnie uszkodzeniu może to doprowadzić do odkręcenia się całego koła w tracie jazdy

14. zainstalować podkładki dystansowe i mechanizm sprzęgiełka na trzpień wałka
15. na trzpień wsunąć podkładkę dystansową
16. w nacięcie na trzpieniu wsunąć pierścień zaciskowy
17. założyć obudowę sprzęgiełka w taki sposób aby trzy "nóżki" pasowały do "kieszeni" w mechanizmie umieszczonym na trzpieniu wałka
18. założyć koło. Nakrętki dokręcić z siłą do 135 Nm.
Ostatnio zmieniony 2010-04-20, 18:05 przez Hubi, łącznie zmieniany 1 raz.
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Wróć do „ZAWIESZENIE I UKŁAD KIEROWNICZY”