Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Uruchomić grata... podejście zimowe

2015-01-25, 13:41

No to jak nie było iskry wcześniej to dla tego nie zagadał na samostarcie.
Teraz powinien zagadać ale samostart wywal i używaj placka - jest bardziej bezpieczny dla silnika.

Ja jak odpalałem w ten sposób to u siebie wyjmowałem odmę s rury dolotowej i tam zapodawałem.

Co do pompy to możesz też zapodać zewnętrzną np. polonez truck,, wpiętą wężykami w układ, a stara pompa robi wtedy jako smok ssawny w zbiorniku. pisałem o tym w temacie "pompy Henia"

Daj znać czy chociaż zagada na plack'u
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
adr78
Posty: 115
Rejestracja: 2007-07-13, 13:20
Lokalizacja: Białystok/Morze

Re: Uruchomić grata... podejście zimowe

2015-01-25, 14:32

Z tym moim złomikiem to można oszaleć.
Wystawiałem go sprzedaż kilka miesięcy temu i wtedy ciśnienie paliwa na listwie było. Tryskało jak naciskało się na zaworek. Nie palił bo iskry nie było.
Teraz sam już nie wiem co pomogło, czy wymiana cewki czy może ruszenie wtyczką na czujniku położenia wału.
Teraz zniknęło ciśnienie paliwa... wygląda na to, że padła pompa od stania w bezruchu.
Zamówię dziś pompę. Może w tygodniu uda mi się ją wymienić.
Będę pisał jak temat ruszy... bo mam jeszcze do wymiany w nim ASB ;-)

Pozdrawiam
Adrian
Explo II

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Uruchomić grata... podejście zimowe

2015-01-25, 14:52

wszystkie exy naprawione nikt nie ma co naprawiać po za tobą ;D więc naprawiaj i opisuj bo jest co poczytać taka świeżośc w dziale warsztat :-D :-D

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Uruchomić grata... podejście zimowe

2015-01-25, 15:46

Ja tam cały czas mam niestety...
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Uruchomić grata... podejście zimowe

2015-01-25, 16:24

wszystkie exy naprawione nikt nie ma co naprawiać po za tobą
przyganiał kocioł garnkowi :P

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Uruchomić grata... podejście zimowe

2015-01-25, 16:29

mój prawie naprawiony reszta na wiosne ;P

Awatar użytkownika
adr78
Posty: 115
Rejestracja: 2007-07-13, 13:20
Lokalizacja: Białystok/Morze

Re: Uruchomić grata... podejście zimowe

2015-01-25, 20:10

Do wiosny to może i ja się wyrobię ;-)
Explo II

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Uruchomić grata... podejście zimowe

2015-01-26, 07:07

bo mam jeszcze do wymiany w nim ASB ;-)
masz drugą na podmiankę?
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Uruchomić grata... podejście zimowe

2015-01-26, 09:39

zostaw tą biedną pompę w spokoju :-D zrób tak:

1. z miernikiem sprawdź wszystkie bezpieczniki te w aucie i te pod maską

2. wyciągnij fotel od kierowcy i podwiń wykładzinę centralnie pod fotelem będzie wtyczka lub dwie znajdź różowy kabel z czarną kreską zeskrob izolację lub się w niego wkłuj i sprawdź zasilanie po przekręceniu zapłonu musi wejść na ko 11,8 wolta a potem spaść na 6 (czarny przewód miernika do masy oczywiście)

3. jeśli napięcie po włączeniu zasilania wyniesie 6 volt masz problem z immo

4. kup na allegro złącze diagnostyczne OBD elm327 na usb ok 40 pln i ściągnij ode mnie soft do aut USA pokaże ci błędy bo tak to szukanie na ślepo

5. wymiana cewki nic nie zmieniła te cewki nawet po pożarze auta są sprawne po prostu się nie psują

6. takie rzeczy jak czujnik wału wałka rozrządu, obwody pompy paliwa immo to się sprawdza komputerem a nie podmianami szkoda czasu i pieniędzy ja w lato naprawiłem auto po spaleniu kokpitu i komory silnika jakbym miał wszystko podmieniać na zdrowe to bym oszalał a zwykły elm wykazał 99% błędów

7. auta które kupowałem na części nie raz stały po kilka lat w szopach a sprawność pomp paliwowych wynosiła 100%

powodzenia jakby co dzwoń jakbym nie odbierał dzwoń wytrwale :mrgreen:
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
adr78
Posty: 115
Rejestracja: 2007-07-13, 13:20
Lokalizacja: Białystok/Morze

Re: Uruchomić grata... podejście zimowe

2015-01-26, 18:05

Ad 1. Bezpieczniki sprawdzone, wszystkie i to po kilka razy
Ad2. Może się mylę, ale pomiar robiłem na gnieździe przekaźnika – miernik miałem podpięty kilka minut. Najpierw sprawdziłem, że po przekręceniu kluczyka dochodzi zasilanie z controllera (z 40pinu) na cewkę przekaźnika, a później sprawdziłem, że dochodzi zasilanie pompy, także 12v. W takim razie czy element pośredni czyli Inertia fuel jest sterowany przez komputer i może zredukować napięcie do 6v ?
Ad3. Tak jak pisałem, to napięcie zmierzyłem na gnieździe przekaźnika (cewka i zasilanie) wynosiło 12v
Ad4. OK, Zamówię sobie ten przyrząd
Ad5. No nic. Cewkę i tak miałem, więc akurat tego nie kupowałem. Mogę odstąpić ,jakby ktoś potrzebował.
Ad6. Zgadzam się, że komputerem jest łatwiej i szybciej, ale skoro pompa paliwa jest zasilana z oddzielnego bezpiecznika poprzez przekaźnik, to jak komp ma zrozumieć, że zmienił się np. na niej opór ?
Ad7. Nie wiem jak to jest z Fordami, ale w swoich osobówkach zadrżało mi się wymieniać pompy paliwa. Tyle, że ostatnia to była Nexia z sześć lat temu. Po prostu, któregoś dnia pompa nie zadziałała.

Co do skrzyni, to temat pewnie jeszcze zacznę. Na razie nie kupiłem drugiej skrzyni, bo chciałbym wyjąć tą, żeby mieć pewność co do modelu i typu.

Dzięki za numer telefonu. Z pewnością zadzwonię.
Dzisiaj skończył mi się urlop. Jutro musze iść do pracy, to pewnie trochę przedłuży prace nad Fordem. Ale przynajmniej dni stają się dłuższe.

Ps
Dzisiaj kupiłem w składzie budowlanym bloczki betonowe, na których mam zamiar postawić auto, aby wyciągnąć bak paliwa. Rozmawiałem też z sąsiadem co mi auto przeciągnie traktorem na utwardzony teren ;-)
Załączniki
IMG_9191_pomiar zasilania pompy paliwa.jpg
IMG_9191_pomiar zasilania pompy paliwa.jpg (107.35 KiB) Przejrzano 4868 razy
Ostatnio zmieniony 2015-01-26, 18:06 przez adr78, łącznie zmieniany 1 raz.
Explo II

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Uruchomić grata... podejście zimowe

2015-01-26, 18:58

element pośredni czyli Inertia fuel jest sterowany przez komputer
inertia fuel to czujnik wstrząsowy od wypadku znajduje się na ściance w okolicach prawej dogi pasażera mogła wyskoczyć z niego kulka trzeba go wcisnąć bo on odcina paliwo tu masz fotę lokalizacji musi być wciśnięty

redukowąć może inertia fuel switch oraz immo

nie sugeruj się nię ilością volt bo miernik może pokazywać 12v a pompa ma zamało AMPER'ów żeby zabanglać

idetyczną sytuację miałem w prażynce miernik pokazywał 12v w instalacji a pompa nie chodziła po podpięciu do aku pompowała jak głupia i wtedy boris przeczytał całą książkę o elektromechanice pojazdowej i dowiedział się że poza napięciem jest też natężenie :-P

Obrazek

a tak w :-D ogóle to sprzedaj mi tego Exa :-D :-D :-D

BTW: wytnij dziurę w podłodze i zrób sobie rewizję do pompy na forum są foty jak to zrobić, będziesz szalał z klockami i jeszcze ci to wszystko na łeb spadnie szkoda zdrowia i życia a w kwestii ściągania baku z ziemi to nawet Kamasutra przy tym to pierdnięcie
Ostatnio zmieniony 2015-01-26, 19:03 przez boris, łącznie zmieniany 2 razy.
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
adr78
Posty: 115
Rejestracja: 2007-07-13, 13:20
Lokalizacja: Białystok/Morze

Re: Uruchomić grata... podejście zimowe

2015-01-26, 19:13

Nie sugerowałem się tylko miernikiem. Zrobiłem test z użyciem zwykłej próbówki z kilkuwatową żarówkę.
W takim razie co to za element elektryczny w okolicy zbiornika do którego wpięta jest trójpinowa wtyczka ?
ps
Auto sprzedawałem na jesień. Oferty kupców, które otrzymałem niewiele różniły się od ofert lokalnych złomiarzy ;-) Jak go zrobię to będzie fajnie czasem się przejechać…
Explo II

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Uruchomić grata... podejście zimowe

2015-01-26, 19:34

elektryczny w okolicy zbiornika do którego wpięta jest trójpinowa wtyczka ?
jeśli chodzi ci o ten w deklu od pompy to zdania są podzielone jedni są za czujnikiem ciśnienia par paliwa inni za immobilajzerem

jeśli chodzi o jakiś inny koło baku to nie ma on nic wspólnego z paliwem
Zrobiłem test z użyciem zwykłej próbówki z kilkuwatową żarówkę
cały czas się nie rozumiemy pompa potrzebuje ok 10A żeby napompować to że ma 12 volt o niczym nie świadczy robiłem pomiar przy samej pompie miernik pokazał 11,9V a pompa nie chodziła po wyjęciu i podpięciu na krótko do aku chodziła jak głupia

weź pod uwagę też że w twoim aucie prawdopodobnie jest jeszcze przekaźnik w bagażniku po lewej stronie :-D
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
adr78
Posty: 115
Rejestracja: 2007-07-13, 13:20
Lokalizacja: Białystok/Morze

Re: Uruchomić grata... podejście zimowe

2015-01-26, 20:43

Wiem o co chodzi z tym obciążeniem. Na tym zdjęciu jest widoczna uszkodzona instalacja silnika ładowarki. Najpierw następuje uszkodzenie izolacji w skutek tarcia, potem następuje utlenianie się miedzi z żyłek przewodu. Na tym etapie pomiar miernikiem wykazuje przejście, ale obciążenie układu żarówką (nawet kilkuwatową) pozwala nam odkryć przerwę w układzie.
Taka sama metoda dotyczy sprawdzania kontrolerów w maszynach. Często na wyjściu np. do cewki mam 24v na mierniku, a w praktyce nawet żaróweczka kontrolki nie chce się zapalić.

Pompkę już zamówiłem. Pewnie przyjdzie jutro. Najwyżej przed wyjęciem zbiornika podłączę ją do układu i sprawdzę.

Ps
Zbiornik mnie nie przeraża… nie jest chyba ciężki, w końcu to cieniutka blacha. W porównaniu do osłon podwozia w spycharce ;-)
Załączniki
DSCN3653_wiazka.JPG
Typowe uszkodzenie instalacji
DSCN3653_wiazka.JPG (188.83 KiB) Przejrzano 4830 razy
Explo II

Awatar użytkownika
adr78
Posty: 115
Rejestracja: 2007-07-13, 13:20
Lokalizacja: Białystok/Morze

Re: Uruchomić grata... podejście zimowe

2015-01-29, 17:58

Dzisiaj silnik zagadał…
Najgorsze jest jednak to, że do końca nie rozumiem co się stało.
1. Ponownie sprawdziłem iskrę – była OK
2. Odkręciłem fotel i dobrałem się do wiązki elektrycznej pompy paliwa. Podpiąłem się do różowo-czarnego kabla, przekręciłem kluczyk – brak prądu, rozruch – to samo, brak prądu. Podałem więc prąd na ten kabel bezpośrednio z akumulatora. Pompa ruszyła, ciśnienie paliwa na listwie się zbudowało, ale uruchomić się nie chce.
Postał z pół godziny z podpiętym akumulatorem. W międzyczasie sprawdziłem błędy – nic się nie pokazało. Przekręcam kluczyk… zapalił.
3. Chwilkę pochodził. Zgasiłem. Ponownie sprawdzam czy dochodzi prąd na pompę – tym razem jest po przekręceniu kluczyka. Kolejny rozruch – jest ok.
Kabiny nie skręcałem… sprawdzę jutro czy zapali…
Jeśli zapali, to znaczy, że czas szukać sprawnej skrzyni ;-)
Pozdrawiam
Adrian
Załączniki
IMG_9223_podlaczenie na krotko pompy.JPG
IMG_9223_podlaczenie na krotko pompy.JPG (127.33 KiB) Przejrzano 4803 razy
IMG_9220_jest iskra.JPG
IMG_9220_jest iskra.JPG (57 KiB) Przejrzano 4803 razy
IMG_9215_brak bledow.JPG
IMG_9215_brak bledow.JPG (85.48 KiB) Przejrzano 4803 razy
IMG_9212_podpiecie pod przewod pompy.JPG
IMG_9212_podpiecie pod przewod pompy.JPG (114.54 KiB) Przejrzano 4803 razy
Explo II

Wróć do „ELEKTRYKA, OŚWIETLENIE, ZAPŁON”