Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Hunter90
Posty: 2
Rejestracja: 2017-06-02, 06:43
Lokalizacja: Koszalin
Model Explorera: Explorer II 4.0 SOHC 1998

"Mała katastrofa"

2017-06-06, 15:38

Siema wszystkim,

Jestem już 8 rok posiadaczem wspaniałego i mało awaryjnego Forda Explorera z silniekiem SOHC :D (Dobra żartowałem :D

Postaram się przedstawić moją mało komfortową sytuację :


Pod koniec ubiegłego roku (listopad) mój ford po raz kolejny dał mi znać że potrzebuje wymienić łańcuch rozrządu w przedniej kasecie ( zaczął cykać podczas pracy i wymiana napinacza nie zmieniła tego stanu). Zatem postanowiłem poczekać z remontem i wymianą kompletu rozrządu do wiosny (moja ukochana na samą wzmiankę o kolejnym remoncie forda nie wiedzieć czemu była zła, ale to już osobna historia....)

Zatem nastała wiosna a ja pełen energii i chęci do naprawy mojego forda udalem się w miejsce jego bytowania (plan przed warsztatem mojego wujka) i zaczeło się....

Okazało się że mechanik nie posiada kluczyków do samochodu a wraz z nim także immobilajzera...
Rozpoczeły się poszukiwania wszędzie zagubionych kluczyków, niestety zakończone niepowodzeniem...

Jedynym plusem w tej sytuacji było to, że samochód był otwarty oraz to, że sacyjka była przekręcona na zapłonie, co pozwoliło mi scholować forda do mnie na podwórko...

Teraz czas na moje pytania :

1. Czy w takiej sytuacji w grę wchodzi tylko wymiana stacyjki + rozłączenie immo czy też potrzebne są bardziej złożone kombinacje ?
2. Rozumiem to, że prawdopodobnie możecie Mi nie pomóc w rozłączeniu immo z racji tego, że jestem za świeży na forum, proszę chociaż o propozycję rozwiązania sytuacji albo jakiś kontakt do osoby, która może mi odrobine doradzić.

3. Czytałem posty dotyczące immo jak i ewentualnych sposobów na jego usunięcie jednak nie chcę zaczynać takiej operacji nie wiedząc czy ona ma sens jeśli nie posiadam ani kluczuka ani pilota do samochodu.

Czekan na jakieś pytania bądz propozycje .
Pozdrawiam

Wróć do „ELEKTRYKA, OŚWIETLENIE, ZAPŁON”