2016-04-20, 20:27
Koledzy,
Odświeżam temat, bo właśnie teraz mam problem z montażem LPG.
Warsztat gazowniczy wybrany (Migaz - S w Warszawie, opinie dobre i rzut beretem od domu, poza tym robili już kilka exów), instalacja też niby wybrana (STAG 300 plus ISA 2), ale problem jest właśnie ze zbiornikiem.
Warunkiem z mojej strony jest, żeby butla była montowana w miejsce po kole i żeby miała pojemność netto minimum 75 litrów netto, chcę w trasie na baku móc przejechać 500 km, ale żeby też nie zmniejszył się znacząco kąt zejścia, bo auto często jeździ po górkach i dolinkach w okolicach Wieżycy na Kaszubach.
No i się okazało, że to się wyklucza. Zachowanie tego samego kąta zejścia (czyli żeby butla nie wystawała bardziej niż koło) powoduje, że maksymalna butla, którą można włożyć to około 75 l brutto, bo dochodzi jeszcze problem tego, że koło jest zamontowane pod kątem, a butla pod takim kątem nie może być.
Tutaj ciekawostka, jak rozmawialiśmy o tym w kanale, to akurat był inny klient (z BMW), który mówił, że się uparł, żeby założyć pod kątem butlę, ale ciężko ją było ustawić i przy kickdownie przełącza go na benzynę i rzekomo właśnie ustawienie pod kątem ma być powodem.
I teraz pytania:
1. Czy demontaż obejmy koła i ewentualnie jakichś bebechów od niego mógłby umożliwić montaż butli bliżej podłogi bagażnika, a co za tym idzie montaż większej butli?
2. Czy moglibyście podesłać jakieś zdjęcia jak wygląda taka 100litrowa butla zamontowana standardowo w miejsce po kole? Czy dużo bardziej wystaje?
Będę wdzięczny za pomoc.
EX II XLT 2000, 4.0 V6