Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Masa - masa - masa... potem rzeźbimy

2017-03-16, 22:23

Powitać szanowne grono.

Piszę tu ponieważ akurat tego nigdy na forum nie widziałem, a jak bym przegapił to poproszę o przekierowanie a ten post w kosmos.

Więc do rzeczy o co lotto :

Chodzi o to czy ktoś ma schemat (nie całej instalacji exa) wszystkich połączeń masowych, czy to linka / przewód, czy plecionka miedziana. Konkretnie wszystkie jakie są. Wiem że mają kolosalne znaczenie dla sprawności autka. Skrzynia / reduktor / silnik / rama i w wielu innych miejscach / kiedyś nawet widziałem i do maski... Generalnie wszystkie.
U mnie opada wskazówka ładowania nawet jak kierunki włącze i równo z nimi podskakuje, światła słabiutkie... Ale ważniejsze są inne możliwe aspekty braku właściwej masy, na co może negatywnie wpływać.
Za wszelkie info i podpowiedzi z góry dziękuję :)
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Masa - masa - masa... potem rzeźbimy

2017-03-16, 22:36

Jacuch czas wymienić AKU :P
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Masa - masa - masa... potem rzeźbimy

2017-03-16, 22:51

Co to to nie. Stoi po ponad dwa tygodnie na wielkim mrozie i odpala od strzale po takiej bezczynności. Szyby skrobię od środka po takim postoju a akku nie stanowi problemu. Ma ok.4 latka, ale uwzględniając moją sklerozę może być ciut więcej.
Wcześniej pisałem o zabezpieczeniu przed całkowitym rozładowaniem bo mi się tak przytrafiło jak na światłach zostawiłem i wyssało go do zera, co powinno go zniszczyć - a jednak ma się dobrze. Prostownika nie używam, tylko wtedy jak poszedł do zera to 10 minut ładowania i odpał na prostowniku.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Masa - masa - masa... potem rzeźbimy

2017-03-17, 01:40

schematu nie mam,ale pierwsza masa jest zaraz przy akumulatorze (od klemy do przedniego pasa),następna pomiędzy silnikiem a ścianą grodziową (po lewej stronie),dwie masy z przodu ramy (pomiędzy ramą a budą,z prawej i lewej),mam też masę pomiędzy maską a ścianą grodziową,nie pamiętam czy nie ma masy w okolicy obudowy komputera,tyle pamiętam.
ostatnio dołożyłem sobie masę od klemy do śruby kompresora A/C i od klemy do przedniego pasa (bo ta oryginalna jakaś taka cieniutka mi się wydaje)
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Masa - masa - masa... potem rzeźbimy

2017-03-17, 10:25

Oooo Karol - o to lotto - taki opis lepszy od schematu z rysunkiem - dzięki :) Zastanawia mnie jeszcze masa do skrzyni czy nie idzie tam - coś mi się tak nie dawno przewidziało...
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Masa - masa - masa... potem rzeźbimy

2017-03-17, 11:56

do skrzyni tuż przy ścianie grodziowej i do ramy w tylnej części budy - do poprzeczki nad bakiem w okolicach nadkola przy wlewie.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Masa - masa - masa... potem rzeźbimy

2017-03-17, 20:54

Dzięki.
To teraz pozostanie mi je odnaleźć i ewentualnie zanabyć sobie plecioneczki i porobić.
Masy nigdy za wieke :D Oczywiście exa mam na myśli :D
Może przestanie wskazówka latać z kierunkami, może świeczki lepiej zaświecą w reflektorkach.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
josey61
Posty: 1
Rejestracja: 2017-03-22, 19:54
Lokalizacja: Gdańsk
Model Explorera: Podstawowy

Re: Masa - masa - masa... potem rzeźbimy

2017-03-27, 20:30

Ja uwielbiam chodzić na siłkę :D
Kiedy mówi się wstrętne rzeczy o innych, nie wolno mówić tych prawdziwych, bo potem nie można ich szczerze do końca odwołać.

Awatar użytkownika
Klubowicz slisman
Klubowicz
Posty: 388
Rejestracja: 2016-04-27, 09:28
Lokalizacja: Trójmiasto
Model Explorera: MKII 4.0 SOHC

Re: Masa - masa - masa... potem rzeźbimy

2017-06-29, 11:14

Czy przerwane połączenie masa-buda przy kierowcy może wpływać na gaśnięcie i dławienie się od razu po rozruchu? Bo jeśli to jest ta tasiemka, to odkryłem właśnie, że jest u mnie przerwana.

A objawy takie jak tutaj -> http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... 28#p235941

Wróć do „KASZTANIENIE”