Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Kriss

Explorer I kupno

2007-08-11, 20:00

Witajcie!
Przymierzam sie do kupienia explorera jednynki. Z racji mojej paro (juz) letniej zabawy w jaguary szukam mocnego samochodu do taszczenia lawety glownie i przerzucania roznych wiekszych lub mniejszych czesci. Explorer mi sie podoba, nie mam pojecia o terenowkach, liczy sie dla mnie to zeby byl wygodny i mial automat i tempomat. Czy waszym zdaniem nadaje sie do takich zabaw? Czy wytrzyma wycieczki po 2000km na raz z 2500kg przyczepionymi na haku?
Na co zwrocic uwage kupujac Explorera jedynke. Co jest jego glownymi problemami? Mam sobie odpuscic bo sie bedzie psuc czy jednak da sie nim w miare bez probloemowo pokonywac kilometry?
Bede wdzieczny za pomoc
pozdrowienia
Kriss

Awatar użytkownika
Shogun
Posty: 93
Rejestracja: 2007-07-19, 23:34
Lokalizacja: Łódź

Re: Explorer I kupno

2007-08-12, 00:35

Witaj Kriss ,zadałeś pytanie to dostaniesz odpowiedź ale nie chcę być tu wyrocznią Zmiana na większy samochód jest w tym przypadku oczywista i nie potrzeba komentarza,czu akurat wersję I - chyba że chcesz niewiele wydać ale kij ma dwa końce mało wydasz niby okazja a potem się okaże że wymieniasz jedno po drugim.Powiedzmy że taka wersja ,sprawdzasz stan wizualny auta najlepiej żeby było bezwypadkowe (chyba oczywiste) na zimnym silniku po zapaleniu sprawdzasz przynajmniej słuchowo silnik ,czysta praca bez dzwonień ,stuków latających obrotów, brak wycieków na silniku i obok z innych podzespołów , jeśli ten test akceptujesz sprawdź wylot spalin ,nie może kocić bo olej żłopie .Następnie wsiadaj i jazda testowa ,spokojnie najpierw bo trzeba hamulce sprawdzić czy się zatrzymasz bo to prawie 2 tony auto ,czy nie ściąga podczas jazdy lub przy hamowaniu, sprawdzasz jak przerzuca skrzynia automatyczna czy prawidłowo w miarę płynnie czy szarpie .W aucie jest istotny silnik ,automatyczna skrzynia ,stan blacharki i podwozia.Te auta jak są sprawne to można na nich polegać więc trasa nie jest
dla niego problemem chyba że się przegrzewa silnik z wadliwego chłodzenia .Polecał bym wersję przerobioną na gaz ze względu na duże odległości jakie chcesz pokonywać.A nie wszystkie wersję mają tempomat. Sprawdzenie napędu terenowego jeśli możliwe na piasku ,żwirze nie na asfalcie - poczytaj posty o napędzie to zrozumiesz bo dużo by pisać.Tyle ogólnie jak coś więcej i konkretnie to podaj dokładnie co potrzebujesz,auto powinno spełniać twoje kryteria i witamy w klubie jak je nabędziesz.Powodzenia w zakupie.

Wróć do „FAQ - Najczęstsze pytania i odpowiedzi”