Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
manius

wymiana klockow i tarcz hamulcowych z przodu

2007-08-14, 12:05

UWAGA,
to jest element jezdny, od niego zalezy wasze bezpieczenstwo!
wiec jesli ktos nie czuje sie pewnie to lepiej wymiencie w warsztacie.

do wymiany klockow nie trzeba specjalnych umiejetnosci ani narzedzi,
raczej nie mozna nic zepsuc (poza urwaniem srub)
Wazne zeby zachowac czystosc, i nie uwalic smarem tarcz czy klockow,
pomocny wam bedzie tzw. Bremsenreiniger lub inny srodek czyszczacy

-odkrecamy zakretke w zbiorniczku plynu hamulcowego
-sciagamy kolpak
-odkrecamy lekko nakretki kola
-podstawiamy podnosnik
-odkrecamy nakretki kola i sciagamy kolo
-odkrecamy dwie sruby trzymajace szczeki kluczem 13
-sciagamy szczeki i zawieszamy na drucie (zeby weza nie urwac)
-sciagamy stare klocki
-jesli wymieniamy tarcze to odkrecamy uchwyt szczek kluczem 19
-sciagamy stare tarcze
-szczotka druciana czyscimy uchwyt szczek i reszte
-sprawdzamy czy gumki (na tloczkach) sa nieuszkodzone
-duzym kluczem do rur albo sciskiem stolarskim ostroznie wpychamy tloczki
(uwaga na gumy, i zeby nie skantowac jak rowniez zeby plynu u gory nie wyrzygalo)
-papierem sciernym szlifujemy ostre kanty klockow (zeby nie piszczaly potem)
-pasta ceramiczna (lub kupfer/braz) smarujemy lekko zewnetrzna czesc klocka/blachy
-klocki zakladamy na uchwyt i zakladamy szczeki

skrecamy wszystko w odwrotnej kolejnosci
i zabieramy sie za nastepne kolo

gdy klocki sa juz wymienione i auto stoi na kolach, wsiadamy i pare razy naciskamy na pedal hamulca (na wlaczonym silniku latwiej)
sprawdzamy stan plynu i zakrecamy pojemnik
robimy jazde probna (najlepiej gdzies gdzie nie ma ruchu na lace, polnej drodze)
hamujemy pare razy zeby byc pewnym ze hamulce dzialaja poprawnie.

przez pierwsze 200 km staramy sie nie hamowac za ostro, zeby klocki i tarcze sie dotarly

acha nie oszczedzajcie na klockach (no name, podruby)
jest wiele firm produkujacych klocki
brembo, ferodo, lukas, wagner, acdelco itd
ja mialem do tej pory amerykanskie raybestosy (niebieskie- professional grade) i jestem zadowolony, na jedna tarcze zuzylem 2 komplety klockow.
Załączniki
hamulce p 1 (8).jpg
hamulce p 1 (8).jpg (38.41 KiB) Przejrzano 10903 razy
hamulce p 1 (7).jpg
hamulce p 1 (7).jpg (24.18 KiB) Przejrzano 10904 razy
hamulce p 1 (6).jpg
hamulce p 1 (6).jpg (41.79 KiB) Przejrzano 10903 razy
hamulce p 1 (5).jpg
hamulce p 1 (5).jpg (36.43 KiB) Przejrzano 10903 razy
hamulce p 1 (4).jpg
hamulce p 1 (3).jpg
hamulce p 1 (2).jpg
hamulce p 1 (2).jpg (40.4 KiB) Przejrzano 10903 razy
hamulce p 1 (1).jpg
hamulce p 1 (1).jpg (37.58 KiB) Przejrzano 10903 razy
hamulce p 1.jpg
hamulce p 1.jpg (42.08 KiB) Przejrzano 10903 razy
Ostatnio zmieniony 2007-08-14, 13:12 przez manius, łącznie zmieniany 2 razy.

Wróć do „ZAWIESZENIE I UKŁAD KIEROWNICZY”