Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
chevidan

wymiana uszczelniaczy półosi w przednim moście(expo 91-94)

2007-07-12, 18:31

z lewą półosią można się pobawić samemu:lewarek,zwalić kólko(sprawdzić czy auto nie spdnie z lewarka oczywiście)ściągamy zacisk z klockami,potem należy zdjąć obudowę sprzęgła półosi wraz z tym co znajduje się wśrodku,zdjąć zabezpieczenie na końcu półosi(półksiężyc)zdemontować pozostałą część sprzęgła pólosi-poprostu zdjąć.następnie zaczyna się zabawa w wyciągnięcie zabezpieczenia śruby mocujęcej tarczę hamulcową.dla ułatwienia-z nie wyciągniętym zabezpieczeniem śruba ma lekki luz(prawo lewo)należy śrubę ustawić na środku tego"luzu" tak aby nie kleszczyć zabezpieczenia i wyciągamy zabezpieczenie magnesem lub innym dowolnym sposobem.po tej operacji odkręcamy śrubę(powinna dać się odkręcić ręką lub pomagamy sobie kluczem)i ściągamy tarczę hamulcową wraz z łożyskami.pozostaje do odkręcenia piasta przykręcona na 5 śrub do zwrotnicy śrubami na klucz chyba 14mm.no i już wyciągamy półoś przez otwór w zwrotnicy,potem tylko wydłubać zemering(nie znam niestety rozmiaru)i zapodać nowy.poskładać w odwrotnej kolejności.z prawą półosią jest tak samo do momentu wyciągania półosi z mostu.niestety tu jest rozwiązanie jak przy tylnym moście i trzeba rozkręcić most i zdjąć zabezpieczenie z półosi w moście(inaczej nie wyjdzie)a z tym to już jest trochę zabawy.
Ostatnio zmieniony 2007-07-12, 18:32 przez chevidan, łącznie zmieniany 1 raz.

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: wymiana uszczelniaczy półosi w przednim moście(expo 91-94)

2007-07-22, 20:58

i wszystko byłoby ok. tylko amerykańce wypuścili wiele hybryd explo i tak np. ja mam taką sytuację Dana 35 krzyżaki 80/30, że przez otwór w zwrotnicy niestety nie wyjmę półosi ponieważ blokują tą czynność krzyżaki...
piszę to dlatego, że ktoś kto pokusi się o samodzielną naprawę powinien wiedzieć, że w takiej sytuacji musi zwalić drążki i most... można próbować z górnym i dolnym trzpieniem zwrotnicy, ale trzeba liczyś się z koniecznością ich wymiany na nowe...
ogólnie operacja nie jest niewkaszalna, ale lekko uciążliwa, bo trzeba podnieść przód i wyjechać z bebechami [kanał nieodzowny]
co do samego uszczelniacza jest bardzo fikuśny (zainteresowanym służę pomocą, opisem) i trudny do kupienia :-/

chevidan

Re: wymiana uszczelniaczy półosi w przednim moście(expo 91-94)

2007-07-22, 21:13

podaj wymiary uszczelniaczy nie bądź żyła :-)

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: wymiana uszczelniaczy półosi w przednim moście(expo 91-94)

2007-07-22, 21:27

wewnętrzny 1 5/16" co daje około 33,33 [mm] zewnętrzny wymiar sprawdzę rano w garażu, bo nie chcę podać głupot :mrgreen:
najlepiej zrobię szkic i tu wkleję ;-)

Wróć do „ZAWIESZENIE I UKŁAD KIEROWNICZY”