Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

[EXI] REGULACJA ŁOŻYSKA PRZEDNIEJ PIASTY EXPLORER 1991-1994

2010-11-17, 20:58

REGULACJA ŁOŻYSKA PRZEDNIEJ PIASTY EXPLORER 1991-1994 SPRZĘGIEŁKA AUTOMATYCZNE

1. podnieść pojazd i ustawić na kobyłkach
2. odkręcić nakrętki i zdjąć koło
3. zdjąć obudowę sprzęgiełka
4. zdjąć pierścień zaciskowy
5. zdjąć z trzpienia wałka przekładkę dystansową

Obrazek

6. zdjąć pozostały mechanizm sprzęgiełka podkładki dystansowe

Obrazek

7. usunąć jednogarbowy klin blokujący (np. za pomoca magnesu)

jeśli to konieczne należy delikatnie poruszać nakrętką regulacyjną w obu kierunkach tak aby zniwelować nacisk na klin blokujacy co umożliwi jego łątwiejsze zdjęcie.

8. odkręcić nakrętkę regulującą łożyska za pomocą 2-3/8 calowego Hex Locknut Wrench
T70T-4252-B

Obrazek

9. obracając tarczą hamulcową dokręcić nakrętkę regulacyjną z siłą 47 Nm dociskając łożyska
10. obrócić tarczą hamulcową i poluzować nakrętkę regulacyjną obracając ją o ćwierć obrotu (90 stopni)
11. ponownie dokręcić nakrętkę regulacyjną do 1,8 Nm z wykorzystaniem klucza dynamometrycznego.
12. upewnić się czy luz na łożysku mieści się pomiędzy 0,00 - 0,08mm. Maksymalna siła potrzebna do obrócenia tarczy to 2,8 Nm
13. zainstalować klin blokujący. Jeśli to konieczne delikatnie obrócić nakrętkę tak aby wpasować klin w nacięcie.

UWAGA: regulację nakrętki i montaż klina blokującego muszą być wykonane ze szczególną ostrożnością. jeśli klin ulegnie uszkodzeniu może to doprowadzić do odkręcenia się całego koła w tracie jazdy

14. zainstalować podkładki dystansowe i mechanizm sprzęgiełka na trzpień wałka
15. na trzpień wsunąć podkładkę dystansową
16. w nacięcie na trzpieniu wsunąć pierścień zaciskowy
17. założyć obudowę sprzęgiełka w taki sposób aby trzy "nóżki" pasowały do "kieszeni" w mechanizmie umieszczonym na trzpieniu wałka
18. założyć koło. Nakrętki dokręcić z siłą do 135 Nm.
Ostatnio zmieniony 2010-11-17, 20:59 przez Hubi, łącznie zmieniany 1 raz.
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Wróć do „ZAWIESZENIE I UKŁAD KIEROWNICZY”