Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Waldi369

Imobilaizer Ford - MPT 1340 Model RK 112 - Robert Bosch GmbH

2008-05-02, 14:36

przy pomocy jednego z forumowiczów udało sie znależć procedurę do progr. mojego pilota Bosha ale na niem. forum jednakże mój niemiecki jest mało precyzyjny a przy programowaniu lepiej sie nie mylić dlatego zwracam sie o pomoc - Tu link -
http://www.explorer4x4.de/viewtopic.php ... larmanlage
chodzi o progr. do Bosha MPT 1340 ( trzecia z kolei )

Ford - MPT 1340 Model RK 112 - Robert Bosch GmbH
Ostatnio zmieniony 2008-05-06, 19:02 przez Waldi369, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Dotyczy Explorer 95 do 96

2008-05-02, 16:19

twój EX to 96

Dotyczy Explorer 95 do 96

1. Imobilaizer wyłączony (dezaktywowowć) / Alarm musi być wyłączony
2. W przeciągu 1 minuty włącz zapłon, kontrolka imobilajzera zapali się. Poczekaj aż po 3 sekundach kontrolka zgaśnie, zapłon wyłączyć po upływie 1 sekundy.
3. W przeciągu 3 sekund włączyć zapłon, zapali się kontrolka. Poczekać aż po 3 sekundach zgaśnie, wyłączyć zapłon.
4. Punkt Nr 3 powtórzyć 10 razy, po 10 wyłączeniu zapłonu zacznie migać kontrolka.
5. Przycisnąć przycisk pilota, który ma zostać zaprogramowany i trzymać tak długo aż kontrolka zacznie 5x migać na sekundę. Pilot został zaprogramowany.
6. W przeciągu 1 minuty powinny zostać zaprogramowane wszystkie piloty, tak jak w punkcie Nr 5. Po upływie 1 minuty lub zaprogramowaniu 4 pilota, system samoczynnie opuści moduł programowania. Jeżeli zapłon zostanie wyłączony na 1 minutę trzeba zacząć od punktu nr 1.

W samochodach wyprodukowanych jako seria próbna , imobilajzer musi być aktywowany (czekać 2 minuty). Zapłon włączyć, pozycja C = RUN , czekać około 30 – 45 minut. (Kontrolka imobilajzera miga przez cały ten okres). Po upływie 30 minut usłyszymy puknięcie ( kliknięcie). Pompa paliwowa pracuje, kontrolka imobilajzera zgasła.
Wyłączyć zapłon i od razu zacząć od punktu Nr 2
##########################################################
Explorer 95er bis 96er Modelljahr

1. Die Wegfahrsperre deaktivieren ( Alarmanlage muß deaktiviert sein ).
2. Innerhalb von 1 Minute Zündung einschalten, die Warnanzeige geht an. Warten bis die Warnanzeige nach 3 Sekunden erlischt, Zündung ausschalten, nach 1 Sekunde.
3. Innerhalb von 3 Sekunden Zündung einschalten, die Warnanzeige geht an. Warten bis die Warnanzeige nach 3 Sekunden erlischt, Zündung ausschalten.
4. Den Arbeitsschritt 3 - 10x widerholen. Nach 10 maligem Zündung einschalten, blinkt die Warnanzeige.
5. An dem zu programmierenden Handsender den Druckknopf solange betätigen bis die Warnleuchte ca. 5x in der Sekunde blinkt. Der Handsender ist programmiert.
6. Innerhalb 1 Minute sollten alle Handsender , wie im Arbeitsschritt 5 aufgeführt, progammiert werden. Nach 1 Minute oder nach Progammieren des 4. Handsenders, verläßt das System den Progammiermodus. Wird die Zündung für 1 Minute ausgeschaltet , muß bei 1. neu begonnen werden.

An Fahrzeugen, gebaut bis Anfang Job 1 ( Vorserie ), muß die Wegfahrsperre aktiviert sein (ggf. 2 Minuten warten). Die Zündung einschalten, Stellung C ( Run ) und ca 30 - 45 Minuten warten. ( Die Warnanzeige-Wegfahrsperre blinkt über den ganzen Zeitraum ). Nach Ablauf dieser 30 Minuten ist ein Klicken hörbar. Die Intank Kraftstoff Pumpe läuft an und die Warnanzeige, Wegfahrsperre erlischt.
Zündung ausschalten und direkt mit Arbeitsschritt 2 fortfahren.
Ostatnio zmieniony 2008-05-04, 00:00 przez mika, łącznie zmieniany 3 razy.
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

manius

Re: Imobilaizer Ford - MPT 1340 Model RK 112 - Robert Bosch GmbH

2008-05-02, 21:09

wreszcie znalazłem czas ale mika był szybszy :-P

@Waldi369
tylko po cholerę otwierasz nowy temat :o

dołączę go do tamtego bo to totalne zaśmiecanie działu :sad:

8)

Waldi369

Re: Imobilaizer Ford - MPT 1340 Model RK 112 - Robert Bosch GmbH

2008-05-03, 02:22

Dzięki serdeczne :-) ale to nie to tłumaczenie - chodzi o nast. dot.pilota MPT 1340 ( 96-97 ) jak wspomniałem we wprowadzeniu ..polecam się

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Ford - MPT 1340 Model RK 112 - Robert Bosch GmbH

2008-05-03, 22:50

:mrgreen: :arrow: :arrow:
Proszę przenieść post do bazy informacji i koniecznie zmienić temat postu

Tłumaczenie:

(Ford - MPT 1340 Model RK 112 - Robert Bosch GmbH)
1. Wprowadzić czterocyfrowy NR PIN, przy użyciu zapłonu (jeżeli nie masz numeru skorzystaj z Hotline)
Wyłączyć zapłon na minimum 20 sekund.
Wprowadzenie pierwszej cyfry PIN’u odbywa się za pomocą przekręcania kluczyka w stacyjce – zapłon włączyć / wyłączyć ( 0 = 10 x włączyć / wyłączyć)
Uwaga: po wprowadzeniu pierwszej cyfry PIN’u odczekać 2 sekundy, przed wprowadzeniem kolejnej cyfry.
2. Uruchomić silnik bez użycia pilota. Nie można uruchomić silnika, powtórz punkt Nr 1
3. Wyłącz motor i zapłon, ponownie włącz zapłon. Kontrolka imobilajzera zapali się na 3 sekundy, poczym zgaśnie.
4. Po zgaśnięciu kontrolki bezzwłocznie wyłącz zapłon i od razu włącz.
5. Poczekaj aż kontrolka zgaśnie.
6. Po zgaśnięciu kontrolki ponownie bezzwłocznie wyłącz zapłon i od razu włącz.
Powtórz punkty 4 do 6 – 10x
7. Po 11 powtórzeniu imobilajzer przejdzie do modułu programowania (kontrolka miga). Nie wyłączać zapłonu.
8. Wszystkie piloty do zaprogramowania w przeciągu 20 sekund jeden po drugim programować. Uwaga: przycisk pilota tak długo trzymać wciśnięty aż kontrolka imobilajzera zacznie szybciej migać.
9. Programowanie przez wyłączenie zapłonu zakończyć. Jeżeli został wymieniony jakiś moduł lub pompa paliwa, należy włączyć zapłon na 30 minut (OASIS)
Ważne przy programowaniu pilotów również zaprogramować te obecnie używane.
#########################################################
Explorer 96-97
(Ford - MPT 1340 Model RK 112 - Robert Bosch GmbH)



1.PIN-Nummer (4-stellig) über Zündung eingeben
(wenn nicht vorhanden bei Hotline anfragen)
Zündung für mindestens 20 sek aus.
Eingabe der ersten PIN-Nummer durch Drehen der Zündung EIN-AUS
(Zahl0 gleich 10x Zündung Ein-Aus)
unbedingt 2 sek warten bis Eingabe der 2.PIN-Nummer.

2. Motor starten ohne die FB zu benutzen. Startet der Motor nicht, Punkt 1 wiederholen.
3. Zündung (Motor)AUS und unverzüglich wieder EIN. Wegfahrsperre-Kontrolle leuchtet für 3 Sekunden auf und geht dann aus.
4. Nach erlöschen der Kontrolllampe Zündung AUS und unverzüglich wieder EIN.
5. Warten bis Kontroll-Lampe erlischt.
6. Zündung AUS und unverzüglich wieder EIN.
Vorgang 4.bis 6. 10 x wiederholen
7. Bei 11 Wiederholungen geht die Wegfahrsperre in den Programmiermodus
(Lampe blinkt) Zündung NICHT ausschalten.
8. Alle zu programmierenden FB innerhalb von 20 sek hintereinander betätigen. Achtung ! Sendeknopf gedrückt halten bis Kontroll-Lampe schneller blinkt.
9. Programmierung durch Zündung AUS beenden
Wurde ein Modul oder die Benzinpumpe ersetzt, muss jetzt die Zündung für 30 Minuten eingeschaltet werden (OASIS).

Wichtig ! Beim Programieren alle FB´s neu anmelden, auch die bis jetzt genutzte.
Ostatnio zmieniony 2008-05-04, 00:04 przez mika, łącznie zmieniany 12 razy.
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

Waldi369

Re: Imobilaizer Ford - MPT 1340 Model RK 112 - Robert Bosch GmbH

2008-05-06, 01:41

Dzięki Wielkie mika - ..skąd wziąć ten PIN :roll:

chevidan

Re: Imobilaizer Ford - MPT 1340 Model RK 112 - Robert Bosch GmbH

2008-05-06, 08:23

pin powinien być na sterowniku od immo(centralnego zamka) w bagażniku po prawej stronie pod tapicerką.
ktoś zamieścił taką informację,sam tego nie sprawdzałem.

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Imobilaizer Ford - MPT 1340 Model RK 112 - Robert Bosch GmbH

2008-05-06, 10:07

zadzwon moze do BOSCH' A w UK lub PL- (jeżeli nie masz numeru skorzystaj z Hotline) Taka Informacje podał gostek z Niemiec.
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Imobilaizer Ford - MPT 1340 Model RK 112 - Robert Bosch GmbH

2010-07-21, 14:56

Ta metoda jest poprawna i jak najbardziej działa :)
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Wróć do „ELEKTRYKA, OŚWIETLENIE, ZAPŁON”