Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Przerobka swiatel tyl na europejskie

2008-09-04, 20:15

no więc tak.w tylnych lampach masz postojówkę i stop z kierunkiem(wszystko w jednej żarówce),oraz światło cofania.

zaopatrz się w miernik elektryczny lub żarówkę z dwoma przewodami(prubówkę)

1.
zapal wsteczne światła i sprawdź który przewód to "+"(najczęściej dwukolorowy) przy tej żarówce.odetnij go w odległości 3-4cm od oprawki.przewód który "idzie "od strony instalacji zaizoluj lub zacznij kombinować gdzie zamontować światło wsteczne(z tego przewodu będziesz miał + do wstecznego tak jak w oryginale) ale w innej lampie,masę będziesz musiał pociągnąć od np. karoserii.

2.
zdemontuj przednie kierunkowskazy i ustal który przewód to "+" i podepnij pod niego przewód który będziesz musiał przeciągnąć do tylnych lamp do oprawki żarówki od wstecznego(nie jest to skomplikowane).dobrze jest zastosować w komorze silnika peszle lub koszulki żeby to jakoś tam wyglądało.przez ścianę grodziową łatwo przeciągnąć przewody bo są gumowe zaślepki z przewodami org nad pedałem hamulca.wewnątrz auta przewody ciągniesz pod plastikowym progiem aż do bagażnika(10minut roboty)
kierunki już z tyłu masz tylko musisz założyć żółte żarówki(można kupić takie amerykańskie żółte za 5zł szt).

3.
naciśnmij stop i ustal który przwód to + stopu(są trzy przewody przy oprawce + postojówki,+ stopu,masa) odetnij ten przwód od oprawki w odległości 3-4cm i zaizoluj-nie będzie już używany(chodzi o cześć która wychodzi z instalacji auta)
w tym momencie masz już postojówki,kierunki bez migającego stopu.

4.
pozostał stop.+ do stopu musisz wziąść z centralnego stopu nad szybą.znowu naciskasz stop i szukasz + w centralnym stopie.podpinasz przewód i ciągniesz w dół do lampy,najpierw jednej potem drugiej.podłączasz do "kikuta" przewodu który wsześniej odciąłeś.przewody od centralnego stopu są pod podsufitką na samym końcu auta.odchylasz lekko podsufitkę i je widać.kabel przeciągasz pod podsufitką i dalej pod plastikowym słupkiem wewnętrznym nad tylną lampą(łatwizna)

teraz masz światła europejskie.
pozostaje dokupić światło wsteczne w/g upodobań i światło przeciwmgłowe które można podłączyć pod przednie przeciwmgłowe.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Wróć do „ELEKTRYKA, OŚWIETLENIE, ZAPŁON”