Strona 1 z 5
					
				Re: Lift EXII na drazkach
				: 2008-04-09, 13:26
				autor: joss
				Więcej liftu można uzyskać przez podkręcenie przodu lub zamianę regulatorów drążków skrętnych
Jankes, czy to o 
TAKIE COŚ chodzi?
A czy można by np. wymienić tą śrube regulacyjną na dłuższą, albo wstawić pomiędzy nią jakiś "patent"/podkładkę.
Podkręciłem i zabrakło mi gwintu (tak ze 2-3 obroty potrzebuję jeszcze po stronie kierowcy). Tylko nie wiem czy nie jest tak, że jak sie sruba skończyła ten regulator już i tak dalej nie "pójdzie" bo się np. na czymś opiera.
 
			 
			
					
				Re: Lift EXII na drazkach
				: 2008-04-09, 13:45
				autor: manius
				...Tylko nie wiem czy nie jest tak, że jak sie sruba skończyła ten regulator już i tak dalej nie "pójdzie" bo się np. na czymś opiera.
właśnie tak, 
dalej nie pójdzie  
 
możesz odkręcić osłonę (4)
i zerknąć czy nosek (7) się oparł o ramę
podkładki tu nic nie pomogą 
 
jedynie taka redukcja  TRUXXX 
ale 227$ za kawałek blaszki to lekka przesada 

 
			 
			
					
				Re: Lift EXII na drazkach
				: 2008-04-09, 16:32
				autor: Jankes
				Ja kupiłem i było o wiele taniej niż te $227.00... nie mogę się doczekać.
i tak jak Manius pisze... dalej nie pójdzie. Trzeba zmienić regulatory.
			 
			
					
				Re: Lift EXII na drazkach
				: 2008-04-19, 09:13
				autor: mika
				czy jest osoba która ma lub moze zwymiarować ten element? 
To nie musi być odlew mozna to wykonać w inny sposób. np wyciąć laserem z blachy o grubosci "x" mm
http://truxxx.com/ford_products/101050.htm
Jankes jezeli kupiłes to taniej to podaj namiary proszę
tu naprzyklad koszt 53 USD
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Lift-Kit ... enameZWD1V 
			 
			
					
				Re: Lift EXII na drazkach
				: 2008-04-19, 09:27
				autor: joss
				Po sprawdzeniu okazało się , że jednak mam zapas pomiędzy regulatorem a ramą ok. 1,5cm. I da się zastosować dłuższą śrubę:  M12-1.75 x 100mm - klasa 10.9
Temat często poruszany na explorerforum.com 
Co ciekawe ,że zazwyczaj "kończy" się ruba po stronie kierowcy podczas gdy po drugiej stronie jest spory zapas.
ps. Proponuję dopisac w tytule wątku "....+ lift zawieszenia EX II" albo przenieść posty o TT do odpowiedniego tematu.
			 
			
					
				Re: Lift EXII na drazkach
				: 2008-04-19, 14:16
				autor: Jankes
				$53.00? co jest? Ja zapłaciłem trochę więcej... ale nie kupowałem na ebayu ale też nie zapłaciłem $227.00
ale czy można to zrobić? napewno tak ale to co ja mam to raczej chyba odlew z czegoś solidnego.
Mogę ewentualnie zrobić rysunek choć na powierzchni czolowej są zrobione jakieś zagłębienia... chyba, że damy komuś do zrobienia z tego co ja mam.
			 
			
					
				Re: Lift EXII na drazkach
				: 2008-04-19, 15:05
				autor: Dawid
				Co ciekawe ,że zazwyczaj "kończy" się ruba po stronie kierowcy podczas gdy po drugiej stronie jest spory zapas.
Mam dokladnie ten sam problem,tzn lewa strona jest wkrecona do oporu a prawa ma zapas i strona kierowcy jest nizej o 3cm 
 
Joss,czy ta sruba to jakas specjalna ma byc?
 
			 
			
					
				Re: Lift EXII na drazkach
				: 2008-04-19, 15:19
				autor: Jankes
				Dawid, drążki skrętne mogą mieć różne naprężenia. I tak może być, że jedna strona jest wkręcona głębiej. Najlepiej stanąć na płaskim a miarę podłożu i mierzyć wysokość - znaleźć jeden punkt odniesienia po obu stronach. Zbiornik paliwa i kierowca są po tej samej stronie więc i może być lekki przechył. Na pustym zbiorniku lepiej może sprawdzisz i wkręcaj śruby tak, żeby było równo a nie śruby tak samo wkręcone. A śruby to już było... M12 - 1.75 - 100mm no i oczywiście klasa 10.9.
			 
			
					
				Re: Lift EXII na drazkach
				: 2008-04-19, 15:22
				autor: joss
				Typowa śruba z gwintem metrycznym do dostania w porządnym sklepie cena ok. 2zł  Musi mieć gwint na całej długości. Ważne żeby była do zastosowań w motoryzacji. Chodzi o wytrzymałość: klasa 10.9 lub więcej.  Według tego co wyczytałem oryginalna jest 10.9 , ale tu pytanie do kolegów praktyków - może wystarczy np.8.8
			 
			
					
				Re: Lift EXII na drazkach
				: 2008-04-19, 15:26
				autor: Dawid
				Jankes, no na plaskim i bez paliwka stoi krzywo.
dzisiaj zakladam wieszaki wiec noze go lekko wyprostuje,bo amorki tez sa marne i roznej sprawnosci 

 
			 
			
					
				Re: Lift EXII na drazkach
				: 2008-04-19, 15:32
				autor: Jankes
				Amorki nie powinny mieć dużego wpływu na wysokość zawieszenia. Ale załóż wieszaki i patrz.
			 
			
					
				Re: Lift EXII na drazkach
				: 2008-04-19, 21:46
				autor: mika
				Jankes zrób prosze kopię  w skali (ksero lub odrysuj) i wklej rysunek
			 
			
					
				Re: Lift EXII na drazkach
				: 2008-04-20, 15:05
				autor: Dawid
				Szukalem dzisiaj tej sruby w sklepach.Zjezdzilem pol miasta i nic 
 
Maja tylko pakowane po 30szt za £30 
 
Znalazlem jedna,ale 80mm i nie bylo podane jakiej jakosci.
Przyslijcie mi jedna please 

 -zart oczywiscie.
 
			 
			
					
				Re: Lift EXII na drazkach
				: 2008-04-20, 16:09
				autor: Jankes
				Możesz też użyć śruby Grade 8 - wytrzyma tyle samo. A tu masz oznaczenia ewentualnie bo nie zawsze na śrubie pisze jaka to klasa:
			 
			
					
				Re: Lift EXII na drazkach
				: 2008-04-20, 16:14
				autor: HAMME
				Jak ktoś będzie kupował te regulatory, albo mika będzie je wycinał to ja się dołączam do zamówienia
Czekam na info komu ile przelać