Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: trapy / bagażnik wyprawowy

2010-03-17, 19:23

Adam
też się zastanawiam nad podobnym mocowaniem w fabrycznych rynienkach,ale mogą byc słabe ich mocowania do dachu
mój bagażnik sporo waży, do tego koło,drabinka, gadżety itp, i mam zamiar śmiało wchodzic na niego ( 100-106 kG.) :-P więc obawiam się wytrzymałości srubek szóstek, np przy gwałtownym hamowaniu , a rynienki podobno na nitonakrętkach, każda ze stron tylko 3 szt
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: trapy / bagażnik wyprawowy

2010-03-17, 19:46

Tak mnie zastanawia ta krzywizna dachu..... czy jest taka sama w jedynce i dwójce??? A jeżeli tak to czy..... Radku mógłbyś zmierzyć u siebie długości poszczególnych stopek, tak by inni nie musiali już spwać / dopasowywac długości stopek na samochodzie a skorzystali z twojego gotowca??? :mrgreen:
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: trapy / bagażnik wyprawowy

2010-03-17, 20:00

rafbor1973, nie da rady tego wyliczyć bo stopki są skośne w dwóch płaszczyznach

jacek4, ja też mam koło na dachu i czasami juz mi się zdarzyło sporo dołożyć i jak naradzie nic się nie dzieje jak zacznie to dołożę jeszcze trzecią stopkę Dawid, miał w swoim takie rozwiązanie i widziałem jak się za bagażnik z błota wyciągał :D więc chyba nie jest tak źle, poza tym 8 śrubek 6mm ma całkiem dużą wytrzymałość na ścinanie a nitonakrętki to całkiem pewny sposób montażu :D
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: trapy / bagażnik wyprawowy

2010-03-17, 20:14

starwind, jak to się nie da wyliczyć? Kiedyś jak jeszcze na Polibudę zapitalałem to mi taki miły Pan od matematyli powiedział że wszystko mozna policzyć. Np za pomocą całkowania powierzchniowego :-P
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: trapy / bagażnik wyprawowy

2010-03-17, 20:23

Chłopaki...te mocowania fabryczne naprawdę duuużo wytrzymają.No chyba,że ktoś Was będzie wyciągał za bagażnik do góry...znaczy się hajchopterem :-D Ja miałem ciężkie koło,hilifta,skrzynkę z narzędziami i parę innych gratów i nawet przy ostrym hamowaniu nic się nie działo...
UWAGA-te gwinty łatwo przeciągnąć,więc delikatnie...
Polecam Starwinda bagażnik,ciekawie i praktycznie rozwiązany.
Powodzonka ;-)
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: trapy / bagażnik wyprawowy

2010-03-17, 22:19

Mocowania fabryczne są spokojnie wystarczające - mój bagażnik z racji zastosowanych rur sam w sobie już waży, na wyjazdy dalsze załadowany był hiliftem, kołem 32", skrzynią dużą, kanistrami z wodą i benzyną (pełnymi), łopatą i co tam jeszcze dało się upchnąć w szpary między tymi gratami, a potem na niego jeszcze właziłem, żeby czasem coś wyjąć lub poukładać.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: trapy / bagażnik wyprawowy

2010-03-17, 22:34

ja starałem robić się jak najlżejszy i myślę że waży nie więcej niż 15kg a ja spokojnie po nim łażę i nic się nie dzieje
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: trapy / bagażnik wyprawowy

2010-03-17, 22:35

rafbor1973, ja nie pisałem że się nie da :)
da się tylko po co :D
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: trapy / bagażnik wyprawowy

2010-03-18, 18:41

rafbor1973, ja nie pisałem że się nie da :)
da się tylko po co :D
A o takie mądrości to ty juz mnie nie pytaj :-D
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: trapy / bagażnik wyprawowy

2010-03-18, 18:47

co do masy i materiału użytego do budowy - to też musisz sobie odpowiedzieć jakie funkcje ma pełnić bagażnik. Czy tylko jako krata na szpej :) czy też może również jako np elementy za który możesz się asekurować na trawersach czy stromych zjazdach.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: trapy / bagażnik wyprawowy

2010-03-18, 20:00

Radek
bagażnik będzie solidny aby można było się za niego asekurowac, i chodzic po nim -tak jak pisałem 100-106 kg.-zależnie od pory roku :-P
chodziło mi w sprawie wytrzymałości nie tyle o niego co o mocowanie.
ty na szkicu masz przez całą długośc wzdłuż płaskownik - czy to ta fabryczna rynienka-czy konkretny płaskownik zamiast niej.
na oryginalnych rynnach Adam napisał że Dawid się nawet wyciągał.
A Adam napisał że dał płaskownik 5mm. - czy to chodzi o te kawałki nagwintowane i wsuwane w oryginalną rynienkę zamiast tych co były i gwint w nich się przekręcał ?
właśnie do tych blaszek miałem przykręconą belkę z hallo. ale na koniec sobolewiady miałem je już w bagażniku. więc konkret:- czy dorobic płaskownik 5mm, nagwintowac, i czy da się wsunąc w oryginalną rynienkę ?
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: trapy / bagażnik wyprawowy

2010-03-18, 20:04

ja oryginalna rynienkę mam zdemontowaną - zostawiłem tylko tą podkladkę plastikową, żeby mi płaskownik dachu nie rozniósł. Płaskownik nie mam aż piątki - nie pamiętam jaki ale cieńszy. Wpadnij to sobie na żywo obejrzysz :D
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: trapy / bagażnik wyprawowy

2010-03-18, 20:27

więc masz płaskownik po całości, ale mocowany do dachu i tak w 3 punktach na stronę w fabryczne nitonakrętki? Więc na jedno wychodzi - mamy bagażniki mocowane do auta na trzy śrubki na stronę, a tu już mniej ważne przez co - tylko jakie śrubki
chodzi mi o to że jak mocowanie w te nitonakrętki - to zamiast jakiś płaskowników obcych zostawic te rynienki a zrobic mocne mocowania na śruby- właśnie grubszy nagwintowany kawałek płaskownika zamiasty blaszek fabrycznych.
Radek - z przyjemnością bym podjechał, ale dopiero jutro odbieram, a mam dużo na głowie tak że przestaje panowac nad sytuacją więc pewno na żywo zobaczę na lajciku- a wtedy mój będzie na dachu (ale i tak przygotowany do przeróbek i cięcia) :-P
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: trapy / bagażnik wyprawowy

2010-03-18, 20:40

Jacku mocowania fabryczne są w 5 punktach na stronę :)
a śruby to takie jak na obrazku (bez tej podkładki - to akurat masa do oświetlenia na dachu)
Załączniki
explorer_bagaznik_mocowanie.jpg
explorer_bagaznik_mocowanie.jpg (43.1 KiB) Przejrzano 4112 razy
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: trapy / bagażnik wyprawowy

2010-03-18, 21:04

no dobra
jutro odbieram autko i jadę walczyc z nim
jak sam zobaczę to dopiero wymyślę co i jak
i podzielę się tym co wiem i tym co spłodziłem ;-)
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”