Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: SPOA czyli przeniesienie mostów nad resory

2011-06-06, 21:15

kasper3211
Kiedyś była na forum jedynka z przodem od II-ki, kolega myślał że kupił II-kę ;-)
A to było tylko oblachowanie przeniesione.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
julek1270
Posty: 345
Rejestracja: 2009-03-08, 20:11
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie

Re: SPOA czyli przeniesienie mostów nad resory

2011-06-06, 21:17

ostatnio rozmawiałem na sobolewiadzie z Prezesem i o ma jakiś patent na odwrócenie mocowań resora ale trzeba je przeciąć i spawać .
U mnie SPOA wygląda tak.....
A o które mocowanie resora się rozchodzi :-)
Załączniki
100_1178.JPG
100_1178.JPG (163.07 KiB) Przejrzano 7128 razy
Czarny Eddie Bauer 6"lift opony 35" Big Horn Maxxis tel. 533563182

Awatar użytkownika
tomb2
Posty: 696
Rejestracja: 2009-06-02, 23:36
Lokalizacja: Warszaw/Błonie

Re: SPOA czyli przeniesienie mostów nad resory

2011-06-07, 09:09

Obrazek

Awatar użytkownika
julek1270
Posty: 345
Rejestracja: 2009-03-08, 20:11
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie

Re: SPOA czyli przeniesienie mostów nad resory

2011-06-07, 17:50

Dokładnie , tak samo i ja zrobiłem. Odciąłem te uchwyt amorka (choć równie dobrze zostać), a to dlatego że nie chciało mi sie dorabiać drugiego kompletu tych właśnie uchwytów .
Z blachy 0,5 cm wyciąłem takie a'la romby , wywireciłem po dwa otwory , przykręciłem do mostu w miejsce gdzie wcześniej był przymocowany drążek reakcyjny i wtedy już z amorkiem przyłapałem spawarką w/w uchwyty do tych blach.
Oczywiście zrezygnowałem z tego drążka reakcyjnego , bo i tak był za krótki .
Czarny Eddie Bauer 6"lift opony 35" Big Horn Maxxis tel. 533563182

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: SPOA czyli przeniesienie mostów nad resory

2011-06-11, 21:54

że też ja tego tematu nie zauważyłem... :roll:

w jedynce jest wiele możliwości podejścia do tematu podniesienia samochodu o 6 a nawet 9 cali (9" to 3" buda na ramie i 6" na zawieszeniu).

Jeśli ktoś chce dobrze podnieść tak jedynkę jak i dwójkę o te 4" lub jedynkę o 6" to jednak mimo wszystko zestaw jest jak najbardziej wskazany. Cena to oczywiście drugie tyle co samochód jest wart ale przy nowszych rocznikach czy też przy Sport track to jednak chyba się opłaci.

Co do przeróbki tyłu w jedynce - przy okazji podnoszenia polecam wymianę mostu na most z dwójki - hamulce tarczowe zamiast bębnowych!

Dwójki z przodu nie podniesiesz bez więszych zmian w zawieszeniu więcej niż 1.5 do 2" ze względu na kąty pracy półosi, krzyżaków czy też wału napędowego. Zestaw do dwójki (4 cale) jest dostępny lecz drogi... warto jednak.

Są już podniesione trójki i czwórki... zdjęcia w załączeniu... sam się teraz jaram na taką trójkę 2002-2003 i będę ją chciał dźwignąć do góry - #$!#*@!@ wygląda bo to i kawał samochodu.
Załączam kilka fotek - to tak dla demonstracji jak się robi lift tyłu z przeniesiem resorów nad most... zrobiłem już takich kilka więc jakby ktoś miał pytania to zapraszam.
Załączniki
08-01-24_001.JPG
Tył
08-01-24_001.JPG (88.48 KiB) Przejrzano 7031 razy
08-01-24_004.JPG
Tył
08-01-24_004.JPG (67.65 KiB) Przejrzano 7031 razy
08-01-04_004x.jpg
Skyjacker podpora skrzyni
08-01-04_004x.jpg (166.98 KiB) Przejrzano 7031 razy
08-01-04_003x.jpg
Skyjacker przód
08-01-04_003x.jpg (133.44 KiB) Przejrzano 7031 razy
08-01-04_001x.jpg
Skyjacker przód
08-01-04_001x.jpg (142.74 KiB) Przejrzano 7031 razy
Ostatnio zmieniony 2011-06-11, 22:08 przez Jankes, łącznie zmieniany 1 raz.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

przemos30
Posty: 348
Rejestracja: 2007-09-05, 18:19
Lokalizacja: Poznań
Kontakt: Strona WWW

Re: SPOA czyli przeniesienie mostów nad resory

2011-09-25, 17:58

Ja mam taką fotke na stanie. Nasz forumowy kolega ma tak podniesionego Ex II. Było mi przykro jak stanął obok mnie i zobaczyłem jaki mam mały samochodzik. :-D
Załączniki
06052011(004).jpg
06052011(004).jpg (63.15 KiB) Przejrzano 6878 razy

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: SPOA czyli przeniesienie mostów nad resory

2011-09-25, 18:07

ma założony lift na przodzie czy podniesioną mocno budę ? jeśli ma lift - no to bierz do kopiowania elementy i będziemy produkować :D
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

przemos30
Posty: 348
Rejestracja: 2007-09-05, 18:19
Lokalizacja: Poznań
Kontakt: Strona WWW

Re: SPOA czyli przeniesienie mostów nad resory

2011-09-25, 18:54

Radek buda nic nie jest ruszana. Ma założony lift zawieszeń ale własnej produkcji. Mówił że nie ma problemu ze zrobieniem następnej takiej sztuki. Z tego co pamiętam to ma wywalone drążki skrętne. Monstrum. Opony chyba 245/85/16.
Załączniki
06052011(006).jpg
06052011(006).jpg (48.9 KiB) Przejrzano 6863 razy
06052011.jpg
06052011.jpg (59.66 KiB) Przejrzano 6863 razy
Ostatnio zmieniony 2011-09-25, 18:58 przez przemos30, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: SPOA czyli przeniesienie mostów nad resory

2011-09-25, 19:12

czyli obniżone mocowanie dolnych wahaczy plus zrobiony na springi... pytanie jak to konstrukcyjnie wytrzymuje. A zwrotnice też przerabiane czy tylko dodany jakiś "przedłużacz" do górnego wahacza ?
Z drugiej strony to nadal wielki pług na przodzie :(
Navary mają fajny lift do IFS-a - tam przynajmniej zwiększa się diametralnie prześwit pod mocowaniem wahaczy, a nie tworzy kolejny pług. Ale do dwójek póki co innego rozwiązania nie widziałem :(
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

kasper3211 syn

Re: SPOA czyli przeniesienie mostów nad resory

2011-09-25, 19:41

no ten wyliftowany ładnie się prezęci :) (twój oczywiście też:) )

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: SPOA czyli przeniesienie mostów nad resory

2011-10-02, 17:11

Mówił że nie ma problemu ze zrobieniem następnej takiej sztuki.
jakie koszta ? :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: SPOA czyli przeniesienie mostów nad resory

2011-10-02, 18:30

a wystarczyłoby zrobić nowe wahacze przednie i zastosować może nie tyle sprężyny co zestaw sprężyna/amortyzator - COILOVER - zestawy są dostępne - King bądź Fox robi takie. Dixon Bros Racing robi całe zestawy ale są to zestawy bardzo kosztowne.

Górne wahacze, dolne wahacze, coilovers, przedłuzacze drążków kierowniczych, przewody hamulcowe.........

zdjecia mówią same za siebie - pozostaje jednak kwestia szybkiego zużywania się przegubów... podejrzewam bo przy takim kącie pracy... to jest lift 4.5 - 5"
Załączniki
med_98-04Ranger4x4-04.jpg
med_98-04Ranger4x4-04.jpg (28.24 KiB) Przejrzano 6803 razy
med_98-04Ranger4x4-03.jpg
med_98-04Ranger4x4-03.jpg (26.37 KiB) Przejrzano 6803 razy
med_98-04Ranger4x4-01.jpg
med_98-04Ranger4x4-01.jpg (28.06 KiB) Przejrzano 6803 razy
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: SPOA czyli przeniesienie mostów nad resory

2011-10-02, 18:33

to będzie do dwójki pasować ??
dobra już wiem że będzie pasować tylko cena zabija :/
Ostatnio zmieniony 2011-10-02, 18:35 przez starwind, łącznie zmieniany 1 raz.
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: SPOA czyli przeniesienie mostów nad resory

2011-10-02, 18:47

dokładnie bo w zakupie za $3,500.00 plus wysyłka to raczej więcej czasem niż ten samochó jest wart. Co to daje jednak? daje to tyle, że nie masz z przodu "pługu" jak to Radek opisał - dobrze będzie wyglądać nawet na Sport Tracku czy Sporcie aż do 2003 - ale czy warto? Camburg też robi zestawy - problem pozostaje ten sam - zaporowa cena - takie systemy są głównie używane w Rangerach, które pomykają w różnych wyścigach typu Baja... raczej do Explo nikt tego nie zakłada.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
zenet
Posty: 327
Rejestracja: 2011-09-21, 14:43
Lokalizacja: Lipiany

Re: SPOA czyli przeniesienie mostów nad resory

2011-10-05, 22:15

jak zdobyć namiary na taką przeróbkę w naszych warunkach.mieszkam koło Gorzowa do poznania beretem
ZENet

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”