Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

Coilover

Moderatorzy: starwind, resetx, Hubi

Awatar użytkownika
anton
Posty: 258
Rejestracja: 2011-02-27, 10:06
Lokalizacja: Warszawa

Coilover

2012-02-23, 14:34

od dawna myślałem już o przerobieniu zawieszenia, zakupiłem amortyzatory ze sprężyną (coilover-y) nie dedykowane do exa ,ale od czego jest spawara , zacznę go kleić po sobolewiadzie .jak ktoś ma już doświadczenie z czymś takim to proszę o porady :grin:zaraz dodam foto.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Coilover

2012-02-23, 14:41

ale co konkretnie chcesz przerabiać ? Jaki masz plan ?
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
anton
Posty: 258
Rejestracja: 2011-02-27, 10:06
Lokalizacja: Warszawa

foto

2012-02-23, 14:54

chcę przerobic przednie zwieszenie ,usunać drążki skrętne ,założyc coiover-y,górne wahacze przedłużyć .foty amora cos nie moge wrzucić ,jakis błąd...a zmniejszyłem ja na maxa..

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Coilover

2012-02-23, 15:02

No ciekawie prawisz..... Ciekawy jestem co ci tam chodzi po głowie.... :roll:
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Coilover

2012-02-23, 15:03

tu masz manual :P
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... t=coilover
przy czym to auto ma założony lift zawiechy przedniej

swoją drogą pytanie czy to ma sens bez robienia liftu na zasadzie tego setu. Tzn z ciekawości pytam jaki efekt chcesz uzyskać przechodząc na coilovery ? Na co ma to wpłynąć :) ?

Jak patrze na te fotki z tego manuala to przeguby wołają amen przy każdym ruchu :)


o znalazłem kolesia z USA który robi takie sety do konwersji :)
http://www.ranger-forums.com/showthread.php?t=119089

w treści wątku są ceny.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
anton
Posty: 258
Rejestracja: 2011-02-27, 10:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Coilover

2012-02-23, 15:12

ogólnie chcę żeby przód pracował na sprężynach,ewentualnie zamiast drążka skrętnego dorobić drążek reakcyjny ,żeby wahaczy nie skręcało to się tyczy przodu , tył postawić na foxa-ch .

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Coilover

2012-02-23, 15:23

Jak patrze na te fotki z tego manuala to przeguby wołają amen przy każdym ruchu
No własnie ciekawe ile wytrzymają w takiej pozycji?
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
anton
Posty: 258
Rejestracja: 2011-02-27, 10:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Coilover

2012-02-23, 15:41

Rad-T,dzięki manual się przyda ,ja chcę uzyskać szybką i cichą prace zawieszenia ,u mnie po podkręceniu drążków przód zrobił się bardzo twardy ,aż takiego liftu robić nie będę :-)

Awatar użytkownika
anton
Posty: 258
Rejestracja: 2011-02-27, 10:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Coilover

2012-02-23, 16:55

może nawet zbliżone do F 150 SVT raptor,to by było super :roll:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_aT8g91a ... ure=relmfu[/youtube]
Ostatnio zmieniony 2012-03-02, 11:19 przez anton, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
anton
Posty: 258
Rejestracja: 2011-02-27, 10:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Coilover

2012-03-02, 11:15

fotka amorka
Załączniki
beznazwy.png
amorek
beznazwy.png (125.3 KiB) Przejrzano 7208 razy

Awatar użytkownika
anton
Posty: 258
Rejestracja: 2011-02-27, 10:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Coilover

2012-03-02, 11:48

zabieram się za to jutro ,zobaczę co z tego wyjdzie :-)

ksyva
Posty: 41
Rejestracja: 2008-05-21, 11:44
Lokalizacja: Poznań

Re: Coilover

2012-04-25, 01:43

Mam zamontowane FOX-y 8" czy 8,5" na przodzie przy seryjnych wahaczach oraz 4" lifcie. Z przodu muszą być mocne sprężyny. Wahacze i półosie moim zdaniem muszą być wydłużone ponieważ przy seryjnych jest mało miejsca. W tej chwili czekam na polibusze i mam zamiar robić wahacze. Lift wyrzucam.

Awatar użytkownika
anton
Posty: 258
Rejestracja: 2011-02-27, 10:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Coilover

2012-04-25, 08:53

wrzuć fotkę jak masz zrobiony lift ,czy masz obniżony most,a to takiego exsa kupiłeś czy sam robiłeś :?:
Ja wymieniłem parę mejli z firmą FOX koszt amorów swoją drogą ,dochodzi jeszcze regulacja dobranie charakterystyki, co mnie sporo opóźni z przeróbką
a u ciebie jak się sprawdza zawiecha ???
będę jechał z kolegą obejrzeć auto w tamte strony ,to czy mógł wpaść do ciebie ??

ksyva
Posty: 41
Rejestracja: 2008-05-21, 11:44
Lokalizacja: Poznań

Re: Coilover

2012-04-25, 10:29

Miałem częściowy lift Trailmastera z którego zostały mi jeszcze amortyzatory. Most i mocowania wahaczy są obniżone. Elementy te zrobiłem wzorując się na Superlifcie. Przedłużenie zwrotnicy od Trailmastera, ale obrócone. Mocowanie drążków kierowniczych do zwrotnicy dorabiane(średnio się sprawdza). Węże hamulcowe przedłużane. Generalnie oba lifty średnio są ze sobą kompatybilne. Podczas montażu okazywało się że nie wszystkie pomysły są dobre i trzeba było improwizować. Co do pracy zawieszenia nie do końca jestem zadowolony. Jak już pisałem muszą być mocne sprężyny. Najmocniejsze Eibacha do amora 2" są za słabe. Mam w tej chwili czwarty komplet sprężyn który czeka na montaż(ale to razem z wahaczami). Poprzednie, łącznie z tymi w samochodzie nie sprawdziły się. Mimo wszystko jest lepiej niż na na maksa podkręconych drążkach. Podczas montażu dolnego mocowania amortyzatora do wahacza, trzeba uważać żeby sprężyna nie ocierała o ramę i nie przepychała zacisku hamulcowego podczas skrętu.
W tej chwili stawiam na większy skok koła, a nie na podniesienie samochodu. Zresztą jak będą dłuższe wahacze to i tak będzie stał wyżej.
Oczywiście wpadaj i oglądaj. Zdjęcia może jak nie będzie padać.

Awatar użytkownika
dyfrend
Posty: 700
Rejestracja: 2011-02-14, 23:38
Lokalizacja: polska
Model Explorera: II EB V6 po SWAPe V8, convert BW4406

Re: Coilover

2012-04-25, 11:52

no też jestem ciekaw, jak to się prezentuje :mrgreen:
500 114 608 jak moge to Pomoge;)

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”