TO NIE SĄ RAJDY 4x4
XX Finał WOŚP
piątek, 02 grudzień 2011
Kolejny finał Orkiestry nadchodzi wielkimi krokami!
Plan imprezy
7 stycznia 2012 (Sobota)
Start Biura Imrezy na terenie Off Road Centrum Rayo 9.00 (Jelcz Laskowice)
Start Biura Imrezy na terenie Poligonu w Cieninie 9.00
Start pierwszych załóg Na trasę turystyczną i Terenową 10.00
Zjazd z trasy ostatniej załogi 16.00
Ogłoszenie wyników 17.00
8 stycznia 2012 (Niedziela)
Start Biura Imprezy na Placu Solnym we Wrocławiu 9.00
Rozpoczęcie przejazdów samochodami terenowymi 10.00
Światełko do nieba 20.00
Regulamin imprezy
Impreza
Impreza turystyczno krajoznawcza o charakterze rodzinnym towarzysząca XX Finałowi Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Podczas imprezy przewidziane elementy zaawansowanej jazdy pojazdem mechanicznym w terenie oraz zabawy terenowe. Impreza będzie się składała z dwóch tras:
- Trasa Turystyczna (Dla pojazdów zgłoszonych w klasie Turystycznej i Sportowej) rozpoczynająca się w Biurze terenowym w Jelczu Laskowicach a kończącej w Bazie imprezy na terenie poligonu w Cieninie.
- Trasa Terenowa (Dla pojazdów zgłoszonych w Klasie Turystycznej i Sportowej)na terenie Poligonu w Cieninie, rozpoczynająca i kończąca się w Bazie imprezy.
- Trasa Terenowa rozszerzona będzie o Próby Przejazdu dla pojazdów zgłoszonych w Klasie Sportowej.
Administracja
- Biuro główne rajdu znajduje się we Wrocławiu, przy ul. Jemeńskiej 7
Biura terenowe znajdują się:
- Baza imprezy w namiocie organizatora na terenie poligonu w Cieninie w pierwszym dniu imprezy.
- Teren Off Road Centrum Rayo w Jelczu Laskowicach w dniu pierwszym imprezy.
- Namiot organizatora na Placu Solnym we Wrocławiu w drugim dniu.
Do obowiązków organizatora należą:
Wytyczenie tras przebiegu imprezy.
Uzyskanie zezwoleń od właścicieli terenów po których będą przebiegały trasy przejazdów, szczególnie zarządców gruntów i wód.
Zapewnienie obsługi administracyjnej i sędziowskiej.
Przygotowanie dokumentacji niezbędnej dla prawidłowego przebiegu imprezy w tym kart drogowych i roadbooków dla Załóg.
Zapewnienie warunków bezpieczeństwa podczas trwania imprezy.
Osoby kontaktowe:
Roman Pachnik 604 997 110
Krzysztof Knopek 504 126 172
Warunki uczestnictwa
Załoga:
-Załoga składa się z Kierowcy lub z Kierowcy i Pilota. Dopuszcza się obecność w pojeździe wraz z Załogą Osób Towarzyszących w łącznej ilości nie większej niż dopuszcza stosowny wpis w dowodzie rejestracyjnym pojazdu. Dzieci, powinny podróżować w stosownych fotelikach.
-Kierowca obowiązany jest posiadać przy sobie Prawo Jazdy kategorii odpowiadającej prowadzonemu pojazdowi oraz nie być pod wpływem alkoholu lub innych podobnie działających środków.
-Podczas jazdy, wszyscy Załoganci i Osoby Towarzyszące powinny mieć zapięte pasy bezpieczeństwa.
-Obowiązuje zakaz spożywania alkoholu i podobnie działających środków przez Załogantów i Osoby Towarzyszące w trakcie imprezy. Organizator zastrzega sobie prawo do sprawdzenia trzeźwości Osób uczestniczących w imprezie.
-Załoganci i Osoby Towarzyszące, które nie ukończyły 18 roku życia i nie są w trakcie trwania Imprezy pod opieką Opiekunów Prawnych, powinny mieć przy sobie ich pisemną zgodę na uczestnictwo.
Pojazd:
Pojazdy zgłoszone w Klasie Turystycznej:
- Samochód z napędem wszystkich kół lub motocykl z napędem kół jednej lub dwóch osi posiadające na wyposażeniu:
- Ważny przegląd techniczny i ubezpieczenie w zakresie Odpowiedzialności Cywilnej oraz NNW.
-Apteczka pierwszej pomocy
- Gaśnica (nie dotyczy motocykli)
- Trójkąt ostrzegawczy (nie dotyczy motocykli)
- Kamizelka ostrzegawcza
- Sprawny środek łączności
-Lina holownicza z zaczepami (nie dotyczy motocykli)
-Zaczepy holownicze z przodu i z tyłu pojazdu (nie dotyczy motocykli)
-Worek na śmieci
-Paliwo w ilości wystarczającej na 3 godziny pracy jednostki napędowej pojazdu na biegu jałowym, alternatywnie, instalację ogrzewania postojowego z zapasem paliwa (nie dotyczy motocykli)
Pojazdy zgłoszone w Klasie Sportowej dodatkowo:
-Opony klasy MT
-Lina kinetyczna odpowiadająca parametrami parametrom pojazdu (nie dotyczy motocykli jednośladowych)
-Szekle odpowiadające parametrami parametrom pojazdu (nie dotyczy motocykli jednośladowych)
-Sprawna wyciągarka lub podnośnik typu HiLift (dopuszcza się wyciągi ręczne oraz zestawy pozwalające użyć podnośnika HiLift jako wyciąg) (nie dotyczy motocykli)
-Taśma zabezpieczająca drzewo w trakcie użycia wyciągarki
Pojazdy niezarejestrowane, nie będą dopuszczone do przejazdu trasą turystyczna z Jelcza Laskowic na poligon. Kierowcy muszą posiadać przy sobie polisę OC Użytkownika.
Organizator dopuszcza sprawdzenie wyposażenia pojazdów w czasie odpraw przed wyjazdem na poszczególne Trasy Imprezy.
Sugerowane dodatkowe wyposażenie pojazdów;
-Liny, taśmy i szekle o odpowiednich parametrach
-Termos z ciepłym napojem
-Posiłek regeneracyjny (kanapki, batony regeneracyjne)
-Dodatkowa ciepła odzież
-Koce/śpiwory
Trasa
-Impreza odbywa się na drogach publicznych i na terenie nienadzorowanym. Przy przejazdach zastosowanie mają Przepisy Ustawy o Ruchu Drogowym.
-Załogi na trasie poruszają się wg notatek nawigacyjnych udostępnionych przez organizatora w dniu imprezy.
-Potwierdzenie Przejazdu poszczególnych odcinków Tras, uzyskuje się poprzez wbicie pieczątki umieszczonej na trasie przy Punkcie Kontrolnym w Kartę Drogową udostępnioną przez organizatora lub właściwe opisanie odnalezionego Punktu Kontrolnego.
-W uzasadnionych przypadkach możliwe jest odwołanie niektórych Prób Przejazdu lub odcinków trasy imprezy.
-Po zakończeniu przejazdu przez Trasy, Załoga zdaje Karty Drogowe organizatorowi.
-Za prawidłowo zebrane Potwierdzenia Przejazdu przyznawane będą punkty, od ilości których zależne będzie zajęte miejsce w każdej z klas.
-W przypadku zdobycia przez kilka załóg tej samej liczby punktów, o zajętej pozycji zadecyduje wynik przejazdu po Trasie dodatkowej.
-Dla Załóg, które zdobędą największą ilość punktów, przewidziane są Wyróżnienia i Nagrody niespodzianki.
-Ze względu na amatorski charakter imprezy, załogi w składzie których będą Licencjonowani Zawodnicy biorą w niej udział w charakterze Gości i nie będą klasyfikowane.
Odpowiedzialność uczestników
Każdy uczestnik bierze udział w imprezie na własną odpowiedzialność . Każdy uczestnik ponosi wyłączną odpowiedzialność cywilna i karna za wszelkie straty jakie spowoduje sam lub użytkowany przez niego pojazd. Składając swój podpis uczestnicy zrzekają się wszelkich i wszystkich praw do wszczęcia kroków sądowych lub występowania z regresem przeciwko organizatorom, ich sponsorom, uczestnikom i pomocnikom, organom władzy, właścicielom terenu, a także wszelkim i wszystkim osobom powiązanym z organizacją imprezy, chyba że wypadek lub strata były zamierzone lub wyniknęły z rażącego zaniedbania. Niniejsza umowa wchodzi w życie wobec wszystkich zainteresowanych stron przy oddaniu formularza rejestracyjnego oraz złożeniu podpisu potwierdzającego znajomość i akceptację regulaminu imprezy.
Bezpieczeństwo
Obowiązki Uczestników Imprezy:
-Przystępowanie do uczestnictwa w Imprezie w dobrym stanie zdrowia. Nie posiadające lekarskich przeciwwskazań do podejmowania wysiłku fizycznego oraz ewentualnego prowadzenia pojazdów. Organizatorzy nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za problemy wynikłe w skutek złego stanu zdrowia Uczestników.
-Unikanie i zapobieganie sytuacjom stwarzającym zagrożenie dla siebie i innych Uczestników imprezy a także osób przebywających w pobliżu.
-Udzielenia pomocy poszkodowanym w ewentualnym wypadku lub innych wydarzeń.
-Posiadania przy sobie leków specjalnych i zażywania ich w odpowiednich dawkach i czasie, o ile Uczestnik miał takie zaordynowane przez swojego lekarza.
Postanowienia końcowe
-Impreza ma charakter charytatywny. Z tytułu przedsięwzięcia, organizatorzy nie osiągną żadnych korzyści materialnych i rzeczowych.
-Osoba zgłaszająca pojazd do uczestnictwa w imprezie a nie będąca jego właścicielem, uważana jest za Osobę Upoważnioną przez Właściciela do jego użytkowania w trakcie imprezy w zakresie przewidzianym regulaminem. Właściciel pojazdu lub Osoba Upoważniona bierze na siebie odpowiedzialność za wszelkie uszkodzenia pojazdu powstałe w trakcie imprezy.
-Zgłoszona załoga jest zobowiązana do niezwłocznego naprawienia wszystkich szkód powstałych z ich winy na trasach imprezy i w ich pobliżu.
-Załoga zobowiązana jest do umieszczenia w widocznym miejscu naklejek z numerem zgłoszeniowym, oraz logotypami sponsorów udostępnionymi przez organizatora, a także wniosą na miejscu dobrowolną, bezzwrotną wpłatę na rzecz WOŚP.
-Prowadzenie akcji reklamowych w trakcie imprezy wymaga zgody organizatora.
-Załoga która chce zakończyć uczestnictwo przed oficjalnym zakończeniem, zobowiązana jest zgłosić ten fakt organizatorowi.
-W czasie całej Imprezy uczestnicy winni są przestrzegać regulaminu i wykonywać polecenia organizatora i osób przez niego wyznaczonych.
-Organizator zastrzega sobie prawo do dokonywania wszelkich zmian w programie imprezy wynikających z działania siły wyższej, konieczności poprawienia bezpieczeństwa Uczestników i innych osób lub nakazów władz do tego uprawnionych. W przypadku zaistnienia nadzwyczajnych okoliczności, organizator zastrzega sobie prawo do całkowitego odwołania imprezy bez przyjmowania odpowiedzialności za straty z tego wynikłe.
-Przez podpisanie zgłoszenia Osoba Zgłaszająca Załogę i Osoby Towarzyszące wyraża akceptację powyższego Regulaminu oraz zobowiązuje Siebie, drugiego Załoganta oraz Osoby Towarzyszące będące w jego pojeździe do przestrzegania jego zapisów, dyscypliny i koleżeńskiego zachowania. A także do przestrzegania ogólnie przyjętych zasad ppoż i poszanowania przyrody. Sprawy nieuregulowane niniejszym regulaminem rozpatruje indywidualnie organizator.
Zgłoszenie
Każda załoga deklarująca uczestnictwo w imprezie, winna jest przesłać droga elektroniczną, najpóźniej w dniu poprzedzającym imprezę. Dopuszcza się zgłoszenia osobiste w biurze, najpóźniej do momentu wyjazdu pierwszej załogi na trasę Imprezy. Zgłoszenie zawierające informacje wg poniższego wzorca. Wpisowe w formie wkładu do puszki wolontariusza wskazanego przez organizatora należy wnieść w momencie zgłoszenia lub przelewem na wskazany rachunek bankowy najpóźniej w przeddzień imprezy. W momencie zgłoszenia Załogi otrzymają pakiet materiałów zawierający naklejki z numerem startowym oraz logotypami sponsorów oraz karty drogowe z opisem trasy i regulaminem punktacji poszczególnych odcinków.
Zgłoszenie załogi powinno zawierać:
Imię i Nazwisko Kierowcy
Imię i Nazwisko Pilota
Klasa, w której Załoga deklaruje start
Marka i numer rejestracyjny pojazdu
Przewidywana ilość Osób Towarzyszących
Deklarowany sposób wpłaty wpisowego
Wpisowe 200 zł;
zgłoszenia proszę wysyłać na adres:
wroclaw4x4@gmail.com