Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

EXII 5.0l,V8

Moderatorzy: starwind, resetx, Hubi

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: EXII 5.0l,V8

2013-12-29, 19:36

... a reduktor redukuje przełożenie - kosztem zmniejszenia obrotów zyskujemy na mocy... \].
Na mocy zyskujemy dokładnie 0 a tak na prawdę tracimy. Zyskujemy na momencie obrotowym na kolach. Tak gwoli ścisłości.
Może źle się wyraziłem - silnik na mocy nie zyska, ani obrotów nie traci.

Ale nie zmienia to faktu że jest wolniejszy i mocniejszy na kołach, bo w zasadzie tylko to się liczy - tylko koła łączą autko z podłożem, i to czy mają wystarczająco siły aby się obracać decyduje czy jedziemy. :-)

Dobra - debatujemy nad nazewnictwem, a do tematu koledze nic nie wnosimy. :-)
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Susel_125
Posty: 850
Rejestracja: 2010-09-13, 19:39
Lokalizacja: Zielona Góra
Model Explorera: Ford Explorer 1997 SOHC (207KM)

Re: EXII 5.0l,V8

2013-12-31, 16:43

5.0l ma 64% na tył i 36% na przód. Taki jest podział mocy. A jak założysz dobre opony terenowe i wkleisz dobrze auto to zobaczysz co to znaczy nie mieć reduktora. Przy tak dużym silniki auto nie ma siły ;-) . W manualnej skrzyni spalisz sprzęgło natychmiast, w innym przypadku coś ukręcisz. Wersja 5.0 dobra raczej do miasta zwłaszcza zimą.

Awatar użytkownika
dyfrend
Posty: 700
Rejestracja: 2011-02-14, 23:38
Lokalizacja: polska
Model Explorera: II EB V6 po SWAPe V8, convert BW4406

Re: EXII 5.0l,V8

2014-01-01, 15:55

5.0l ma 64% na tył i 36% na przód. Taki jest podział mocy. A jak założysz dobre opony terenowe i wkleisz dobrze auto to zobaczysz co to znaczy nie mieć reduktora. Przy tak dużym silniki auto nie ma siły ;-) . W manualnej skrzyni spalisz sprzęgło natychmiast, w innym przypadku coś ukręcisz. Wersja 5.0 dobra raczej do miasta zwłaszcza zimą.
Z tym ostastnim się nie zgodze, jezdziłem przez jakiś czas w terenie AWD i nie było tragedi dawał górki gdze inni używali już reduktora w babnie równieżsobie radził. Zapas mocy i momentu jest dość wysoki co wystarcza by się nim bawić. Wiadomo reduktor tak nie wysila skrzyni i pozostałych elementów napędu. Więc ta teza jest troche nad wyrost :-P
500 114 608 jak moge to Pomoge;)

Wróć do „SAMOCHODY Z OGŁOSZEŃ”