Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

Problem 1i2

Moderatorzy: starwind, resetx, Hubi

bartek
Posty: 25
Rejestracja: 2013-03-21, 20:31
Lokalizacja: zlocieniec

Re: Problem 1i2

2013-03-22, 19:46

Więc tak koles który mi sprzedał auto twierdził że wymieniał olej w skrzyni ale dobra zasada nie ufać więc zanim zacząłem regulować pasy i wymieniać elektrozawory to jednak ścigane miskę i zobaczę jak tam wygląda a tam jeden syf olej czarny na dnie miski pełno mułu . Tu moje pytanie czy z tego powodu mógł mieć problem ze zmiana biegów? I jaki olej polecenie do tej skrzyni? I deszcz jedno który elektozawor odpowiada za 1 i 2 bieg? Bo mam w zapasie to obrazu wymienię !

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Problem 1i2

2013-03-22, 19:54

Nie chciał bym cię straszyć, ale: jeżeli miałeś kłopoty z biegami i masz ciemny olej, a w dodatku muł na dnie miski olejowej, nie zmieniaj oleju. Moim zdaniem zbędny koszt. Wyjmij skrzynię, rozbierz i powymieniaj co trzeba (jak się boisz sam za to brać to dzwoń a pomogę).
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

bartek
Posty: 25
Rejestracja: 2013-03-21, 20:31
Lokalizacja: zlocieniec

Re: Problem 1i2

2013-03-22, 20:04

Problem polegał na zmianie z 1na2 musiałem odpuścić gaz reszta chodzi ok zmienia płynnie nie szarpie wszystko jest ok . Myślisz że to coś poważnemniejszego ?

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: Problem 1i2

2013-03-22, 21:50

Przeciąganie biegu nie jest problemem elektrycznym a mechanicznym.
Przyczyn może być kilka padnięty tłok taśmy, odkręcona śruba regulacyjna taśmy (intermediate band), uszkodzony tłok kosza forward. Jeszcze można na upartego się przyczepić do sterownika co jest mało prawdopodobne.
Ostatnio zmieniony 2013-03-22, 21:53 przez albricht, łącznie zmieniany 1 raz.
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

gregor-ros1
Posty: 237
Rejestracja: 2007-10-03, 19:39
Lokalizacja: Koziegłowy

Re: Problem 1i2

2013-03-22, 22:13

\No tak, ale jak już ma miskę na ziemi, to wymienić sam zawór jest najmniejszym nakładem. Za same biegi odpowiadają cztery zawory i są takie same, bo te dwa większe to kontrola TCC i LOCK-UP. W którymś temacie masz dokładnie rozpisany cały blok hydrauliczny wraz z układem tych elektrozaworów oraz ich rezystancją.
Ross
Tel:695-710-651

bartek
Posty: 25
Rejestracja: 2013-03-21, 20:31
Lokalizacja: zlocieniec

Re: Problem 1i2

2013-03-22, 22:37

Mam jeszcze jedno szybkie pytanie jak zdjagnozowac elektrozawory bo szuka szukam i znaleść nie mogę.

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: Problem 1i2

2013-03-23, 11:43

Oporność prawidłowo musi mieć 32-38 omów
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

bartek
Posty: 25
Rejestracja: 2013-03-21, 20:31
Lokalizacja: zlocieniec

Re: Problem 1i2

2013-03-23, 17:40

Dobra a dlaczego u mnie mają wszystkie 24omy ? A jest taką możliwość że zawór jest nie do końca szczelny i dlatego tak się dzieje? Teraz czekam na olej i filtr bo ten który zlalem miał już widoczne ślady zużycia zobaczę jak się będzie zachowywała po wymianie i regulacji taśm!

bartek
Posty: 25
Rejestracja: 2013-03-21, 20:31
Lokalizacja: zlocieniec

Re: Problem 1i2

2013-03-24, 22:02

Zaraz dostanę na łeb oczy mi padną od czytania tego forum mogli byscie by mi wprost powiedzieć który elektrozawor odpowiada za 1i2 bieg bo za cholerę znaleść nie mogę a mam już zdjenta miskę i zapasowe zawory to go odrazu wymienię !
Ostatnio zmieniony 2013-03-24, 22:13 przez bartek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Problem 1i2

2013-03-25, 07:58

To odbierz PW. Wysłałem ci schemat zaworów :-D już kilka dni temu.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

bartek
Posty: 25
Rejestracja: 2013-03-21, 20:31
Lokalizacja: zlocieniec

Re: Problem 1i2

2013-03-25, 09:01

Dzięki wielkie nie zauważyłem :-P

bartek
Posty: 25
Rejestracja: 2013-03-21, 20:31
Lokalizacja: zlocieniec

Re: Problem 1i2

2013-03-25, 09:11

Zauważyłem coś ciekawego zawór EPC ma wtyczke pomiędzy kablami zasilajacymi jest jeszcze jedna wtyczka z dwoma brazowymi kablami była wysunięta całkowicie i latala sobie luźno co to za ustrojstwo ?

[ Komentarz dodany przez: resetx: 2013-03-25, 12:18 ]
bartek edytuj posty :!: (jeden pod drugim nie jest wskazany)

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Problem 1i2

2013-03-25, 09:40

Jeżeli to taka bardzo malutka, a czy z brązowymi to nie pamiętam- to jest to wtyczka od czujnika obrotów. Możliwe że to ta wtyczka powodowała twoje problemy.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

bartek
Posty: 25
Rejestracja: 2013-03-21, 20:31
Lokalizacja: zlocieniec

Re: Problem 1i2

2013-03-25, 20:52

Tak właśnie mała brązową wtyczki !!! Jutro w tym ciemnogrodzie sprowadza mi filtr oleju to se zaleje i dam znać czy te ustrojstwo chodzi !!! A tak na marginesie całe życie jeżdżę automatami i jeszcze nigdy o nich nie przeczytałem tyle co tu :mrgreen: jeśli ktoś miał by jakieś pytania odnośnie off radu to zapraszam mam na ten temat dość dużą wiedzę budowaniem auta które zdobywają teraz mistrzostwa polski i chętnie się podziele moja wiedzą :-D

Więc CZARNĄ DUPA wzięłam się dzisiaj za regulację taśm i tu pojawił się problem popuscilem kontrę taśmy od biegów i krece krece krece i nic żadnego oporu :-( zerwana taśma??? Nie wiem co robić remontować czy szukać używanej.? Dzwoniłem do typa który mi sprzedał to auto kolo mówi że skrzynia była robina pół roku temu niewiem co tu dalej robić ! Możliwe że coś źle zrobili?
Ostatnio zmieniony 2013-03-29, 18:46 przez bartek, łącznie zmieniany 3 razy.

gregor-ros1
Posty: 237
Rejestracja: 2007-10-03, 19:39
Lokalizacja: Koziegłowy

Re: Problem 1i2

2013-03-29, 22:30

Zerwać pasa hamującego raczej się nie da, możliwe że widełki dociskowe spadły, choć wtedy powinieneś znaleźć je na dnie miski. To, czy wszystko jest na swoim miejscu można zobaczyć dopiero po zdjęciu bloku hydraulicznego przez dwa prostokątne okienka w korpusie ASB.
Ross
Tel:695-710-651

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”